چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رتبه دوم لارستان در فارس درخصوص اهدا کتاب به کتابخانه‌ها

  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان با اذعان به اینکه تا نیمه اول مهرماه سال جاری لارستان به عنوان دومین شهرستان استان فارس در اهدای کتاب معرفی شده است، گفت: تاکنون…

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان با اذعان به اینکه تا نیمه اول مهرماه سال جاری لارستان به عنوان دومین شهرستان استان فارس در اهدای کتاب معرفی شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های لارستان اهدا شده است.

محمدمهدی معتمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه اولین دوره جشنواره مردمی نذرکتاب با شعار (به کتابهایت بال بده) با هدف تامین منابع برای کتابخانه های عمومی، کتابخانه های روستایی و دیگر کتابخانه ها در حال برگزاری است، اظهار داشت: این جشنواره با هدف بهره‌وری عامه مردم از تاریخ ۲۰ مرداد ماه لغایت ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ برنامه ریزی و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه نذر کتاب یک عمل نیک با نیت خیرخواهانه اهدا کننده در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: خوشبختانه این امر در اولین دوره جشنواره نذر کتاب با استقبال عظیم مردمی در کل استان فارس به ویژه لارستان روبرو شده است.

این مسئول با اذعان به اینکه تا نیمه اول مهرماه سال جاری لارستان به عنوان دومین شهرستان استان فارس در اهدای کتاب معرفی شده است، تصریح کرد: عبدالکریم ناطقی یکی از اهدا کنندگان کتاب با اهدای بیش از ۱۰۰۰ نسخه کتاب به عنوان اهدا کننده برتر استان در هفته کتاب در شیراز تقدیر خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این جشنواره، بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب معادل ۱۰ درصد کل منابع کتابخانه های استان فارس به مجموعه منابع کتاب در کتابخانه های استان افزوده شود، خاطر نشان کرد: این امر در لارستان به نسبت جمعیت به تعداد ۱۴ هزار نسخه کتاب پیش‌بینی می‌شود.

معتمدیان از اهدا نزدیک به ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های لارستان خبر داد و یادآور شد:  تاکنون خوشبختانه کتابخانه های باغ نشاط لار و آیت الله حقانی بیرم با جذب بیش از ۲ هزار نسخه کتاب بیشترین جذب کتاب اهدایی تا نیمه اول مهر ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با برشمردن اهداف اجرای این طرح، عنوان کرد: ایجاد ارتباط بیشتر بین مخاطبان و کتابخانه های عمومی یکی از اهداف مهم این طرح است که این امر به طور حتم به توسعه خدمات کتابخانه های عمومی منجر خواهد شد.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه نذر کتاب سرعت بخشیدن به چرخه گردش کتاب و افزایش بهروری و توسعه دانایی در جامعه است، ابراز امیدواری کرد: با همت عالی ملت مردم لارستان گامی بلند در راستای تامین منابع کتاب به ویژه برای مناطق محروم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۴:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رتبه دوم لارستان در فارس درخصوص اهدا کتاب به کتابخانه‌ها”

  1. ناشناس گفت:

    خداقوت دلاور ، كتابخانه مركزي لار بعد از ١٥سال به كجا رسيد قهرمان؟!!؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین