پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

برگزاری ویژه برنامه شعر وحدت در خنج

شعر وحدت به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت با حضور ۱۴ نفر از شاعران آیینی برتر استان فارس و به میزبانی شهرستان خنج برگزار شد. به گزارش…

شعر وحدت به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت با حضور ۱۴ نفر از شاعران آیینی برتر استان فارس و به میزبانی شهرستان خنج برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعر وحدت به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت با حضور ۱۴ نفر از شاعران آیینی برتر استان فارس و به میزبانی شهرستان خنج با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار شهرستان ، فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای ادارات ، اهالی رسانه و مردم فرهنگ دوست شهرستان خنج در سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهر خنج برگزار شد.

در این مراسم محمدصادق میری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۸نج ضمن خوشامدگویی به مردم و مسئولین و مهمانان و تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: وحدت در این شهرستان پیشینه تاریخی دارد و این شهرستان نماد وحدت شیعه و سنی در کشور است. وی سپس از کسانی که در گذشته و امروز منادی وحدت در این شهرستان بوده اند تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره گذشتگان را گرامی داشت.

سپس حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد رضا کریم پور امام جمعه شهرستان خنج و رییس شورای فرهنگ عمومی گفت: کار و کارکرد شعر در طول تاریخ بسیار زیاد است.

چون تاثیر گذاری آن زیاد است مسئولیت و تعهد و وظیفه برای شاعر می آورد حالا اگر شاعر رسالت خودش را درک کند مسئولیت خودش را متوجه بشود و آن را در مسیر الهی و در مسیر روشنگری دینی و در مسیر حماسه اسلامی و در مسیر تبیین معارف دینی و آموزه های الهی قرار بدهد ببینیم چقدر زیبا می شود و چقدر در نزد خداوند متعال اجر خواهد داشت.

حالا که ما می توانیم هنرمندانه کلمات را منظوم بیافرینیم باید متوجه باشیم که رسالت ما چیست و خداوند از ما چه می خواهد.

وی در بخش دیگر گفت ما الحمدالله در جامعه ای واقع شده ایم که سکاندار آن نظام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شعر علاقه مند است هم خودش ادیب و شاعر است و هر سال در نزد شاعران حضور پیدا می کنند و این افتخار است.

سپس شاعرانی از شهرستانهای خنج ، جهرم ، لامرد ، لارستان ، قیروکارزین، گراش و تهران به قرائت شعر با موضوع وحدت و پیامبر گرامی اسلام و دفاع مقدس پرداختند.

از دیگر برنا مه های این یادواره اجرای آهنگ آخرین فرستاده به خوانندگی فرهاد قایدی خواننده مطرح شهرستان خنج بود.

در پایان با اهدا لوح تقدیر و جوایز نقدی از شاعران تجلیل به عمل آمد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین