یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

۲۱۰ هزار نفر در مجموعه علوم پزشکی لارستان از طرح رایگان پویش سلامت بهره‌مند می‌شوند

مدیر گروه غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: بیش از ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان از طرح…

مدیر گروه غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان گفت: بیش از ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی لارستان از طرح رایگان پویش سلامت بهره مند خواهند شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان؛ مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی هستند. بنابراین، آگاهی در زمینه فشار خون در مبتلایان به دیابت بسیار مهم است.

سجاد شرفی به مناسبت آغاز پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشار خون که از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد اظهار داشت: پویش ملی با هدف غربالگری بیماری دیابت و فشار خون در افراد بالای ۱۸ سال اجرا می‌شود و هدف اصلی این برنامه افزایش سواد سلامت، ارتقای پرونده الکترونیک، پایش مراجعه و اتصال برنامه‌های سلامت با جمعیت است که شاخص بهره‌مندی جامعه افزایش یابد.

مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر دانشگاه ضمن شاره به این نکته که این کار سبب می‌شود مردم علاوه بر خدمات و مراقبتهای مربوط به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون از سایر خدمات نیز بهره‌مند شوند، تشریح کرد: در گام اول شناسایی بیماری را خواهیم داشت و سپس تکمیل پرونده الکترونیک تحقق می‌یابد. بعد از ۱۵ دی ماه نیز افراد بر اساس دستورالعمل‌های کنترل فشارخون و دیابت پیگیری و مراقبت می‌شوند.

وی خاطر نشان کزد: این پویش در کلیه خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاهای بهداشتی انجام می شود و افراد بالای ۱۸ سال به صورت رایگان در خصوص دو بیمای فوق مورد غربالگری قرار خواهد گرفت.

شرفی افزود: این طرح در مجموعه علوم پزشکی لارستان جمعیتی بالغ بر ۲۱۲۶۴۴ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و از کلیه همشهریان بالای ۱۸ سال در خواست می شود جهت شرکت در این پویش به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین