شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پرونده پایتختی جهانی کتاب شهر اوز گشوده شد

اوز شهری از فارس است که فعالیت‌های مستمرش پرونده را به پایتخت جهانی کتاب رساند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدرسول رفعتی، رئیس…

اوز شهری از فارس است که فعالیت‌های مستمرش پرونده را به پایتخت جهانی کتاب رساند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدرسول رفعتی، رئیس دبیرخانه کتاب شهرستان اوز در استان فارس ضمن پیامی به مناسبت گشوده شدن پرونده این شهر برای دریافت عنوان پایتخت کتاب جهان، اعلام کرد: «سازمان یونسکو هر سال یک شهر را با کمک سه مرکز بین‌المللی کتاب به عنوان پایتخت جهانی کتاب تعیین می‌کند که این سه مرکز انجمن ناشران بین‌المللی کتاب، اتحادیه بین‌المللی فروشندگان کتاب و اتحادیه بین‌المللی انجمن کتابخانه‌ها است. سالی که شهر برگزیده عنوان پایتخت جهانی کتاب را دارا است از ۲۳ آوریل یعنی روز جهانی کتاب تا ۲۲ آوریل سال بعد از آن ادامه دارد.

ماندگاری اوز در جشنواره کشوری پایتخت کتاب، نشان از شایستگی و فعالیت های خوب و مستمر مردم با فرهنگی دارد که دست از فعالیت برنداشته و تلاش‌های خود را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه ادامه دادند و با کمک مسئولان و مردم با فرهنگ توانستند کارنامه بسیار خوبی از خود به جای بگذارند و نه تنها فعالیت ها را در شهر خود بلکه در سایر نقاط ایران با همراهی یاران اهل کتاب و مطالعه ادامه دادند و عنوان شهر دوستدار کتاب ایران با بیشترین امتیاز را در کل ایران به خود اختصاص دادند و اکنون پس از گذر سالها و کسب تجربه موفق در این راستا توانستند پرونده این شهر فرهنگی را برای شرکت در جشنواره پایتخت جهانی کتاب ارسال کنند. هرچند کسب عنوان ها تلاش ها و زحمات زیادی را به همراه دارد اما همت همه کسانی که هدف را بر گسترش فرهنگ مطالعه گذاشته اند ستودنی و قابل تقدیر است.

اکنون که پرونده با موفقیت ارسال شده است به عنوان رئیس دبیرخانه کتاب شهرستان اوز و عضوی کوچک از مجموعه هیئت اجرایی کتاب شهرستان اوز که از نزدیک شاهد فعالیت ها و تلاش بوده ام از همه همشهریان در هر نقطه از دنیا که هستند تقاضا می کنم دست ما را به یاری بگیرند و همراهی کنند تا با ایجاد ظرفیت های بیشتر بتوانیم در این راه خداپسند فعالیت کنیم.

در پایان نیز از مسئولان سابق شهری و اداری و روسای سابق دبیرخانه و اعضای محترمی که در گذشته و حال تلاش و کوشش زیادی کرده اند و همه مردم خوب شهرستان که با کمک های مادی و معنوی در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه همراه بوده اند، تشکر می کنم.»

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین