پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تلخ‌ترین خاطره برای هر پرستار، زمان مرگ بیماران است

یک پرستار: یکی از تلخ ترین خاطره برای هر پرستار زمان مرگ و میر بیماران است. به گزارش میلاد لارستان، پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم…

یک پرستار: یکی از تلخ ترین خاطره برای هر پرستار زمان مرگ و میر بیماران است.

به گزارش میلاد لارستان، پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است.

این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد، که درود بی پایان خداوند بر این بانوی بزرگ اسلام باد.

به همین مناسبت خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میلاد لارستان گفت‌وگویی با تعدادی از پرستاران شاغل در لارستان انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

۱- لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید:

مینا علی پور دارای مدرک لیسانس پرستاری و ۴ سال است پرستار بخش ccu هستم.

۲- قبل از اینکه در بخش ccu کار کنید، سابقه کار در چه بخش هایی را داشته اید؟

سال ۹۸ که وارد شغل پرستاری شدم ابتدا بخش ccu بودم اما با شروع بیماری کرونا وارد بخش کرونا شدم. در این بین چند ماهی نیز در بخش جراحی مشغول به کار بودم.

۳- اگر به عقب برگردید باز هم رشته پرستاری را انتخاب می کنید؟ چرا؟

شغل پرستاری بگونه ای است که باید حتما اول وارد آن شد تا بدانی چگونه شغلی است. این شغل دارای سختی های بسیاری است اما وقتی وارد آن شدم علاقه مند به این رشته شدم.

۴- تلخ ترین و شیرین ترین خاطره دوران پرستاری تان چه بوده است؟

یکی از تلخ ترین خاطره برای هر پرستار زمان مرگ و میر بیماران است.

خاطره خوب من به زمان کرونا باز میگردد. خاطرم هست زمان بیماری کرونا یکی از بیماران که به دستگاه متصل بود و امید زیادی به زنده بودن او نبود ایست قلبی و در واقع در حالت فوت قرار گرفت و همه پرستاران دست از احیا کشیده و میخواستند خارج شوند که به یکباره بیمار به دنیا بازگشت و دوباره ریتم قلبش بازگشت. این اتفاق برای من بسیار خوشحال کننده بود.

۵-به عنوان پرستار، چه انتظاری از مردم و مسئولان دارید؟

بنظرم خوب است نامهربانی هایی که نسبت به این شغل از طرف مردم و مسئولین کمتر گردد و مسئولین بیشتر هوای پرستاران را داشته باشند.

در شغل پرستاری بی خوابی و سختی کار زیادی وجود دارد و توقع می رود حداقل اتفاق این باشد که حق و حقوق در زمان مقرر پرداخت گردد.

۶- تعداد پرسنل بخش ccu آیا کافی است؟

بنظر من به نسبت تعداد بیمار تعداد پرسنل کافی نیست و برخی اوقات باید اضافه بر شیفت خود سر کار حاضر شویم. البته این اتفاق برای بسیاری از بخش ها دیده می شود که باعث می شود مرخصی ها کمتر و شیفت های کاری افزایش یابد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین