یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آبشار زیبای روستای «هرم» در فاصله کوتاه تا لار+فیلم

  آبشار مصنوعی در نزدیکی روستای «هرم» یک مکان دیدنی و تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت آخر هفته است. به گزارش میلاد لارستان، هرم، روستایی از توابع شهرستان جویم است…

 

آبشار مصنوعی در نزدیکی روستای «هرم» یک مکان دیدنی و تفریحی برای گذراندن اوقات فراغت آخر هفته است.

به گزارش میلاد لارستان، هرم، روستایی از توابع شهرستان جویم است که پیش از از ارتقاء جویم به شهرستان، در زیرمجموعه لارستان قرار داشت و اغلب لاری‌ها، این منطقه را با عنوان «هرم و کاریان» می‌شناسند.

روستای هرم جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر مشتمل بر ۵۰۰ خانوار دارد. وضعیت جغرافیایی آن بگونه ایست كه از سه طرف در محاصره‌ كوههای نیمه مرتفع است.

گذران زندگی مردم از طریق كشاورزی، دامداری و اشتغال در كشورهای عربی حوزه خلیج فارس تأمین می‌شود. محصولات كشاورزی عمدتاً شامل؛ مركبات، تمرات نخل، گندم،جو،كنجد،ذرت و پنبه است. باغهای مركبات كاریان نظیر لیمو ترش، لیمو شیرین و پرتقال در سطح لارستان معروف است.

مردم ساکن در روستای هرم همچون سایر ساکنین روستاهای؛ کاریان، قلات، اسلام‌آباد، کوره، احمدمحمودی، بیدشهر، هود و غیره که تقریباً در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند، مردمانی صبور، فهیم، پرهمت، بخشنده و دلسوز و همواره در انجام کارهای خیر و عام‌المنفعه سرآمد هستند.

طی سالیان اخیر به همت خیرین و مسئولان روستای هرم، یک آبشار مصنوعی زیبا و چشم‌نواز برای گذران اوقات فراغت مردم در بلندی‌های مشرف بر این روستا، در یک فضای زیبا، تمیز و سرسبز ایجاد شده است.

خبرنگار میلاد لارستان که به تازگی این آبشار را از نزدیک دیده است، برای آشنایی بیشتر مخاطبان از این مکان تفریحی گزارشی تهیه کرده است که در زیر می‌خوانیم.

برای رسیدن به روستای هرم و آبشار مصنوعی این روستا، می‌بایست از لار پس از گذر از بزرگراه دادمان و طی شهرهای گراش و اوز، وارد دو راهی کوره شد.

از این به بعد جاده یک طرفه می‌شود و نیاز است با احتیاط بیشتر حرکت کرد. کم‌عرضی جاده در برخی نقاط و وجود گردنه‌های کوتاه یا خرابی نسبی جاده مشاهده می‌شود. اما آنچه موجب ترغیب رهگذران از این مسیر است، وجود زمین‌های کشاورزی یا جنگل‌های طبیعی کُنار و گَز، در حاشیه روستاهاست.

در طول این مسیر باید از نزدیکی یا وسط روستاهای اسلام‌آباد، قلات، کوره، بیدشهر، هود، کاریان عبور کرد تا پس از حدود یک ساعت و چهل دقیقه به روستای هرم رسید.

پارک بام بیدشهر، پارک ملت و آتشکده آذرفرنبغ کاریان یا سایه درخت‌های کُنار با طبیعی زیبا، از جمله مکان‌هایی است که می‌توان از محیط آن استفاده کرد.

مسیر دسترسی به آبشار مصنوعی، پس از عبور از خیابانهای روستای هرم و کوچه باغ‌ها می‌گذرد.

آبشار مصنوعی روستای هرم، دارای ارتفاع تقریبی ۳۰ متری است که بر فراز یک رشته کوه بلند ایجاد شده است.

فضاسازی اطراف آبشار مثل وجود سکو و آلاچیق، وسایل بازی کودکان، مسجد، فروشگاه مواد غذایی و غیره، امکان گذران اوقات فراغت برای خانواده‌ها را فراهم کرده است.

در ادامه قطعه فیلم‌هایی از فضای آبشار مصنوعی روستای هرم را می‌بینیم:

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آبشار زیبای روستای «هرم» در فاصله کوتاه تا لار+فیلم”

  1. حسام دیبا گفت:

    مسافرخانه ارزانقیمت در کنار آبشار ساخته شود تا گردشگران بتوانند از این منطقه بازدید کنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین