جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

چند نكته خانه‌داري(2)

هيچ وقت دو نمونه ترشي را كه در ظرف جداگانه‌اي است با هم مخلوط نكنيد مثلا اگر مقداري از ترشي بادمجان باقي مانده و مقداري هم ترشي گل كلم، اين…

هيچ وقت دو نمونه ترشي را كه در ظرف جداگانه‌اي است با هم مخلوط نكنيد مثلا اگر مقداري از ترشي بادمجان باقي مانده و مقداري هم ترشي گل كلم، اين دو را روي هم نريزيد و يك جا نكنيد چون پس از چند روز، كفك مي‌زند و خراب مي‌شود. بهتر است از آنها به هنگام استفاده، به اندازه‌اي كه نياز داريد در يك ظرف بريزيد و مخلوط كنيد و سر سفره بياوريد. چنانچه مقدار زيادي با هم مخلوط كرده‌ايد و براي مدتي بدون استفاده گذاشته‌ايد، حتماً «خاف اوابو» (۱) و بايد دور بريزيد.

**

اگر خواستيد تخمكهاي خربزه را مورد استفاده قرار دهيد و دور نريزيد آنها را در آفتاب قرار ندهيد كه خشك شود و بعد بشوييد. بهتر است آن را به مدت يك شبانه‌روز درون كيسه نايلوني (پاكت فريزري) قرار دهيد و بعد آن را به راحتي شسته و تميز كنيد. زيرا در اين صورت تخمك‌هاي خربزه درون كيسه نايلوني كه سر آن را بسته‌ايد و از ورود هوا به داخل آن جلوگيري مي‌شود عمليات تخمير و فعل و انفعالات شيميايي، تخم را از جلد جدا خواهد كرد. حتماً سعي كنيد بيشتر از يك روز در كيسه نماند زيرا تخمك‌ها بدبو شده ديگر براي خوردن خوش طعم نخواهد بود.

**

اگر خواستيد فلفل سياه، زيره سبز، رازيانه، زنيان، تخم گشنيز و دانه‌هاي خوشبوي ديگر را نرم و آسياب كنيد، سعي نماييد كه به اندازه نياز، آسياب كنيد زيرا اگر اين پودرها به مدت طولاني بماند، طعم و بوي خوش خود را از  دست مي‌دهد و به قول بي‌بي خاف اوابو و خاصيت اوليه خود را به مرور زمان از دست مي‌دهد. ديگر اين كه آنها را در كيسه نايلوني روي همديگر قرار ندهيد چون بو و عطر همديگر را مي‌گيرند و هيچ كدام عطر خاص خود را نخواهد داشت. پس اگر خواستيد در كيسه نايلوني كوچك بريزيد، آنها را دور از يكديگر و در جاهاي مختلف قرار دهيد.

(۱)خاف اوابو: خاصيت اوليه خود را از دست مي‌دهند،؛ بي‌بو ، بي‌مزه شدن و رنگ اوليه خود را از دست دادن.

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین