دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته چهارم شهريورماه 1380 – شماره 200 (جانا سخن از زبان ما مى‏گويى)

مقام معظم رهبرى در ديدار رئيس‏جمهور و هيأت وزيران نكات بسيار مهمى را طرح فرمودند كه توجه به آنها و محقق نمودن شاخص‏ها وسيله رشد و تعالى جامعه را فراهم…

مقام معظم رهبرى در ديدار رئيس‏جمهور و هيأت وزيران نكات بسيار مهمى را طرح فرمودند كه توجه به آنها و محقق نمودن شاخص‏ها وسيله رشد و تعالى جامعه را فراهم مى‏سازد.
 يكى از خواست‏هاى رهبرى »تبديل حرفهاى خوب به اقدامات خوب و اعمال صالح بود كه راه حل اين مهم در كار كردن و عمل نمودن خوب دولت متجلى مى‏شود اگر بتوانيم قولهايى كه مى‏دهيم جامه عمل بپوشانيم عامل دلگرمى و اميد جامعه را فراهم نموده‏ايم و اين اميد يكى از ابزار رشد اجتماع را مهيا مى‏سازد.
 يكى از خواستهاى رهبرى كه تقاضاى عموم دلسوزان جامعه نيز همين است، ايجاد اشتغال و رفع بيكارى، نوسازى صنعت، پيوند دانشگاه و صنعت و خودكفايى كشور در مواد اصلى غذايى بود. در رابطه با مسأله اشتغال تنها سرمايه‏گذارى دولتى كارساز نيست و مى‏بايد علاوه بر سرمايه‏هاى بخش خصوصى به جذب سرمايه‏هاى خارجى با تعيين شرايط لازمه همت گماشت براى جذب سرمايه‏داران بخش خصوصى بايد پيچ و خم‏هاى ادارى و هفت‏خوان رستم كاغذبازى را حل كرد و تضمين سرمايه را به نحو حساب شده فراهم نمود و بازاريابى توليدات كه ارزشى همانند توليد دارد مى‏بايست مد نظر قرار داد و نه تنها بايد از نيازهاى عمومى كشورهاى مختلف مطلع بود بلكه از ديدگاه جامعه شناسنامه نيز به نيازها نگريست در غير اين صورت ايجاد اشتغال شعار است.
 نوسازى صنعت نيز مسيرى همانند اشتغال دارد با مشكلات و موانع مربوط به خود كه اگر حل نگردد و صنعت كشور متحول نشود گرفتاريهاى آن از ايجاد اشتغال مشكل‏تر است.
 نكته ديگرى كه در پيام رهبرى جلب نظر مى‏كرد مسأله عدالت در همه سياست‏گذاريها و برنامه‏ريزيها بود. يادآورى اين نكته ضرورت دارد كه بنيان انقلاب اسلامى بر ايجاد عدالت اجتماعى استوار بوده است و اين نيز قابل فهم است كه اجراى عدالت در همه موارد كار ساده‏اى نيست. اما اين نكته بدين معنا نيست كه تبعيض، بى‏عدالتى و… جامعه را به يأس و نااميدى و بى‏اعتنايى بكشاند.
 اميرالمؤمنين على)ع( بنيان حكومت خود را بر اجراى عدالت استوار ساخت و خويش را فداى عدالت نمود و در آن مسير جان باخت. آنچه كه  جامعه را مأيوس مى‏سازد وضعيت بد اقتصادى جامعه نيست بلكه تبعيض‏هاى ناروا، ريخت و پاش‏هاى بى‏حساب و ايجاد طبقات متضاد اقتصادى در اجتماع است. اگر همه نان خورشى ساده داشته باشند و حتى به جاى سه وعده همگى دو وعده غذا بخورند اما تبعيض نباشد اندوه نمى‏آورد. غم و بى‏مبالاتى و يأس وقتى به سراغ جامعه مى‏آيد كه مصداق اين ضرب‏المثل تحقق يابد كه:
 عرب در بيابان ملخ مى‏خورد
سگ اصفهان آب يخ مى‏خورد
 نكته ديگرى كه در شماره قبل هفته‏نامه پيرامون آن صحبت كرديم مسأله مبارزه با فساد تبعيض، مفاسد مالى و اقتصادى اسراف و… تحت هر نام و توجيه بود كه اجراى مفاد نامه ۸ ماده‏اى سال گذشته مقام رهبرى بايد تحقق مى‏يافت و اميد است با توجه كامل سران سه قوه كارى صورت گيرد كه با سودجويان و سوداگران و رانت‏خواران و آقازادگان و ديگر عمله‏هاى خلوت و جلوت دستشان از نهالى كه با خون شهيدان و ايده جانبازان و انديشه آزادگان و حركت سلحشوران رشد كرده، كوتاه گردد و اين علفهاى هرز نتوانند به ساقه و ريشه اين درخت بارور ضربه زنند.
 نكته ديگرى كه در پيام مقام معظم رهبرى جلب نظر مى‏كرد مبارزه با اشرافيگرى مسؤولان بود اشرافيگرى و تحميل‏گرايى خلاف عدالت اجتماعى است و نقطه منفى براى مسؤولين محسوب مى‏شود و عاملى است براى جدايى مسؤولين از مردم كه بطور مستقيم تهديدى است براى نظام مقدس جمهورى اسلامى نكات مهم ديگرى نيز در پيام معظم‏له وجود داشت كه بخاطر اطاله كلام صرفنظر مى‏كنيم و به فرصت ديگر واگذار مى‏نماييم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین