شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

دیدار فرمانداران جویم، اوز و لارستان با نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی

فرمانداران اوز و جویم و جمعی از مسئولین با دکتر علاءالدین بروجردی نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در محل حسینیه اعظم شهر لار دیدار و گفت‌وگو کردند. به…

فرمانداران اوز و جویم و جمعی از مسئولین با دکتر علاءالدین بروجردی نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در محل حسینیه اعظم شهر لار دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش میلاد لارستان، فرماندار ویژه لارستان، در ابتدای این نشست نماینده منتخب مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عوامل برگزارکننده انتخابات و همچنین مشارکت بیشتر مردم، اظهار کرد: ۵۰ مورد برنامه‌ انتخاباتی که در دوران تبلیغات ارائه شد، براساس ضرورت امروز منطقه وسیع و ۵ شهرستان حوزه انتخابیه است که می‌بایست به آن بپردازیم.

عللاءالدین بروجردی با بیان اینکه خط آهن ما ۲۶ سال قبل توسط مرحوم نخبه طراحی و حتی چند ده کیلومتر زیرساخت آن کار شده، اما رها شده، افزود: این طرح ردیف بودجه و مصوبه ماده ۲۳ را دارد و یک پروژه خام نیست و این رها شده و این تأسف‌بار است.

وی راههای ارتباطی را در تحول اقتصادی بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر ما به شبکه ملی خط آهن وصل شویم، یعنی به شبکه بین‌المللی وصل شده‌ایم.

نماینده منتخب مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تلاش‌های دکتر رضایی نماینده مردم در جهرم داشته و این شهرستان را از طریق خط آهن به خط شیراز به بوشهر وصل می‌کنند، زحمت ما کمتر شد و طراحی اولیه این خط آهن زاهدمحمود-لار-جهرم-شیراز بود، در طراحی جدید زاهدمحمود-لار-گراش-اوز-خنج و عسلویه است، خاطر نشان کرد: این کار به گفتار آسان است ولی حداقل هزینه خط آهن ۶۵ میلیارد در هر کیلومتر است و این یعنی تهیه بودجه برای این طرح نیازمند هزارن میلیارد نیاز دارد.

بروجردی از نشست و نامه‌نگاری با طراح این پروژه و همچنین استاندار فارس و وزیر راه برای پیگیری موضوع پیش از آغاز روند انتخابات، ادامه داد: فرصت را نباید از دست چرا که ما به اندازه کافی در همه زمینه‌ها عقب هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه ما نیازمند داشتن یک هتل ۵ ستاره است و علاوه بر آنکه بازی ایران و روسیه برگزار شد، قرار است مسابقات کشتی بین‌المللی تختی در مجتمع طوبی لار برگزار شود، عنوان کرد: محل اقامت باید یک محیط آبرومندانه باشد چراکه تیم‌ها به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کنند.

نماینده جدید مردم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه زیرساخت‌های ما به لحاظ صنعت پرسود توریسم در ایران و به خصوص لارستان بسیار ضعیف است، گفت: در انجمن دوستی ایران و چین که مسئولیت آن با بنده است، این بحث مطرح شد که اگر از ۱۶۰ میلیون توریستی که چین به کل دنیا می‌فرستد، یک درصد آن به ایران سفر کنند، خیلی تحول مهمی به لحاظ اقتصادی است.

بروجردی با طرح این موضوع که ما می‌توانیم در بحث توریسم درمانی ورود پیدا کنیم، عنوان کرد: چندین سال یک ساختمان عظیم بیمارستانی در اوز ساخته شده که برای کُددار کردن آن به مسئولان شهری اوز پیشنهاد کردیم که این مرکز را به مرکز تخصصی چشم‌پزشکی تبدیل کنند و با تهران رایزنی کردیم که همکاری کنند و حتی بیمار خارجی پذیرش کنیم.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه شهرستان خنج بدون هیچ منطق درستی از مدار خدمات رسانی پزشکی لارستان خارج شد، ادامه داد: بنا به طرحی که بنده دارم، این است که هر شهرستانی یک مرکز تخصصی داشته باشیم مثلا لار مرکز قلب، گراش مرکز جراحی و پیوند کلیه یا دندان‌پزشکی و غیره که مجموعه این پنج شهرستان یک خدمات دهند و برای همه آنها درخواست مرکز جامع دانشگاه علوم پزشکی کنیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین با بیان اینکه در این دعواها نه دانشگاه را به لار و نه به گراش می‌دهند، گفت: باید نقطه پایانی برای دعواهای لار و گراش ببینیم چراکه اینها دو شهر شاخص در منطقه حساس هستند.

وی با اذعان به اینکه الان بر سر مرز حرف وجود دارد، ما که نمی‌توانیم قانون را تغییر دهیم، افزود: من با آقای استاندار صحبت کردم و ایده را پسندید و آن این است که یک مرکز تجاری آزاد ساخته شود که ۵۰ درصد مغازه‌ها در اختیار گراشی‌ها و ۵۰ درصد در اختیار لاری‌ها باشد و یک نمایشگاه بین‌المللی بزنیم و داستان را تمام کنیم.

بروجردی با طرح این پیشنهاد که برای کل منطقه نیز یک دانشگاه واحد وزارتخانه مجوز می‌دهد، تصریح کرد: وزارتخانه به شکل تک‌تک دانشگاه نخواهد داد و داشتن دانشگاه خیلی ضروری است.

نماینده منتخب مردم برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود فاضلاب شهری را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کارها با حمایت مسئولان و وجود فرمانداران فعال می‌توان پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه هواپیمای نخست شرکت هواپیمایی «لادایر» خریداری شده و هواپیمایی دومی در مراحل خریداری است، ادامه داد: ما باید یک هواپیمای ویژه خودمان داشته باشیم و فراخوان جذب نیرو انجام شده است و فکر می‌کنم ظرف یکسال آینده در مدار قرار گیرد و هر شهری یک فروند به ناوگان شرکت هواپیمایی «لادایر» اضافه کند، نام آن شهر بر بدنه هواپیما قرار گیرد.

بروجردی با تأکید براجرای پروژه ۱۰۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی لارستان، عنوان کرد: باید در چند فازبندی کار را شروع کنیم تا بتوان شاهد استقرار کارخانه‌ها و اشتغال‌زایی باشیم.

نماینده منتخب مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای شروع کارها منتظر آغاز بکار رسمی مجلس جدید در خردادماه سال آتی نمی‌مانیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری همگان شاهد تحول بزرگ در منطقه باشیم.

 

ظرفیت‌های منطقه با نگاهی که از سمت پایتخت به این خطه می‌شود، هم‌خوانی ندارد

در این نشست، فرماندار ویژه لارستان با برجسته خواندن شخصیت دکتر بروجردی، این نماینده منتخب مردم را صاحب نام‌ونشان در سطح ملی به ویژه در بیت مقام معظم رهبری و نهاد ریاست جمهوری و حتی خارج از کشور معرفی کرد و گفت: امیدواریم با دیدگاه وسیعی که نسبت به شما وجود دارد، باعث پیشرفت برای این خطه پهناور شود.

داریوش دهقان ظرفیت‌های لارستان بزرگ را بسیار بی‌نظیر دانست و افزود: اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرد، می‌تواند کشور را در بخشی از حوزه‌ها نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزارم ظرفیت‌های لارستان بزرگ برای کشور استفاده نشده است، تصریح کرد: با آمدن دکتر بروجردی امید است از این ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره برده شود.

نماینده عالی دولت با اذعان به اینکه ظرفیت‌های منطقه با نگاهی که از سمت پایتخت به این خطه می‌شود، هم‌خوانی ندارد، خاطر نشان کرد: در گذشته هرکسی قدمی برداشته است اما حضور با آمدن دکتر بروجردی و آن سابقه درخشان مردم انتظارات بیشتری را دارند و امیدواریم که این مهم به وجود آید.

این مسئول با بیان اینکه با نگاهی به سایر مناطق همجوار و خدماتی که به آنها داده شده، نسبت به مناطق پنجگانه حوزه انتخابیه خیلی بیشتر است، ادامه داد: بخشی از بارهای این منطقه به دوش خیرین است و در هیچ کجای کشور این نگاه وجود ندارد که مردم به شهرداری، جاده‌سازی، حوزه فرودگاه‌سازی یا غیره دست بکار شوند.

دهقان ابراز امیدواری کرد تا با حذف اختلافات کوچکی که در مناطق پنجگانه وجود دارد، شاهد شکوفایی خطه لارستان بزرگ باشیم.

فرماندار ویژه لارستان حضور مردم در انتخابات اخیر را با وجود تمام هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان خوب و چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم نسبت به دوره گذشته رشد خوبی داشته است.

 

در حوزه‌های گردشگری و توریسم درمانی ظرفیت‌های پرشماری در منطقه وجود دارد

در این جلسه فرماندار اوز نیز ضمن تبریک به دکتر بروجردی بعنوان نماینده جدید مردم در مجلس شورای اسلامی، از حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی تقدیر کرد و گفت: پیش‌بینی‌های مشارکت در پای صندوق‌های رأی در شهرستان اوز بسیار پایین بود اما خوشبختانه نسبت به گذشته رشد خوبی از حضور مردم این شهرستان در پای صندوق‌های رأی بودیم.

محمد محمدی با ابراز خرسندی از شناخت دکتر بروجردی از مسائل منطقه‌ای، با بیان اینکه ظرفیت‌ها در این خطه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی زیاد است ولی متأسفانه زیرساخت و بستر برای شکوفاسازی آنها فراهم نیست، افزود: در شهرستان اوز هتلی ۷ طبقه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد وجود دارد اما متأسفانه سرمایه‌گذار بدلیل نبود سرمایه پروژه را معطل نگه داشته است و اگر این هتل راه‌اندازی شود، سرمایه‌ای برای کل منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های گردشگری و توریسم درمانی ظرفیت‌های پرشماری در منطقه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به مشارکت مردم در لارستان بزرگ در عرصه‌های مختلف، می‌بایست نوع نگاه مدیران در تهران را نسبت به این خطه تغییر داد چراکه متأسفانه دیدگاه مسئولان در تهران و حتی استان اینگونه است که این مناطق با مردم اداره می‌شود که این یک ضعف است و اگر در جایی مشارکت مردمی وجود دارد، بالطبع دولت هم باید کمک مضاعفی بیاورد که اتفاقات بهتری رخ دهد.

 

با همراهی تیم دکتر بروجردی ‌می‌توان کارهای بزرگی در خطه لارستان رقم زد

در ادامه فرماندار جویم نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم تسنن و تشیع در انتخابات اخیر، با بیان اینکه سالم‌ترین و پاک‌ترین انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: امید می‌رود با همراهی تیم دکتر بروجردی بتوان کارهای بزرگی در خطه لارستان رقم زد.

نعمت الله اکبری نژاد با ابراز امیدواری برای تحقق خواسته‌های مردم با بهره‌گیری از تجربیات دکتر بروجردی، تصریح کرد: تجربیات پیشین دکتر بروجردی و مسئولیت های مهم ملی و بین‌المللی ایشان، می‌تواند در این برهه از زمان برای کشور اثرگذار باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “دیدار فرمانداران جویم، اوز و لارستان با نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی”

  1. دانشجوی. ارشد. از شهرستان. اوز گفت:

    جلسه بسیار خوبی بود اینشالله که دکتر بروجردی زیر ساخت های. لازم برای شهرستان های. تازه. تاسیس. مانند. استقرار. اداره مهم وکلیدی. ثبت. اسناد. واملاک در شهرستان. اوز. را در برنامه خود. قرار. دهند تا بخشی از مشکلات مردم. این منطقه حل و فصل شوند

  2. قابل توجه جناب آقای. بروجردی گفت:

    به نظر من به عنوان یک عضو هیات علمی. دانشگاه در منطقه لازم. است که از ابتدای کار جناب بروجردی باید با یک نگاه یکسان ومتوازن.و توسعه محور به ۵ شهرستان احساس مساوات و عدالت وکلا با نگاهی. پدرانه. که ناشی. از بزرگی. ونجربیات. ایشان است. منطقه. را به اتحاد و همبستگی. بیشتر دعوت. نمایند وبا ایجاد دفاتر نمایندگی. در مرکز شهرستانهای حوزه. انتخابیه. در جریان مطالبات منطقه قرار گیرند. با تشکر. استاد دانشگاه. اوز

  3. از فعالین اجتماعی. خور. لارستان گفت:

    وحدت شیعه و سنی. در منطقه. لارستان بزرگ. که بفرمایش مقام رهبری مثال زدنی. است باید سرلوحه کارها و تصمیمات مسولان نظام واز جمله نماینده محترم. مجلس. باشد. و مردمان منطقه. آنرا به عینه ببینند. وانرا لمس گنند

  4. از صحرای باغ معلم بومی گفت:

    فعلا آقای بروجردی برنامه های بزرگ را مطرح می‌کنند اینشالله که قدرت. اجرایی هم. پیدا نماید. ودر حد. قول. وقرار باقی. نماند وله همه شهرها بجز. لار هم. رسیدگی. شود. تا عدالت. اسلامی. رعایت شود. الهی. امین

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین