شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

ساختمان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی لارستان توسط رییس جمهور به بهره‌برداری رسید

همزمان با تحویل ۲ هزار پروژه آموزش و پرورش کشور، یک باب مجتمع آموزشی و پژوهشی در لارستان به بهره‌برداری رسید. به گزارش میلاد لارستان، مجتمع آموزشی و پژوهشی دکتر…

همزمان با تحویل ۲ هزار پروژه آموزش و پرورش کشور، یک باب مجتمع آموزشی و پژوهشی در لارستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میلاد لارستان، مجتمع آموزشی و پژوهشی دکتر ایرج عبدالله پور در شهر لار با حضور رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش همزمان با آیین تحویل ۲ هزار مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی در سراسر کشور بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

این پژوهش‌سرا در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع، با زیربنای ۲ هزار متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال توسط دکتر ایرج عبدالله پور با مشارکت نوسازی مدارس احداث شده است.

مجتمع آموزشی و پژوهشی دکتر ایرج عبدالله پور لارستان، دارای ۱۷ کلاس درس، نمازخانه، کتابخانه و آزمایشگاه های فیزیک، شیمی و زیست فناوری و کارگاه های نجوم، کار و فناوری ، نانوتکنولوژی، اپتیکو لیزر، کدنویسی و غیره است.

به گفته سودابه عبدالله پور مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی دکتر ایرج عبدالله پور، در این مجموعه علمی پژوهشی، ۱۶ مدرس دارای تحصیلات کارشناس ارشد و دکتری در شاخه های مختلف تدریس می کنند.

در این مراسم مدیر کل نوسازی مدارس استان فارس در سخنانی با بیان اینکه امروز ۲ هزار پروژه در سطح کشور و ۱۰۴ طرح مربوط به استان فارس و یک پروژه در لارستان به نمایندگی از استان فارس افتتاح می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم این پروژه عظیم مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

میرزایی با برشمردن مختصات فیزیکی پژوهشسرای شهر لار، با بیان اینکه این پروژه با ۱۵۰۰ مترزیربنا احداث شده است، افزود: بالای ۸۰ درصد اقدامات مربوط به این ساختمان اعم از ساخت و تجهیز توسط دکتر عبدالله پور انجام شده است و ما از ایشان تشکر می‌کنیم.

وی با وجود چنین ساختمانی با دارابودن امکانات متنوع در جنوب فارس را الزامی دانست و تصریح کرد: در این ساختمان آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های متعدد وجود دارد که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

در ادامه معاون مدیرکل‌ومدیرآموزش‌وپرورش لارستان نیز در سخنانی دانش‌‌آموزان لارستانی را افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و از نیک‌اندیش پژوهشسرای دانش‌‌آموزی شهر لار دکتر عبدالله‌پور تقدیر بعمل آورد و گفت: برای این طرح ۲۵ میلیارد تومان از سوی دکتر عبدالله‌پور و ۱۰ میلیارد تومان از سوی نوسازی مدارس فارس تأمین هزینه شده است.

عبدالحمید اخوان با اشاره به اینکه در زمینه تأمین تجهیزات، اداره‌کل نوسازی متعهد به تأمین آن شده است، افزود: فضای فیزیکی توسط دولت و نیک‌اندیش در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفته است و ما باید تلاش کنیم در این مرکز بزرگ، اقدامات جدید، خلاقانه و آگاهانه انجام شود.

وی با دعوت از نخبگان و افراد دارای ایده برای فعالیت نرم‌افزاری خوب، تصریح کرد: با دوراندیشی نیک‌اندیش پژوهشسرا، فضایی در محوطه بیرونی این ساختمان برای موقعیت تجاری در نظر گرفته شده است که می‌توان با تکمیل آن، از امتیازات بهره گرفت.

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از نقش مؤثر بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی، فرماندار، امام جمعه لارستان نیز برای اجرای اولیه طرح تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار ویژه لارستان نیز در این مراسم وجود خیرین در این خطه را یک نعمت بزرگ برشمرد و گفت: فرهنگ انجام کار نیک در گذشتگان موجب پرورش خیرین شده و عمق و وسعت آن گسترش یافته است.

داریوش دهقان با بیان اینکه در سایر مناطق انجام کار خیر منوط به برخی حوزه‌هاست اما در لارستان کار خیر به همه عرصه اعم از حمام‌سازی تا فرودگاه‌سازی رسیده است، افزود: در خطه لارستان هر چیزی که خیر آن به نفع مردم است، در آن زمینه کار شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم لارستان به سختی پول بدست می‌آورند اما به راحتی آن را می‌بخشند، تصریح کرد: یکی از خیرین همین دکتر عبدالله‌پور بابت احداث این طرح تشکر می‌کنم و دست‌شان را می‌بوسم.

نماینده عالی دولت در لارستان با اشاره به اینکه از اداره‌کل نوسازی و آموزش‌وپرورش فارس برای اجرای طرح‌های مختلف در این منطقه تقدیر می‌کنم، خاطر نشان کرد: باید فرهنگ رقابت در کار خیر که در لارستان وجود دارد، به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان از دکتر ایرج عبدالله پور خیر و کلیه دست اندرکاران این طرح عظیم با لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “ساختمان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی لارستان توسط رییس جمهور به بهره‌برداری رسید”

  1. ناشناس گفت:

    سلام و درود خدا بر خيرين لاري و لارستاني كه در تمامي بخش ها كه حضور فعال دارند وبايد تاسف خورد براي دولت كه به تعهدات خود در برابرخيرين عمل نكرده است

  2. ناشناس گفت:

    ضمن تشكر از اين خير محترم ، لطفا بفرماييد كاربرد اين مركز چيست؟

  3. ناشناس گفت:

    جناب اقاي فرماندار نماينده محترم دولت چرا دولت به تعهدات خود در برابر خيرين انجام نمي دهد؟!!؟ تنها تشكر كردن از خيرين كافي نيست و ضرورت دارد اين مهم تاحصول نتيجه پيگيري شود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین