چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های روستای گاوبست با هدف ایجاد روستای گردشگری

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از روستای گاوبست بمنظور بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های این روستا با هدف ایجاد روستای گردشگری و پروژه های عمرانی در حال احداث…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از روستای گاوبست بمنظور بررسی پتانسیل ها و ظرفیت های این روستا با هدف ایجاد روستای گردشگری و پروژه های عمرانی در حال احداث مرکز بخش صحرای باغ بازدید کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی به اتفاق احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، احمد علمدار بخشدار صحرای باغ، محمد حسن طیبی رئیس اداره ورزش و جوانان، امیر برومند رییس بنیاد مسکن، کارشناسان گردشگری بنیاد مسکن استان فارس، محسن زمانی رئیس هلال احمر شهرستان، منصور رضایی رییس اداره منابع طبیعی و ابراهیم کیان سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان از روستای گاوبست و همچنین پروژه های عمرانی مرکز بخش صحرای باغ بازدید کرد.

حسنی در بازدید از چاه آهکی عمادشهر اظهار داشت: پروژه چاه آهکی عمادشهر،به عنوان یک پروژه مشارکتی خیرین ۴۰۰ میلیون تومان و اعتبارات دولتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان احداث شده است که هم اکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی دو یا سه ماه آینده به شبکه شهری متصل و مشکلات فعلی مرتفع می شود.

نماینده عالی دولت در لارستان همچنین افزود: امروز همچنین با حضور کارشناسان بنیاد مسکن استان و رئیس بنیاد مسکن شهرستان از روستای هدف گردشگری گاوبست در جهت آشنایی با جاذبه های گردشگری این روستا و هم چنین تلاش ها برای تبدیل این روستا به یک روستای گردشگری بازدید به عمل آمد.

جلیل حسنی در رابطه با بازدید از غار باستانی بنوو هم تصریح کرد: در راستای گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش ،از غار تاریخی بنوو به عنوان اثری باستانی و ملی و به منظور بررسی پتانسیل های موجود در این غار به عنوان یک جاذبه گردشگری بازدید صورت گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان همچنین اظهار داشت: اگر زیر ساخت ها فراهم شود و موانع برداشته شود می توان این غار را بعنوان یکی از پتانسیل های گردشگری و اشتغال زا مطرح کرد و برای آن ردیف اعتباری نیز در نظر گرفت.

فرماندار ویژه لارستان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه روستای گاوبست روستای هدف گردشگردی است و هم چنین غار بنوو از ظرفیت های گردشگری برخوردار است چه بازه زمانی برای تحقق این مسئله مدنظر است بیان داشت: غار بنوو به دلیل بُعد مسافتی طویل و همچنین صعب العبور بودن مسیر پیاده روی، به بازه زمانی طولانی نیازدارد، بنابراین آنچه که می توان از محل اعتبارات به آن تخصیص داد راه اندازی امکانات اولیه مانند تجهیز به استراحتگاه وسرویس های بهداشتی است که می توان برای دستیابی به این موارد امیدوار به بازه زمانی کوتاه بود.

وی در پایان تاکید کرد: روستای گاوبست به عنوان روستای هدف گردشگری از نظر وضعیت جغرافیایی، تولیدات و صنایع دستی،جاذبه های طبیعی و گردشگری شرایط مطلوب را دارد و امکان تحقق این طرح در بازه زمانی کوتاه دور از انتظار نیست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین