سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 36
امام جمعه لارستان:

دانش آموزان باید قادر به تولید علوم انسانی اسلامی باشند

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان گفت: اگر بدنبال تمدن سازی هستیم می بایست زیرساختهای تربیتی را به گونه ای شکل دهیم که دانش آموزان با رسیدن به مقطعی از بلوغ سنی و علمی قادر به تولید علوم انسانی اسلامی باشند.

امام جمعه لارستان گفت: اگر بدنبال تمدن سازی هستیم می بایست زیرساختهای تربیتی را به گونه ای شکل دهیم که دانش آموزان با رسیدن به مقطعی از بلوغ سنی و علمی قادر به تولید علوم انسانی اسلامی باشند.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام سیدمختار موسوی در نشست شورای عالی سیاستگذاری آموزش و پرورش لارستان با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش، اظهار داشت: در قرن ۱۶ که مسلمین دچار شکست و آفت شدند، به دلیل دوری از علم و عدم استفاده صحیح از آن بود.

حجت الاسلام سیدمختار موسوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در جنبش نرم افزاری و تولید در موضوعات مختلف، افزود: مراحلی که برای حکومت ما تعیین و تعریف شده است عبارتند از؛ انقلاب، نظام سازی و تمدن سازی است.

وی خطاب به مسئولین با بیان اینکه اگر بدنبال تمدن سازی هستیم می بایست زیرساختهای تربیتی را به گونه ای شکل دهیم که دانش آموزان با رسیدن به مقطعی از بلوغ سنی و علمی قادر به تولید علوم انسانی اسلامی باشند، تصریح کرد: هر نظامی که شکل می گیرد، سیستم های آموزشی آن در راستای سیاست های آن نظام شکل می گیرد.

امام جمعه لارستان با استناد به آیات و روایات مبنی بر اینکه تعلیم و تربیت مکمل یکدیگرند، خاطر نشان کرد: دانشمندی که بمب های اتم و شیمیایی می سازد و هدف از انجام این کار را فقط کسب درآمد می داند، علم را آموخته اما از تربیت کمترین بهره را برده است.

وی با بیان اینکه تقوا و تزکیه موجب پرورش اراده انسان می شود، گفت: در بسیاری از مواقع متوجه ضعف اراده دانش اموزان می شویم که می بایست برای آن چاره ای اندیشیده شود.

حجت الاسلام موسوی با توصیه به مسئولین در توجه به امر تحقیق و پژوهش در مدارس، گفت: در کنار پژوهش محوری مدارس، می بایست از اساتید حوزه علمیه برای استفاده تخصصی از آنان در مدارس دعوت کرد.

وی خطاب به مسئولین آموزش و پرورش مبنی بر ارج نهادن به جایگاه معلمان، افزود: از طرح های علمی حمایت مادی و معنوی شود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین