شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

معلمان و دبیران بیدار باشیم

اوایل مهر ماه طی یک سرمقاله نکاتی به استحضار فرهیختگان آموزش‌وپرورش رسید، در این شماره از چند نکته‌ی دیگر که در جامعه وجود دارد و دشمن با آتش افکندن به آن، سوءاستفاده می‌نماید ذکر می‌کنیم.

اوایل مهر ماه طی یک سرمقاله نکاتی به استحضار فرهیختگان آموزش‌وپرورش رسید، در این شماره از چند نکته‌ی دیگر که در جامعه وجود دارد و دشمن با آتش افکندن به آن، سوءاستفاده می‌نماید ذکر می‌کنیم.

 ایجاد دین‌ستیزی و دین‌گریزی حقیقی و توسعه آیین‌های بومی ، سنتی و محلی

 یکی از مسائلی که دشمن به‌شدت روی آن حساس و برنامه‌ریزی کرده‌است اتصال و مشکلات جامعه به دین و تضعیف اندیشه دینی در میان جوانان و سوءاستفاده از اندیشه دین‌ستیزی برای نابودی دین است، مثلاً در جامعه گرانی وجود دارد، فساد اخلاقی و اجتماعی و مفاسد اقتصادی دیده می‌شود، برخی افراد ظاهرالصلاح به وسیله نیروهای قضایی و ضابطین دادگستری دستگیر می‌شوند، جوانان و دانش‌آموزان به‌جای این‌که دستگیری ‌ها را نقاط قوت نظام بدانند ، به‌عنوان نقاط ضعف تلقی می کنند، یا گرانی را به‌جایی این‌که از سوءاستفاده‌ی برخی مدیران یا عدم مدیریت بعضی از آنان بدانند، آن را به ضعف دین و دین‌داری نسبت می‌دهند. غافل از این‌که کوچک‌ترین سستی در اقتصاد، جامعه را گرفتار می‌نماید.این گرفتاری خواه در جامعه سکولار مانند مغرب زمین باشد یا جامعه دینی مانند ایران اسلامی. بدیهی است مسئولین باید در بهتر شدن وضع معیشت اقدام عاجل نمایند ،مردم و جوانان عزیز نیز باید بیدار باشند و اقتصاد را به دین وابسته نسازند و دین و دین‌داری را متهم نکنند، معیشت را به گردن دین افکندن و دین را مقصر جلوه دادن نقشه دشمن است که جاهلانه یا مغرضانه بدست خودمان پیاده می‌شود و سود تضعیف دین‌داری به جیب دشمن سرازیر می‌گردد.

 عزیزان، دبیران محترم، مدیران مکرم و آموزگاران معظم ، نظام جمهوری اسلامی ساده بدست نیامده که با سر و صدای گروهی اوباش از دست برود و خدای‌نکرده جمعی ککشان هم نگزد، این نظام با قطرات خون شهدا آبیاری شده و با رنج و مشقت فراوان این نهال برومند پرورش یافته، لذا باید از تاریخ عبرت گرفت و اجازه سوءاستفاده به دشمن نداد.

 شایسته است جوانان ما بدانند سربازان پیاده‌نظام کودتای ننگین ۲۸ مرداد سال ۳۲ که آمریکا و انگلیس هدایت کردند و نفت ملی شده را به خزانه استعمارگران برگرداندند و دولت دکتر مصدق ما را ساقط کردند، چه کسانی بودند؟

شعبان جعفری‌ها و… که با چماق و قمه به جان مردم افتادند و شاه فراری را به صحنه برگرداندند و ۳۵ سال مجدداً وابستگان آمریکا و انگلیس بر گُرده مردم سوار نمودند و شکنجه گاه ها ایجاد کردند که اگر حمایت عمومی جامعه به رهبری امام‌خمینی (ره) نبود سقوط رژیم وابسته پهلوی امکان نداشت، جوانان ما باید بدانند از چهره آنانی که در پاییز گذشته با چاقو، قمه، آهن، آجر و غیره به جان بچه‌های متدین مذهبی و حزب‌اللهی افتاده‌اند چه کسانی بوده‌اند.

 زنانی که شعار ناهنجار می‌دادند از کجا تغذیه می‌شدند؟ باید آگاه باشند که ریشه این‌ها در طرح توسعه اندیشه غیردینی و ضددینی است .

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “معلمان و دبیران بیدار باشیم”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    جناب مدیر محترم سایت. امروزه نه تنها جوانان. بلکه پدر و مادر. آنها. ومعلمان. ودبیران مدارس هم. بخوبی میدانند که مشکل کار کجاست بیشتر از ۴۰ سال است که مشکلات اقتصادی. ومعیشتی مردم مرتب. اضافه میشود وسال به سال هم بر نا امیدی. جوانان افزوده میشود حالا شما فکر میکنید که این گرانی ومشکلات. اقتصادی. با سخنرانی معلمان که خودشان هم. در گیر. معیشت روزانه هستند. رفع میشود قطعا میدانید که موعظه ونصیحت معلمان هم. کارساز نخواهد. شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین