شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

در حوزه گردشگری سلامت در لارستان سرمایه‌گذاری شود

نشست مشترک رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

نشست مشترک رییس دانشگاه علوم پزشکی لارستان مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا آخرین روز کاری هفته، دانشکده علوم پزشکی لارستان، میزبان دکتر میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و دبیر کارگروه توسعه دارایی‌های نامشهود معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بود.

در نشست مشترک دکتر محسن سلمان‌پور رییس دانشگاه و میترا امین لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری که با حضور نماینده فرماندار ویژه لارستان، مشاورین رییس، معاونین و تنی چند از مدیران دانشگاه در سالن اجلاس ستاد برگزار شد، دکتر محسن سلمان‌پور، رییس دانشگاه اظهار داشت: در منطقه لارستان ظرفیت های بسیار مناسبی وجود دارد که از آن جمله می توان به خیرین، برج علم و فناوری، فرودگاه بین المللی و کارگو اشاره کرد.

وی افزود: این ظرفیت‌ها با وجود دارا بودن گمرک و نقطه صفر مرزی همچنین معافیت‌های بیمه‌ای و گمرکی ناشی از آن می تواند بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و‌ به یک منطقه پرکاربرد تبدیل شود.

رییس دانشگاه با اشاره به این نکته که این پتانسیل ها بالقوه مانده و تبدیل شدن آن به ظرفیت بالفعل به یک اراده و حمایت بزرگ احتیاج دارد اذعان داشت: اگر بتوانیم اعتماد به نفس را به این منطقه تزریق کنیم، پیشرفت دور از دسترس نیست.

دکتر سلمان‌پور تصریح کرد: با تکیه بر این زیرساخت‌ها مجوز مرکز رشد سلامت را گرفته که در ادامه دو هسته‌ی فناوری فعال شد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته توانستیم در کشور دو رتبه اول را در حوزه پژوهشی و کمیته تحقیقات کسب کنیم. این در حالی است که در زمینه مقالات تدوین شده نیز توانستم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در ادامه مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: موضوع گردشگری سلامت یک مقوله پرظرفیت است که مسیر خاص خودش را داشته و می تواند باعث ایجاد کسب و کارهای متعددی پیرامون آن شود.

وی افزود: بوم گردی عنوان مقوله ای که با توجه به خستگی ناشی از زندگی ماشینی می تواند به عنوان یک ظرفیت ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.

میترا امین لو ادامه داد: توجه به صنعت غذایی و تشکیل ستاد صنایع نرم و خلاق به دلیل قرابت و نزدیکی با حوزه سلامت الزامی است.

وی بیان داشت: ایران در حوزه گردشگری سلامت جایگاه ویژه ای دارد و مزیت منطقه بزرگ لارستان نیز در نزدیکی و قرابت با حوزه خلیج فارس و مردم این مناطق است.

مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: حوزه جراحی های زیبایی برای این کشورها جذاب است و می توان به آن به عنوان یک نقطه‌ی خلاق نگاه کرد.

وی اظهار داشت: شما با وجود پتانسیل هایی که دارید می توانید ظرفیت های خود را در سطح دانشکده های نوپا اعلام کنید و با ایجاد واحد مدیریت دارایی های فکری و سیاست مالکیت فکری در مسیری جدید قدم بردارید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین