چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

خیرین یک دستگاه جدید برای بخش اطفال بیمارستان لار خریداری کردند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز بخش اطفال بیمارستان لار به دستگاه نبولایزر خبر داد و گفت: اعتبار ۵ میلیاردی این دستگاه با مشارکت جمعی از خیرین تامین…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز بخش اطفال بیمارستان لار به دستگاه نبولایزر خبر داد و گفت: اعتبار ۵ میلیاردی این دستگاه با مشارکت جمعی از خیرین تامین شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، تجویز داروهای استنشاقی یکی از روش‌های درمان مرسوم و راحت برای اطفال و نوزادان است که این روش در بیمارستان‌های پیشرفته با دستگاه نبولایزر انجام می‌شود. این دستگاه داروهای مایع را به اسپری یا افشانه تبدیل کرده و در درمان بیماری های تنفسی کاربرد دارد.

دکتر محمد آزادگان معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز بخش اطفال بیمارستان لار به این دستگاه خبر داد و اظهار داشت: دستگاه نبولایزر به ارزش تقریبی ۵ میلیاردی با مشارکت خیرین نیک اندیش، آقایان حاج امیر افخمی، حاج اسماعیل مکاری و حاج عبدالحمید سیار، در ارتباط و هماهنگی با رییس دانشکده، خریداری و با تلاش همکاران تجهیزات پزشکی و تاسیسات در تعطیلات نوروز، در بیمارستان امام رضا علیه السلام لار نصب و راه اندازی شده است.

وی در این باره افزود: بخش اطفال بیمارستان لار با ۳۷ تخت، تنها دارای ۶ دستگاه سیار تولید بخور برای بیماران اطفال خود بود که با توجه به تعدد موارد بستری و همزمانی لزوم استنشاق دارو در فاصله ۶ یا ۸ ساعته برای هر بیمار، متاسفانه در ترافیک بالای استفاده از این دستگاه، گاهی روند درمان در زمان خود انجام نمی شد.

معاون درمان دانشکده بیان داشت: با نصب این دستگاه به شکل مرکزی و قرار دادن خروجی آن در کنسولهای بالای هر تخت، همه‌ی ۳۷ تخت موجود در بخش اطفال بیمارستان لار، به دستگاه بخور مجهز شده و منبعد هر بیمار با لوله اختصاصی خود روند درمان استنشاقی‌اش را دریافت می کنند.

دکتر آزادگان تصریح کرد: این دستگاه به شکل مرکزی در پشت بام بیمارستان نصب شده و ضمن استفاده از هوای تازه برای تامین هوای مورد نیاز خود، به شکل قابل توجهی باعث کاهش صداهای ایجاد شده توسط تجهیزات مشابه قبلی در بخش می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این دستگاه با تولید هوای تازه از فضای باز برای نوزادان و اطفالی که به دستگاه تنفسی وصل هستند، بخش را از دستگاه کمپرسور هوا با صدا و حجم زیاد در کنار تخت بیمار که بعضاً دست و پاگیر بوده و قدرت مانور همکاران درمانی را کاهش می داده، بی نیاز نموده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین