دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته سوم مهرماه 1380 -شماره203 ( ما در كجا نشسته‏ ايم)

 وضعيت بحرانى جهان معاصر با مسأله نيويورك و موضع‏گيريهاى اخير جرج‏بوش بحرانى‏تر مى‏نمايد. لشكركشى بى‏حد و حصر آمريكا و همراهى بعضى از كشورهاى اروپايى با كدخداى دهكده جهانى و هجوم…

 وضعيت بحرانى جهان معاصر با مسأله نيويورك و موضع‏گيريهاى اخير جرج‏بوش بحرانى‏تر مى‏نمايد. لشكركشى بى‏حد و حصر آمريكا و همراهى بعضى از كشورهاى اروپايى با كدخداى دهكده جهانى و هجوم انبارهاى وحشتناك باروت و آتش به منطقه و تهديدات بى‏وقفه سران آمريكا و تناقض‏گويى‏هاى آنان از يك خطر بزرگ در منطقه حكايت مى‏كند. صدها هواپيماى غول‏پيكر و نيروهاى رزمى اعزامى به منطقه و گسترش پايگاههاى آمريكا در غرب و شرق و شمال و جنوب كشورمان )غرب تركيه شرق پاكستان شمال تاجيكستان و ارمنستان و جنوب كشورهاى عربى حاشيه خليج فارس( و آماده باش نيروهاى نظامى آمريكا در سراسر جهان و تهديد عراق و افغانستان توسط آنان و اينكه مسأله بن‏لادن و افغانستان اول جريان است و اعلام يك ليست تروريستى از ناحيه كاخ سفيد نشان از نقشه گسترده آمريكا دارد.

 به راستى اين همه نيروى كلاسيك براى جنگ با طالبان است آن هم گروهى كه بنا به  اظهار راديوهاى B.B.C و صداى آمريكا و… جمعى از آنان با ائتلاف ظاهر شاه جهت تشكيل حكومت جديد در افغانستان موافقت كرده‏اند!! و آنهايى هم كه آمريكا خواهان جنگيدن با آنهاست در دسترس نخواهند بود و معلوم نيست در كداميك از كوههاى افغانستان مسكن گزيده‏اند. يا در هر ساعت از كجا به كجا تغيير مكان مى‏دهند و… باور كردنى نيست به نظر مى‏رسد آمريكا با اين پايگاههايى كه بدست آورده به منطقه آمده و جا خوش خواهد كرد و هم‏اينك نيز خود را ژاندارم جهان مى‏داند و اعلام نموده كه براى برخورد با تروريست‏ها احتياجى به تبعيت از سازمان ملل ندارد و هرگونه كه او بريد بايد قبا شود به عبارت ديگر هر گروهى كه او تروريست مى‏داند بايد نابود شوند نه تروريست‏هاى واقعى و براى اين كار محدوديتى هم وجود ندارد محدوديت، سليقه ارباب جنگل است اين مسأله انسان را به ياد برخورد مرحوم مدرس با فرمانفرما مى‏اندازد مى‏گويند فرمانفرما به مرحوم مدرس سفارش كرده بود كه خواهشمند است حضرت آقا بيش از اين پا روى دم ما نگذارند و مرحوم مدرس در پاسخ مى‏گويند حضرت والا حدود و اندازه دمشان را تعيين كنند چون هرچه من مى‏گويم ايشان پا گذاشتن روى دم خود محاسبه مى‏نمايند.
 ايا چنين نخواهد شد كه ژاندرم دهكده جهانى هر كشور يا گروه يا دسته‏اى كه هماهنگ با خويش تشخيص ندهد تروريست و جانى و غير متمدن و… قلمداد نمايد و خون آنها را مباح بداند.و هيچ ضوابطى جز طرح طراحان كاخ سفيد قانونى نباشد. اينجاست كه تعريف صحيحى از تروريست بوسيله حقوقدانان جهان و قانونى كردن آن تعريف توسط سازمان ملل و نحوه برخورد با تروريسم واقعى و تفكيك نيروهاى آزادى بخش از تروريست‏ها و… ضرورى است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین