پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

کار که با آینده‌نگری باشد، برکت دارد/سرمایه‌گذاری‌ها در لارستان هدایت شود

  مجتمع شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی طوبی شهر لار یک پروژه کم‌نظیر است که به جهت آینده‌نگری در ساخت آن، موجب برکت شده است. به گزارش میلاد لارستان، مجتمع…

 

مجتمع شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی طوبی شهر لار یک پروژه کم‌نظیر است که به جهت آینده‌نگری در ساخت آن، موجب برکت شده است.

به گزارش میلاد لارستان، مجتمع شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی طوبی شهر لار از جمله پروژه‌های ارزشمند خیرساز یا به نوعی خصوصی‌ساز محسوب می‌شود که از همان زمان آغاز به ساخت، به جهت پیش‌بینی شاخصه‌های یک طرح کامل اعم از فرهنگی، علمی، ورزشی، سرگرمی، خانوادگی و غیره موجب اقبال و استفاده همه نوع اقشار جامعه اعم از گروهی، فردی، خانوادگی، حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای و غیره شده است.

ورزشگاه طوبی در زمینی به مساحت حدود ۶ هکتار و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا، در سه طبقه ساخته شده و گنجایش جمعیت ۳ هزار نفر را دارد، در مجتمع فرهنگی ورزشی منیری لارستان، جایگاه ویژه جانبازان و معلولین نیز تعبیه شده و همچنین جایگاه مهمانان ویژه، فیلم برداران، صدا و سیما نیز برای پوشش برنامه ها و مسابقات مختلف کشوری و بین‌المللی به صورت جداگانه تعبیه شده است.

مجتمع طوبی یا منیری به گونه ای طراحی شده که به راحتی بتوان در آن مسابقات بین المللی برگزار کرد، این ورزشگاه دارای ۴ رختکن بوده و علاوه بر سالن اصلی دارای سالن های کشتی، بدنسازی، تنیس، استخر آب درمانی، سه سینما، شهر کتاب ویژه بزرگسالان و کودکان است، در محوطه مجموعه نیز یک رینگ پیاده روی ۱۲۰۰ متری و یک رینگ دوچرخه سواری احداث شده است.

برای احداث ورزشگاه ۳ هزار نفری منیری لارستان بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این مجتمع را به یک مجتمع کم نظیر تبدیل کرده است که تاکنون شاهد برگزاری رویدادهای ورزشی مختلف بوده است.

مجتمع طوبی شهر لار از همان آغاز بهره‌برداری شاهد برگزاری مسابقات بزرگ و مهیج مثل جام رمضان، جام خلور، هندبال کشوری و غیره بوده و توانسته جمعیت زیادی را نقاط مختلف جذب ورزش کند.

راه‌اندازی VAR آنهم برای نخستین‌بار در کشور در مسابقات جام خلور به میزبانی سالن طوبی شهر لار رقم خورده است.

کیفیت بالای سالن طوبی و مسابقات برگزار شده موجب حضور بازیکنان ملی پوش و لیگ برتری در لارستان شده است.

یکی دیگر از پروژه‌هایی که به همت خیرین احداث و تاکنون برای منطقه لارستان برکات داشته و بارها مورد تحسین مسوولان در رده‌های استانی و ملی شده و نوید آینده روشن را می‌دهد، برج علم و فناوری است که قطعاً شکوفاسازی آن نیاز به برنامه‌ریزی مدیران محلی و پیگیری آنان و همچنین ورود نخبگان و ایده پردازان است.

هدف ما از نگارش این متن، نشان دادن برکات کار درست، با فکر و آینده‌نگر است. چراکه در خطه لارستان کارهای به نظر عام‌المنفعه و خیرساز انجام می‌شود اما متأسفانه در برخی از آنان بلندنظری وجود ندارد یا دارای اثرات کوتاه‌مدت است.

برای آینده روشن لارستان باید به کارهای خیر یا سرمایه‌گذاری‌های خصوصی سمت و جهت درست داد تا بتوان همچون مجتمع منیری از برکات آنها بهره برد.

به دیدگاه نگارنده، از جمله طرح‌هایی که نیاز به اهتمام جدی مسوولان و خیرین دارد و می‌تواند همچون مجتمع منیری دارای برکات اجتماعی باشد، توجه به توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی نظیر ساخت خوابگاههای دانشجویی، احداث ساختمان‌های آموزشی و افزایش رشته‌ها، تکمیل پردیس دانشگاه علوم پزشکی، ساخت پیست موتورسواری و ماشین‌سواری، پیگیری اجرای منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در فرودگاه و غیره است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین