سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

یادواره شهدای گردان امام علی علیه‌السلام جنوب فارس در لار برگزار می‌شود

  یادواره شهدای گردان امام علی علیه السلام لارستان که متشکل از نیروهای ۵ شهرستان بوده است، در تاریخ ۲ خردادماه سال جاری در شهر لار برگزار خواهد شد. به…

 

یادواره شهدای گردان امام علی علیه السلام لارستان که متشکل از نیروهای ۵ شهرستان بوده است، در تاریخ ۲ خردادماه سال جاری در شهر لار برگزار خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل محبی پور روز شنبه در جلسه هماهنگی یادواره شهدای گردان امام علی(ع) لارستان در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: ممکن است برای نسل جوان این سوال پیش بیاید که هدف از برگزاری این یادواره ها چیست و چرا برای آن وقت و هزینه گذاشته می شود؟

محبی پور ادامه داد: همه کسانی که امکان ارتباط با دانش آموزان و دانشجویان و دیگر آحاد مردم دارند، توصیه می شود که با مطالعه خود ذهن ها را روشن کنند.

وی اضافه کرد: اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت ابعاد مختلفی دارد؛ اول اینکه بار معنوی این موضوع است و در روایات داریم که خداوند بابی را در بهشت برای مجاهدین فی سبیل الله باز کرده است و وظیفه ما ابراز محبت به کسانی است که خدا آنها را دوست دارد.

محبی پور توضیح داد: به طور مثال فرض کنید خانه ای آتش گرفته باشد و زن و بچه شما خدای نکرده در آن خانه باشند و فردی بیاید و آنها را نجات دهد؛ در این صورت حس ما و میزان قدردانی نسبت به او چقدر خواهد بود و آیا می توان کارش را جبران کرد؟

او تشریح کرد: شهدا نیز همین کار را در ابعاد بزرگتر انجام داده و عده ای جان و مال و ناموس مردم را از آتش جنگ نجات دادند و ما باید مدیون آنها باشیم و هرچه می توانیم برای آنها تلاش کنیم.

مسئول دانش و پژوهش لشکر ۱۹ سپاه فجر استان فارس در ادامه عنوان کرد: نکته دیگر اینکه وسوسه شیاطین همیشه وجود دارد و به همین خاطر به طور دائمی نیازمند تقویت روحیه مجاهدت هستیم و این یک نیاز ملی است.

محبی پور در پایان اظهار داشت: کسانی خیال نکنند که امنیت به صورت رایگان به دست آمده و در دنیایی که قدرت حرف اول را می زند، باید قوی شویم و آمادگی خود را هم در زمینه ابزارهای دفاعی و هم در مردم حفظ کنیم و یادواره های شهدا می تواند به این هدف کمک کند.

 

دشمن بدنبال کم‌رنگ کردن فرهنگ شهادت است

فرماندار ویژه لارستان نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود، شهادت را بالاترین پاداش برای یک فرد می دانند و دشمن دقیقا در جهت مخالف این موضوع کار می کند.

داریوش دهقان افزود: دشمن با کار کردن روی ذهن جوانان و مردم، نوک پیکان برنامه های فرهنگی خود را پایین آوردن ارزش شهادت و روحیه مجاهدت قرار داده و ما با برگزاری برنامه هایی همچون یادواره شهدا، نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهیم.

دهقان ادامه داد: به طور مثال فرانسیس فوکویاما در جلسه ای در سال ۱۹۸۶ در تلاویو گفته بود که باید رفاه طلبی جای شهادت طلبی را بگیرد و همین کار شروعی برای گام های بعدی است.

وی اظهار کرد: یادواره های شهدا باید هر چه با شکوه تر برگزار شود و تمام توان خود را برای این موضوع به کار بگیریم تا روحیه شهادت طلبی در جامعه تقویت شده و نقشه دشمن تحقق پیدا نکند.

یادواره شهدای گردان امام علی علیه السلام لارستان که متشکل از نیروهای ۵ شهرستان بوده است، در تاریخ ۲ خردادماه سال جاری در شهر لار برگزار خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “یادواره شهدای گردان امام علی علیه‌السلام جنوب فارس در لار برگزار می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    سوم خردادروزازادی خرمشهراست ..یادواره شهدا دراین روزبهترنبود…خرمشهرراخداازادکرد..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین