شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

هفته سوم تيرماه 1380- شماره191( با اوقات فراغت چه كرده‏ ايم)

يكى از مشكلات هميشگى جامعه جوان در ايام تابستان برنامه پر كردن اوقات فراغت آنان است كه به حق كارى بس مشكل و عملى طاقت‏فرساست. مشكل از اين جهت كه…

يكى از مشكلات هميشگى جامعه جوان در ايام تابستان برنامه پر كردن اوقات فراغت آنان است كه به حق كارى بس مشكل و عملى طاقت‏فرساست. مشكل از اين جهت كه نياز واقعى جوانان را بايد ادراك كرد و براساس تمايلات فطرى آنان برنامه‏ريزى كرد و طاقت‏فرسا از اين بابت كه كار روانشناسانه و تدبيرى عميق جهت شناخت اين مهم از ضروريات است.
 پرسشى كه ذهن نقاد هر انسان پژوهشگر را به خود مشغول مى‏سازد اين است كه آيا دست‏اندركاران كه براى اوقات فراغت فرزندان جامعه برنامه‏ريزى كرده‏اند اين دو نكته مهم را مورد نظر قرار داده‏اند و بر اساس تمايلات فطرى و شناختى دقيق از نياز جوانان طرح و برنامه تدوين كرده‏اند يا فقط هدف پر كردن وقت‏ها و از دست رفتن فرصت‏ها و ايجاد مشغوليت براى جوانان است.
 هنر آموزش ايجاد جاذبه و اشتياق در نوآموزان و گسترش روح تعالى و پژوهش و دقت در آنان است اگر آموزگاران بتوانند كارى كنند كه روح تحقيق و تفحص را در نوآموزان گسترش دهند براستى هنرمند واقعى هستند پايگاههاى برنامه‏ريزى براى پر كردن اوقات فراغت جوانان با خويش خلوت كنند و بينديشند كه براستى توانسته‏اند جوانان را مجذوب خويش سازند يا خداى ناكرده شدت دفع بيش از قدرت جذب بوده است. اگر چنين است تجديد نظر در نحوه كار و برنامه‏ريزى ضرورت مى‏يابد و براى تحقق اين مهم اولين گام نظرخواهى از كسانى است كه ما مى‏خواهيم فرصت طلايى آنها را اشغال كنيم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین