یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

الحاق ٤٠ هکتار اراضی ملی در «حریم» به «محدوده» شهر لار برای طرح نهضت ملی مسکن

مديركل راه و شهرسازى لارستان گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ٤٠ هکتار اراضی ملی در «حریم» به «محدوده» شهر لار برای طرح نهضت ملی مسکن موافقت…

مديركل راه و شهرسازى لارستان گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ٤٠ هکتار اراضی ملی در «حریم» به «محدوده» شهر لار برای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، الحاق اراضی ٤٠ هکتاری به محدوده شهر لار به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در جلسه شوراى عالى شهرسازى و معمارى ايران مصوب شد.

حسن شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان در این‌باره اظهار داشت: با توجه به كمبود اراضى ملى در شهر لار و تقاضاى بالا براى مسكن، عملا توسعه شهری در راستای افزایش رفاه اجتماعی و خانه‌دار کردن آحاد مختلف مردم و حل کردن مشکل تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر لار با الحاق اراضی رفع می‌شود.

وى افزود: بر اين اساس زمينى به مساحت ١٦٩ هكتار در ضلع شمالى محور لار – گراش و ضلع غربى شهرك امام رضا(ع) جهت الحاق در دستور كار مديريت شهرسازى و معمارى اين اداره كل قرار گرفت كه پس از امكان سنجى زمين مذكور در كميته‌هاى فنى و بررسى مسائلى از جمله شيب زمين، جنس خاك، توپوگرافى و… صرفا ٤٠ هكتار از اين ميزان زمين داراى قابليت برنامه‌ريزى براى مسكن و خدمات وابسته به آن بود.

مديركل راه و شهرسازى لارستان با اعلام اینكه اراضی موسوم به ٤٠ هكتارى نیز در قالب توسعه جدید به محدوده شهر الحاق خواهد شد، افزود: ابتدا در تاريخ ۲۱تیرماه امسال در كارگروه زيربنايى و توسعه شهرى، آمايش سرزمينى و محيط زيست استان فارس واقع در استانداری فارس و متعاقب آن در جلسه ۲۹ مرداد شوراى برنامه‌ريزى و توسعه استان فارس مورد تصويب قرار گرفت.

شبانى ادامه داد: پس از آن موضوع الحاق این زمین در جلسه كميته فنى شماره يك شوراى عالى شهرسازى و معمارى ايران مطرح كه نهايتا در جلسه ۲۰ آذرماه شوراى عالى شهرسازى و معمارى ايران به تصويب نهايى رسيد.

وى خاطر نشان کرد: با ظرفيت ايجاد شده به شهر لار اين ٤٠ هكتار مستعد احداث بيش از ٢ هزار واحد مسکونی خواهد بود که هم اکنون در مرحله طراحی طرح تفکیکی و آماده سازی و تفصیلی آن قرار گرفته است و با اين الحاق تا حدودى بخشى از مشكلات شهر لار در بحث تامين زمين در طرح نهضت ملى مسكن مرتفع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان یادآورد شد: تاكنون بیش از هزار و ٣٠ هکتار تامین زمین از طریق تامین اراضی با کاربری مسکونی، الحاق اراضی داخل حریم به محدوده شهر و تغییر کاربری در کمیسیون ماده ٥ در راستاى طرح نهضت ملى مسكن در حوزه استحفاظى اداره كل راه و شهرسازى لارستان صورت گرفته است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین