سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مجلس وام ازدواج را ۱۰ میلیون کرد

میلاد لارستان: با تصویب نمایندگان مجلس، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان، برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

با تصویب نمایندگان مجلس، میزان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان، برای هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور، با تصویب تبصره الحاقی ۱۳ به بخش هزینه ای، میزان وام ازدواج را افزایش دادند.

بر این اساس، بانک مرکزی موظف شد به منظور حمایت از ازدواج جوانان، کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری، در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

بر اساس تبصره یک این بند، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بر هر یک از زوجین از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار ساله افزایش می یابد.

تبصره ۲ نیز بانک مرکزی را موظف می کند اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که اعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد.

تبصره ۳ نیز مقرر می کند بانک مرکزی وظیفه نظارت بر اجرای این قانون و جریمه بانک های متخلف در این زمینه را برعهده دارد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین