چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته دوم شهريورماه 1380 – شماره 198(اينك نوبت دولت است)

پس از پيروزى چشمگير حجةالاسلام والمسلمين جناب آقاى سيد محمد خاتمى در انتخابات دوره دوم رياست جمهورى و تنفيذ حكم معظم له از سوى رهبر انقلاب و معرفى كابينه بمجلس…

پس از پيروزى چشمگير حجةالاسلام والمسلمين جناب آقاى سيد محمد خاتمى در انتخابات دوره دوم رياست جمهورى و تنفيذ حكم معظم له از سوى رهبر انقلاب و معرفى كابينه بمجلس شوراى اسلامى و رأى دادن نمايندگان به كليه وزراء و تشكر رياست جمهورى از مجلس اينك نوبت دولت است كه آستين بالا زده و با همگامى كليه قواى كشور و نهادهاى موجود و ملت سلحشور ايران اسلامى مشكلات جامعه را به نحو مطلوب مرتفع نمايد هر چند مسئولين اجرايى بهتراز ديگران به مشكلات واقفند اما بد نيست فهرست وار بيان گردد كه تذكرى باشد و براى مومنين سودمند افتد.
 ۱ – ما در كشورى زندگى مى‏كنيم كه خود را مزين به اسلام اصيل و اتكاء به رسالت حضرت ختمى مرتبت و ولايت اهل بيت عصمت و طهارت مى‏دانيم طبيعى است بى توجهى به ارزش‏هاى اصيل اسلامى انسانى و بى بند و باريهاى نامطلوب جامعه شايسته چنين مرز و بومى نيست. بايد در راه احياء ارزشها بطريق صحيح و بايسته همت گماشت و با آگاهى جهت را روشن ساخت.
 ۲ – در چنين كشورى كه ثروتهاى خدادادى به نحو مطلوب وجود دارد.فقر و بى مسالاتى و بى توجهى به اقشار آسيب پذير بسيار ناپسند است از سوئى ثروتهاى باد آورده براى آقازاده‏ها و رانت خواران كه متأسفانه كم هم نيستند جامعه را به طبقه مرفه و فقير تقسيم كرده كه اين در شأن كشور امام زمان )عج( نيست ما كه خواهان تحقق سيره مولى الموحدين امير المومنين )ع( مى‏باشيم چگونه بخود اجازه مى‏دهيم چنين باشد.كلام گهربار خداوند سخن به آدمى حركتى مى‏دهد خطر آفرين آن حضرت مى‏فرمايد: »ما رأيت ثروةً موفوراً الا و الى جانبها حق مضيع«
 ثروت باد آورده‏اى را نديدم مگر در كنار آن حق ضايع شده‏اى را مشاهده نمودم
 بخدا سوگند هيچ چيز مانند اين مسأله براى جامعه خطر آفرينى نمى‏كند تبعيض سركه‏اى است كه عسل را فاسد و حقايق را ضايع مى‏سازد اين قضيه چنان خطرناك است كه تهاجم فرهنگى دشمن مى‏تواند بر آن استوار گردد و قدرت دفاع از دوست سلب نمايد.
  ۳ – فساد اقتصادى توأم با فساد ادارى كه متأسفانه در جامعه ما حكم اپيدمى پيدا كرده و بيكارى، عدم اشتغال و اعتياد به اين مشكل، شكل ناپسندى داده است. راه حل صحيح و در خور مى‏طلبد كه اگر دولت مردان با كارد جراحى قوى و دقيق خويش اين غده چركين را نشكافند و براى آن راه علاجى نيابد بطور قطع اين خطر جدى جامعه را به تباهى حتمى دچار خواهد كرد.
 دولت مردان بايد با برنامه ريزى صحيح، ابتدا كاركنان دولت را از خط فقر برهانند و عموم كارمندان را حداقل كمى بالاتر از خط فقر قرار دهند، اين با افزايش حقوق و تقليل ماليات و… ميسر نيست. چرا نمى‏خواهيم تعاونيهاى قوى بوجود آوريم و كليه نيازهاى اوليه كارمندان را با قيمت بسيار ارزان تحت اختيار آنها قرار دهيم تا فقر اوليه براى كاركنان دولت وجود نداشته باشد و همزمان با اين عمل مسئولين اعم از نيروهاى قضايى – اطلاعاتى و…، حساب شده – برنامه ريزى شده – جدى و هدفدار اعلام نمايند كه اگر كارمندى به هر نحو از ضوابط تخطى كرد يا خداى ناكرده رشوه گرفت و… بشدت با او برخورد مى‏شود و عملاً هم برخورد شود وقتى مسئولى احساس كرد اگر اخراج شود آغاز بدبختى اوست اگر ايمان حقيقى هم نداشته باشد براى ممانعت از هدر رفتن كارش خطا نمى‏كند و خطاها به حداقل مى‏رسد. چرا نمى‏خواهيم قبول كنيم كه مراقبت دقيق و سنجيده لازم است مگر نمى‏گوييم خداوند براى بشر دو ملك رقيب و عتيد قرار داده است آيا اين نظارت نيست؟
 ۵ – متأسفانه رشوه در خيلى جاهها مشكل گشا شده همين امر منجر به يأس ضُعفا و جسور شدن اغنيا گشته اين خلاف دستورالعمل امام على )ع( به مالك اشتر است. به راستى تاكى مى‏خواهيم اين غده چركين بماند و علاج نكنيم. توضيح اين نكته ضرورى است كه اكثر كارمندان افرادى صديق وارسته خردمند و سخت كوش اند اما دريك صندوق سيب يك يا دو سيب گنديده براى توسعه گنديدگى و خرابى كافى است.
 ۶ – مسأله اعتياد يكى از بدترين معضل جامعه شده و با گذشت زمان گسترش يافته است بايد بدانيم كه فساد انگيزان دانه درشت با منطق و استدلال درست نمى‏شوند آنها را بايد گرفت و نابود كرد وگرنه آنان به نابودى همه ما كمر مى‏بندند بايد دانست دشمن خارجى از ما دست برنداشته او از هر راهى
 كه بتواند وارد مى‏شود. اعتياد وسيله تخدير جوانان
 جامعه‏اى است كه اكثريت جامعه را تشكيل مى‏دهند و در
 كنار آن فساد اخلاقى، بى بند و بارى رها شدن فرزندان و
 بى توجهى خانواده‏ها به آنان، مكمل اين تخدير است به راستى »فاين تذهبون«
 ۷ – مقام معظم رهبرى در تنفيذ حكم رياست جمهورى از گذر
 سريع زمان و سپرى شدن چهار سال رياست جمهورى ياد كردند و رياست محترم جمهور در دفاع از وزراء خويش در مجلس از گذشت فرصتها صحبت به ميان آوردند و اين هر دو هشدارى است براى آنانى كه مسئوليت دارند و خواهان انجام مسئوليت مى‏باشند.
 توجه عمومى، بيدارى همه اقشار، دقت و نظارت همه جانبه، برنامه ريزى صحيح جهت توسعه در روند اصلاحات اساسى، رسيدگى به مسائل ياد شده و تسريع در انجام آنها اميد را در جامعه افزايش مى‏دهد و فداكارى و ايثار امت سلحشور را افزون مى‏سازد و دل رهبر معظم انقلاب و بالاتر از همه قلب امام زمان )عج( را شاد مى‏گرداند.
    به اميد تحقق اين مهم

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین