یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

فرصت 4 ساله نماینده دهم و یادآوری چند نکته(2)

در بخش اول به این مطلب اشاره شدکه با پایان انتخابات ، فرصت ۴ ساله ای پیش روی نماینده محترم و مردم منطقه است تا توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه…

در بخش اول به این مطلب اشاره شدکه با پایان انتخابات ، فرصت ۴ ساله ای پیش روی نماینده محترم و مردم منطقه است تا توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه سرعت بگیرد و خاطرنشان کردم توسعه و پیشرفت فقط برعهده یک نفر(نماینده ) نیست و همه باید دست در دست هم (نامزدهای انتخابات دهم ،لارستانی های مقیم   مرکز و استان مدیران شهرستان ، مردم ،نخبگان و… ) فارغ از جناح بندی های سیاسی ، یکدل و یک زبان در کنار منتخب مردم وعده های انتخاباتی را دنبال و ایشان را در رسیدن به اهداف یاری نمایند .

در اینجا چند مورد دیگر را برحسب وظیفه به جناب جعفر پور یادآوری می کنم (هرچند شخص نماینده و تیم مشاورانشان به این امور بیشتر ازنگارنده واقف هستند ) از همه علاقه مندان پیشرفت این خطه کهن ،نخبگان و متنفذان شهرستان های لار ،گراش ،خنج استدعا می نمایم ایده های خود وچگونگی اجرایی شدن آنها را با منتخب مردم درمیان بگذارند . چرا که پیشرفت و توسعه حق طبیعی همه مردم است و نخبگان مسئولتی دو چندان دارند .

۹) شناساندن لارستان به مدیران اجرایی کشور : لارستان با همه قدمتی که در تاریخ این سرزمین داشته اما آنچنان که شایسته بوده شناسانده نشده و از قافله پیشرفت و توسعه بازمانده است دلایل آن خود بخش مستقلی را می طلبد که از حوصله این نوشته بیرون است در چند دهه اخیر این منطقه مورد توجه نظام اسلامی بوده و اقدامات ارزشمندی جهت رفع محرومیت انجام شده است و برخی از شخصیت های تاثیر گذار نظام از شخص رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تا روسای جمهور و وزرا و استانداران و مدیران کل و… به لارستان آمده و با ظرفیت های بالقوه منطقه آشنا شده اند که یقینا در سطح کشور واستان فارس کم نظیر می باشد اما خروجی آن مطابق با انتظارات نبوده یا کم اثر بوده است .

یکی از راههای شناساندن لارستان به عنوان یکی از اولین شهرستان های استان و کشور( تشریح وضعیت منطقه و تغییرات گسترده سیاسی بعد ازانقلاب در این شهرستان ) و ارائه به مدیران ارشد نظام است تا از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت ها و نیز کاستی ها و و مطالبات بر حق مناطق آشنا شوند کاری که یکی از نمایندگان شهرستان های همجوار انجام داد و به نتیجه رسید جناب دکتر جعفر پور اگر به فکر آینده و پیشرفت منطقه هستید ( که یقینا اینگونه است ) این راهکار مناسبی برای رسیدن به اهداف بلند منطقه است .واضح و روشن است که رسیدن به اهداف مستلزم داشتن برنامه راهبردی است که جنابعالی و تیم مشاوران شما طراحی نموده اند دعوت از شخصیت های تاثیر گذار کشور حتما باید با خروجی هایی همراه باشد در غیر اینصورت اتلاف وقت وهزینه است و بس .

پس باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که این سفر ها دستاوردهای بزرگی برای هر سه شهرستان در پی داشته باشد .هر یک از بخش ها و شهرستان ها توانمندی های باالقوه ای دارند که در صورت توجه ویژه و استفاده از ظرفیت انسانی آن منطقه ، پیشرفت و توسعه سریع تر عملی می شود.

۱۰) اهمیت ارتقای سیاسی و توجه به مرکزیت شهرستان : جناب دکتر جعفر پور به این موضوع واقفند که یکی از مطالبات اصلی روستاها و بخش ها ارتقای سیاسی است که از اولین روزهای بعد از انقلاب در این منطقه کلید خورده و همین عامل به رقابت های کاذب و نارضایتی تبدیل شده است که در هیچ منطقه ای به این شدت حساسیت وجود ندارد و از جزئیات آن می گذرم .

بخش هایی چون اوز و جویم و بیرم با سابقه چندین دهه بخشداری ، همچنا ن از ارتقا بازمانده اند و نارضایتی خود را به صراحت اعلام می کنند اخیرا ودر ایام تعطیلات نوروزی حضور سوال برانگیز برخی افراد سیاسی در یکی از بخش ها حساسیت هایی را در بین مردم ایجاد نمود و با دلایل کافی معتقدم عمده نازضایتی ها به این موضوع ارتباط دارد هر چقدر در جهت فعالیت های عمرانی مناطق تلاش نمایید اما اگر به خواسته اصلی آنها توجه نشود آنها برای ارتقای خود از هر راهی اقدام می کنند . و باید در این زمینه تدبیری درست اندیشیده شود که هم انتظار مرکز شهرستان و هم سایر بخش ها بر آورده شود بدیهی است این موضوع بایدبا دقت و بهره مندی از نظرات کارشناسان و متنفذان و نخبگان در کارگروه ارتقای سیاسی پیگیری شود . از دیر باز لارستان مرکزی تاثیر گذار در جنوب کشور بوده و در این چند دهه بیشتر از هر شهرستانی در استان و حتی کشور آسیب دیده است هر چند هم اکنون نیز این محوریت وجود دارد اما برخی سودای دیگری در سر دارند و در صدد به زیر کشیدن این توانمندی هستند جناب دکتر جعفر پوراینکه توجه اساسی شما به ایجاد زیر ساخت هاست تا عقب ماندگی ها ی گذشته جبران شود امری پسندیده و ضروری است که نباید سرعت پیگیری ها یک لحظه کند و یامتوقف شود اما همزمان نباید از مطالبه اصلی مناطق (توسعه سیاسی ) غفلت نمایید.

در اینجا یاد آوری می کنم که یکبار با صراحت باید این موضوع در سطح کلان مدیریتی کشور ( هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی ) مطرح شود کما اینکه در دیگر استان های تازه تاسیس بعد از انقلاب اسلامی از سوی فعالان و مدیران ارشد شهرستان ها پیگیری تا به نتیجه رسیدند و اخیرا یکی از نمایندگان استان اصفهان از ضرورت تشکیل استانی جدید به مرکزیت … سخن گفته است .

طرحی که بیش از یک دهه در وزارت کشور مسکوت مانده با ایده های جدید و نگاه راهبردی دولت در برنامه ششم توسعه به روز رسانی شده و با جدیت دنبال ،تا وحدت و انسجام مردم ما با شیطنت برخی به مخاطره نیفتد ما یک فرصت طلایی را در یک دوره زمانی که همه شرایط برای ارتقای سیاسی مهیا بود( که بعید است تکرار شود) به راحتی از دست دادیم اما یقین بدانید دیگران اشتباه ما را تکرار نخواهند کرد .جناب دکتر جعفر پور این دوره شاید آخرین فرصت برای توسعه سیاسی باشد ضرب المثلی است که می گوید دست پیش زوال ندارد و…. پس این توصیه دوستانه و در عین حال واقع بینانه را با حداکثر توان در سطح دولت و مجلس دنبال نمایید و مردم و مسوولان همراه و همگام با شما خواهند بود چرا که اگر شما به همه وعده های انتخاباتی خود در این دوره ۴ ساله عمل کنید اما از هدف اصلی دور بمانید و اتفاق دیگری در منطقه بیفتد تاریخ قضاوت خوبی در باره شما نخواهد داشت.

۱۱) ایجاد صندوق حمایت از توسعه منطقه : در ارتباط با حضور شخصیت ها در حوزه انتخابیه (نمایندگان مجلس ، وزرا ، مدیران کل و…. ) نیاز به منابع مالی قابل توجه می باشد در این زمینه همکاری و مساعدت همه مردم اعم از خیرین ، تجار ، و .. ضروری است تا با ایجاد کانونی ، منابع مالی در جهت توسعه و پیشرفت مناطق مورد استفاده قرار بگیرد هر نامی که برای این صندوق انتخاب می شود باید بگونه ای باشد که برای دوره های آتی نیز مورد استفاده قرار گیرد در این مورد پیشنهاد می شود :

الف)این صندوق در هر شهرستان جداگانه زیر نظر امام جمعه و جمعی از معتمدین و متنفذین تشکیل گردد . تا با حمایت مردمی پیشرفت منطقه تسریع گردد. ازمحاسن این روش افزایش میزان مشارکت خیرین و علاقه مندان به توسعه مناطق است که مطمئن می شوند بخشی از مشارکت آنها در منطقه خودشان نیز هزینه می گردد و به همگرایی بیشتر منجر می شود .

ب)برای شروع این کار اهمیت و ضرورت ایجاد صندوق توسعه برای ائمه بزرگوار جمعه مناطق تبیین ، تا خود در این امر پیش قدم شده و مردم را نیز به این کار ترغیب و تشویق نمایند.

ج)وقتی درحوزه انتخابیه ۳ مرکز برای حمایت از توسعه تشکیل شد برنامه ریزی ها نیزمی بایست حول دو موضوع باشد :

۱-توجه به توانمندی های هر بخش و شهرستان: بدیهی است دعوت از وزرا و نمایندگان مجلس ممکن است در یک منطقه چندان مثمر ثمر نباشد اما حضور در منطقه دیگر باعث سرعت گرفتن مطالبه مردم در مورد خاص می شود .

  ۲-پیگیری طرح های کلان :این نکته مهمی است که باید با معتمدین مناطق در میان گذاشت برای پیگیری برخی طرح های کلان توسعه مانند ارتقای سیاسی ، بزرگراه ها ، اتصال به راه آهن کشوری ، صنایع و کارخانه های بزرگ و انتقال آب خلیج فارس ، منطقه ویژه اقتصادی و….. که به حضور وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز است مشارکت مالی مناطق ضروری است .

۱۲) توجه به جایگاه معنوی لارستان در منطقه : پس از ارتحال بزرگان منطقه حضرات آیات آیت اللهی و موسوی لاری که محور وحدت و انسجام بودند منطقه با یک خلا شخصیتی مواجه است پر کردن این خلا به آسانی امکان پذیر نیست درهفته های اخیر و با حضور حجت الاسلام والمسلمين سید مختار موسوی در نماز جمعه مشارالیه رسما به عنوان امام جمعه لارتعیین گردید حضور ایشان را در این برهه زمانی و پس از انتخابات مجلسین (خبرگان رهبری و شورای اسلامی ) ، به فال نیک گرفته و امیدواریم منشا خدمات ارزشمندی در این منطقه باشند و یقینا با شناخت بیشترایشان از منطقه رسیدن به این جایگاه دور ازدسترس نخواهد بود   امید است مشارالیه در مسیر اعتلای جایگاه معنوی لارستان موفق و چون همیشه لار، پایگاه معنوی منطقه اعم از برادران سنی و شیعه باشد و ارتباط دو سویه بین نماینده مجلس و امام جمعه بستر ساز موفقیت های بزرگ خواهد بود و این دو شخصیت در کنار هم می توانند رسیدن به این جایگاه را تسریع نمایند .

۱۳)- ارتقای سازمانی دفتر صدا و سیما در منطقه : نقش رسانه ها (به خصوص رسانه های دیداری و شنیداری ) در ایجاد هر گونه تحول زیربنایی در هر منطقه ای بر کسی پوشیده نیست بدین منظور ارتقای سازمانی دفتر صدا وسیمای لارستان ضروری به نظر می رسددر آغاز دهه ۶۰ ودر ساعات اولیه صبح برنامه ای از رادیو محلی لار(خبرهای لارستان و سرود و… )با مدیریت چند تن از جوانان انقلابی پخش می شد که با استقبال مردم همراه بود و بعد ها با تغییر در اساسنامه صدا و سیما تعطیل شد حال پیشنهاد می شود با الگو برداری از پخش برنامه های محلی در دیگر نقاط کشور زمینه ایجاد یک ایستگاه فرستنده صدا و تصویر مستقل و اجرای برنامه های مختلف اعم از اخبار ، فعالیت ها و… را مجددا در این منطقه فراهم نمایید ( البته نگارنده به محدودیت های ایجاد این شبکه محلی تا حدودی واقف است ) اما با توجه به حضور شما در کمسیون فرهنگی و نیز حضور بعضی از لارستانی ها در صدا و سیما ی مرکز ،توجیه فنی ( و ضرورت های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و… ) آن برای مدیران صدا و سیما امکان پذیر است .

پیشنهاد می شود عالی ترین مدیران صدا و سیمای استان و کشور را برای بازدید به منطقه دعوت نموده تا به ضرورت ارتقای سازمانی صدا و سیما در این شهرستان آشنا شوند .

 

به امید موفقیت برای شما نماینده محترم و توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه (لارستان خنج گراش )

غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فرصت 4 ساله نماینده دهم و یادآوری چند نکته(2)”

  1. موسوی گفت:

    به سبب اینکه. نماینده. لار. در دوره قبل. توجهی. به بخشها. نداشت. ارای. ایشان. در. این دوره. عموما. از شهر. لار. میباشد. واین. هشداری است. به. ایشان. بخسها بزرگ. منطقه. از نظر. امکانات در مضیقه. وادارات. مورد. نیاز. خود. را ندارند. ومجبورند. برای. کارهایشان. به. لار بیایند.دکتر جعفر. پور. اگر. در این مورد. اقدامی. نکند. برای. مرکزیت. لار. در اینده. خطر. دارد. وبیشتر. انها. به سوی. شهرها ومناطق. مختلف. سوق. پیدا کرده. و لار ستیزی. جریان. پیدا می کند. وبر نامه هایی که. شما. نوشته اید. اجرایی نمیشود لاریهای. متعصب. بدانند که در این عصر وزمانه. دیگر. استعمار بخسها. دیگر. جواب نمی دهد. ودیر یا زود. لارستان. به. منحصر. به دو شهر. قدیم وجدید میشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین