سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

شعبات مجمع‌القرآن فاطمیون گراش در دیگر استان‌ها گسترش می‌یابد

 مدیر موسسه مجمع‌الفاطمیون گراش با اشاره به ثبت نام جدید دوره‌های حفظ یک ساله قرآن کریم در این موسسه از گسترش شعبات مجمع الفاطمیون در استان‌های خراسان رضوی و چهارمحال…

 مدیر موسسه مجمع‌الفاطمیون گراش با اشاره به ثبت نام جدید دوره‌های حفظ یک ساله قرآن کریم در این موسسه از گسترش شعبات مجمع الفاطمیون در استان‌های خراسان رضوی و چهارمحال بختیاری خبر داد. وجود دومین دانشکده علوم قرآنی استان و موسسات مختلف قرآنی در شهرستان گراش سبب شده که این شهرستان در زمینه تربیت حافظان و دانشجویان علوم قرآنی یکی از شهرستان‌های برجسته استان فارس باشد.

در این میان موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش بیش از دیگر موسسات قرآنی این شهرستان فعالیت داشته است. به گفته حجت‌الاسلام سعید بصیری، مدیر موسسه مجمع‌الفاطمیون گراش  این مؤسسه در سال ۱۳۷۲ و حول دو محور اساسی آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پایه‌گذاری شد.

وی افزوده است فعالیت این موسسه با تشکیل مدرسه قرآنی بشارت در سال ۸۸ به شکل تخصصی‌تر در زمینه آموزش قرآن دنبال و از سال ۹۱ فعالیت‌های شبانه‌روزی این موسسه در زمینه حفظ قرآن برای برادران و از سال ۹۲ برای خواهران آغاز شد. این موسسه در این مدت کوتاه توانسته ۶۰ حافظ قرآن تربیت کند.

به گفته حجت‌الاسلام بصیری ثبت‌نام داوطلبان دوره حفظ یک‌ساله قرآن کریم از یکم اردیبهشت ۹۵ آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و داوطلبان در این طرح در مدت یک‌سال زیر نظر اساتید مجرب، حافظ کل قرآن کریم شده و با مفاهیم این کتاب آسمانی نیز آشنا می‌شوند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم مدیر موسسه مجمع‌ القران فاطمیون گراش که پیش از این از وجود محدودیت سنی برای حافظان قرآن در این موسسه خبر داده بود درباره ثبت نام دوره حفظ یک ساله در سال ۹۵ گفته  طرح حفظ یک‌ساله قرآن کریم ویژه افراد ۱۴ تا ۲۶ سال است و عدم تاهل و عدم اشتغال به تحصیل در طول دوره، از جمله شرایط پذیرش این دوره است.

شرکت در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی از شرایط شرکت در این دوره است و داوطلبان پس از گزینش، در یک دوره ۴۵ روزه از اول مرداد تا نیمه شهریور حضور می‌یابند و پس از قبولی در این مرحله، دوره اصلی حفظ از اول مهر آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی موسسه مجمع القرآن فاطمیون به نشانی www.mqfg.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۷۱۵۲۴۴۵۴۴۵ داخلی ۱۰۲ تماس بگیرند.

فعالیت این موسسه به گونه‌ای است که دیگر شهرها نظیر شهرکرد و تربت حیدریه برای نمایندگی این موسسه اقدام کرده‌اند و رایزنی‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است و در صورت فراهم شدن شرایط لازم به زودی شعبات دیگر این موسسه در دیگر شهرستان‌های کشور نیز فعال می‌شود و در این مدت شعباتی در شهر اوز و دهستان خلیلی نیز دایر شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین