یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نبود برنامه‌ریزی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در لارستان

  عدم برنامه‌ریزی برای فراهم سازی زیرساخت‌های گردشگری در لارستان، یکی از چالش‌های مهم در توسعه صنعت گردشگری در این خطه محسوب می‌شود. به گزارش میلاد لارستان، از پنجم تا…

 

عدم برنامه‌ریزی برای فراهم سازی زیرساخت‌های گردشگری در لارستان، یکی از چالش‌های مهم در توسعه صنعت گردشگری در این خطه محسوب می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، از پنجم تا یازدهم مهرماه، هرساله به‌عنوان هفته گردشگری معرفی شده و برنامه‌های مختلفی از سوی نهادها و فعالان در این عرصه برگزار می‌شود.

نامگذاری چنین روزهای این فرصت را می‌دهد تا بتوان به بررسی کاستی‌ها و نقاط ضعف در راستای رفع یا تقویت مشکلات موجود در راه توسعه گردشگری انجام داد.

شهر لار و به تبع آن سرزمین لارستان از مناطق مهمی است که می‌تواند در زمینه گردشگری به ویژه گردشگری تاریخی بر روی آن سرمایه‌گذاری داشت.

استان فارس ۱۰ درصد از آثار ملی ایران را دارا بوده و بیشترین آثار تاریخی این استان به ترتیب در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون و لارستان ثبت شده است.

یکی از شاخص‌های با اهمیت در امر جذب گردشگر، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی لازم در این زمینه است. موضوع اسکان و محل استراحت از جمله الزامات هر سفر است و قطعاً در هنگام زمینه‌چینی آغاز یک سفر، به موضوع مکان بیتوته توجه می‌شود‌.

در لارستان به واسطه شرایط مختلف اعم از موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب‌وهوایی، بهره‌مندی از فرودگاه و غیره، تقریباً در تمام طول سال پذیرای مسافرین داخلی و حتی خارجی زیادی است که به همین منظور فراهم‌آوری زیرساخت‌های گردشگری در آن اهمیت پیدا می‌کند.

یکی از موارد نقصان تشکیلات گردشگردی در لارستان، فقر برخورداری از مراکز اسکان اعم از؛ اقامتگاه سنتی، هتل، هتل آپارتمان، بوتیک هتل، سوئیت، مسافرخانه، مهمانپذیر و غیره است و به جز تعداد معدودی مسافرخانه، فقط یک هتل فعال در شهر لار وجود دارد.

هتل کوثر با ساختمانی شکیل در سالهای دور در یکی از بهترین نقاط شهر لار احداث شده است اما سالیان زیادی است که به دلایل نامشخص تعطیل است و عملاً استفاده‌ای از آن نمی‌شود. علاوه بر آن، در راستای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای احداث یا راه‌اندازی مراکز اقامتی اهتمام جدی از سوی متولیان به ویژه میراث فرهنگی صورت نپذیرفته است.

وجود خانه‌های تاریخی متعدد، با معماری های زیبا و گاهاً منحصربه‌فرد، فضای فیزیکی مناسب و غیره، فرصت مناسبی را پیش‌روی علاقمندان به فرهنگ و هنر قرار می‌دهد که می‌تواند با واگذاری به سرمایه‌گذاران، بعنوان اقامتگاه بوم‌گردی یا رستوران‌های سنتی از آن بهره گرفت.

همانگونه که اشاره شد، به جهت موقعیت ترانزیتی لارستان در محل تلاقی جنوب به شمال کشور، حضور پرتعداد گردشگران به ویژه در فصول پاییز، زمستان و بهار برای دسترسی و عبور به بنادر و جزایر جنوب کشور، تردد سالیانه هزاران مسافر از فرودگاه لارستان و نیاز آنان پیش یا پس از پرواز و بسیاری بهانه‌های دیگر که می‌تواند ساخت مراکز اقامتی سنتی و مدرن را در شهر لار توجیه‌پذیر کند.

انتظار می‌رود با مسئولان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با برگزاری برنامه‌ها و کارگاه های مشاوره‌ای، در راستای نحوه ورود و سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری به ویژه مبحث اقامتگاه‌ها اهتمام جدی داشته باشند‌.

عکس از: صالح کیانی

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین