یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نماینده فارس در شورای عالی استانها: تکمیل بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس در ادامه افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان در اولویت دولت باشد

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با اشاره به افتتاح ۶ قطعه ار آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان پس از ۱۳ سال،…

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با اشاره به افتتاح ۶ قطعه ار آزادراه شیراز _ اصفهان، گفت: با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان پس از ۱۳ سال، اکنون مهم ترین گام در تکمیل کریدور شمال به جنوب ، راه اندازی هرچه سریعتر بزرگراه شیراز، جهرم، لارستان، بندرعباس است که بهینه ترین و کم مسافت ترین مسیر برای اتصال شیراز به بندر شهید رجایی است.

به گزارش میلاد لارستان، محمدکاظم رحیمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، اظهار داشت: در گذشته های دور دو شاهراه بزرگ ابریشم و ادویه در اتصال شرق و غرب به یکدیگر کاملا شناخته شده بود. شاهراه ادویه، یکی از شاهکارهای مهندسی در دوره صفویان بوده است که وجه تسمیه و فلسفه شکل گیری آن، ناشی از حمل ادویه جات هند و چین از طریق این مسیر به بلاد غربی، خصوصا اروپا بود که از سواحل چین آغاز شده و از طریق سواحل هندوستان و سیلان و دریای پارس به دریای سرخ رسیده و نهایتا به بندر اسکندریه منتهی می شد.

وی افزود: خط سیر مسافرین این راه در ایران، از شهرهای مهمی چون بندرعباس، لارستان، جهرم، شیراز، اصفهان و تبریز عبور می کرده است. متاسفانه این مسیر کردیدوری مهم پس از دوره صفویان به کلی به دست فراموشی سپرده می شود و جاده ادویه از یادها فراموش می شود.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: در حدود دهه ۱۳۸۰ سیاستگذاری راه و شهرسازی در کشور به سمت احیای این جاده پیش می رود. شاید مهم ترین بخش این کریدور مهم، آزادراه شیراز _ اصفهان بود که نزدیک به ۲۲۰ کیلومتر طول داشت و بهره برداری از آن حدود ۱۳ سال طول کشید که نهایتا با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی، برنامه و بودجه شورای عالی استانها، اظهار داشت: با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان پس از ۱۳ سال، اکنون مهم ترین گام در تکمیل کریدور شمال به جنوب ، راه اندازی هرچه سریعتر بزرگراه شیراز، جهرم، لارستان، بندرعباس است که بهینه ترین و کم مسافت ترین مسیر برای اتصال شیراز به بندر شهید رجایی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: طول محور شیراز – جهرم- لار- بندرعباس ۵۵۰ کیومتر است که استان های فارس و هرمزگان را به هم متصل می کند و در حقیقت این جاده محور شریانی و ترانزیتی از هرمزگان به سمت استان فارس، مرکز و دیگر استان های جنوبی کشور محسوب می شود.

وی اشاره کرد که بخشی از مسیر که شیراز را به جهرم متصل می‌سازد به طول ۱۶۰ کیلومتر به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار گرفته است. بزرگراه بین جهرم و لارستان نیز به طول ۱۴۰ کیلومتر در چند قطعه در دست اجرا است که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز ۲۹ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت و انتظار می رود ۲۵ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد.

رحیمی در پایان، گفت: قابل ذکر است از سال ۱۳۹۵ ترافیک این جاده به طرز وحشتناکی افزایش یافته و اکثر بارهای ترانزیتی کشور از این مسیر جابجا می شود. با درنظر داشتن اهمیت این موضوع، انتظار می رود، هرچه سریعتر تأمین مالی لازم برای تکمیل پروژه انجام گردد تا شاهد کاهش تصادفات، کاهش هزینه سوخت، صرفه جویی در زمان و رونق تجارت در کشور باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نماینده فارس در شورای عالی استانها: تکمیل بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس در ادامه افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان در اولویت دولت باشد”

  1. ناشناس گفت:

    همه از راه بحث و صحبت ميكنند ولي از پيشرفت عمليات راه سازي هيچ خبري نيست و همچنان مردم جان خورا از دست مي دهند ودر يك جمله همه شعار مي دهند وبس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین