شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

نوستالوژی تانک جنگی و اردوگاه نظامی بس پارو

  این تانک، یادگار سردار شهید نجف علی مفید و هم رزمانش است. سردار شهید مفید به کمک هم رزمانش با هزینه۵۰ هزار تومان، این تانک را از منطقه جنگی…

 

این تانک، یادگار سردار شهید نجف علی مفید و هم رزمانش است. سردار شهید مفید به کمک هم رزمانش با هزینه۵۰ هزار تومان، این تانک را از منطقه جنگی به لار آورد و در اردوگاه آموزشی سیدالشهداء (بس پارو) که در ضلع شرقی شهر لطیفی واقع است- مستقر کرد.

اردوگاه نیز به همت شهید مفید و دیگر یارانش در منطقه شناسایی و احداث گردید. قبل از اینکه اردوگاه تاسیس گردد این منطقه به صحرای «بس پارو» معروف بود. صحرا دارای چشمه و نخلستان و درختان زیادی بود. در زمان جنگ، تمامی بسیجیان، کارمندان، نیروی انتظامی، رزمندگان، پاسداران و دانش آموزان در این منطقه آموزش نظامی دیده اند و از این اردوگاه خاطرات زیادی دارند.

این ارودگاه اولین منطقه ی آموزشی جنوب فارس محسوب می شد و بسیجیان شهرستان های همجوار و همچنین بخش های تابعه در این اردوگاه، آموزش نظامی می دیدند. این ارودگاه هم اکنون در اختیار ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان بوده و در جهت رشد و شکوفایی فرهنگی نظامی بسیجیان و دانش آموزان همچنان فعال است.

در زمان جنگ، سرداران شهید نجف علی مفید و شعبان علی عفیفه خودشان نیز در سطح عالی ترین مربیان آموزش نظامی، وظیفه تربیت “یگان آینده سازان” را بر عهده گرفته و فرمانده خوشنام جنگ شدند.

تانک جنگی قرار بود برای احداث به موزه دفاع مقدس به شیراز منتقل شود، اما از لحظه حرکت تریلی حامل این تانک، حرکت خودجوش مردم لارستان برای جلوگیری از خروج آن از شهر لار آغاز شد. در لحظات اولیه، جمعی از جوانان لطیفی در تماس با فعالان اجتماعی شهر لار در این زمینه اطلاع رسانی کردند. سپس ظرف چند دقیقه این خبر در فضای مجازی منتشر شد و مردم با حرکتی جمعی، این تریلی را در میدان امام خمینی(ره) متوقف کردند. رایزنی مسئولان لارستان و در راس آنها فرماندار وقت (علی اکبر نجیب زاده) با مسئولان استانی، برای ممانعت از انتقال این تانک ـ که از یادگار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است ـ نقش مهمی ایفا کرد. سرانجام حدود ساعت ۲۳ و سی دقیقه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ این تانک با حضور به موقع مردم در صحنه، در بزرگ ترین میدان شهر لار جای گرفت.

سپس با همکاری شورای اسلامی شهر لار (دوره چهارم) و با همکاری شهرداری لار، هیئت امنای رزمندگان، خانواده شهدا، بنیاد شهید و سپاه پاسداران این تانک در پارک کوثر واقع در شهر قدیم مجاور گلزار شهدا، مستقر گردید.

نگارنده: صمد کامجو

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین