پنج شنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

در سفر شهردار و رئیس شورای شهر لار به یزد چه گذشت؟!

در سفر شهردار و رئیس شورای شهر لار مناسبات  فرهنگی، ورزشی، علمی، گردشگری و اقتصادی دو شهر تاریخی لار و یزد مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان به…

در سفر شهردار و رئیس شورای شهر لار مناسبات  فرهنگی، ورزشی، علمی، گردشگری و اقتصادی دو شهر تاریخی لار و یزد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی شهردار لار به همراه حمید منشی رئیس شورای اسلامی این شهر و محسن زارع معاون فرهنگی شهرداری که به منظور بررسی اشتراکات و ظرفیت های فرهنگی، ورزشی، علمی، گردشگری و اقتصادی دو شهر تاریخی لار و یزد به این شهر سفر کرده بودند، ابتدا با دکتر بی بی فاطمه حقیر السادات نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و امیر شاکری معاون مالی و اقتصادی شهرداری این شهر دیدار کردند که در این دیدار، ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی هر دو شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در سفر چند ماه اخیر به شهر لار، ظرفیت های مختلف این شهر از جمله ظرفیت های گردشگری، ورزشی و علمی مورد بازدید قرار گرفت، گفت: شهر لار در حوزه های مختلف از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.

سپس شهردار، رئیس شورا و معاونت فرهنگی شهرداری لار به همراه نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد و معاون مالی و اقتصادی شهرداری این شهر، از پروژه های مشارکتی سرمایه گذاری و خیر ساز در حوزه درمان و همچنین پروژه های گردشگری، رفاهی تفریحی و تجاری شهر یزد بازدید کردند.

مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد که با مشارکت دولت و خیر ساخته شده و یک مجموعه درمانی (محور سلامت) محسوب می شود، اولین مرکز مورد بازدید این هیئت بود.

حضور شرکت های دانش بنیان برای توسعه و پیشرفت اهداف در حوزه درمان، از شاخصه های این مرکز است.

بازدید از پروژه تجاری، تفریحی، گردشگری ارگ (شمس) یزد پروژه بعدی مورد بازدید این هیئت بود.

این مجموعه با مشارکت شهرداری یزد و بخش خصوصی در زمینی به وسعت ۱۲۳ هزار مترمربع در ۱۳ طبقه طراحی‌ شده و در حال اجرا است.

در حاشیه این بازدید در نشستی که با حضور مدیران شهری لار و یزد و بخش خصوصی برگزار شد، در خصوص اجرای طرح های سرمایه گذاری در شهر لار بحث و تبادل نظر شد.

“کارخانه جنوب” که در گذشته کارگاه نساجی شهر یزد بوده و هم اکنون به منظور تبدیل شدن به موزه فرش در حال بازسازی است، سومین مکان مورد بازدید این هیئت بود.

از نکات قابل توجه این پروژه معماری منحصر به فرد آن است. این موزه در کنار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد واقع شده است.

مدیران شهری لار سپس از بخش های مختلف سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد بازدید کردند.

حوزه فرهنگ شهروندی و گردشگری از بخش های مورد توجه در این بازدید بود.

مکان بعدی مورد بازدید، بیمارستان امید یاسین یزد بود که این پروژه هم یکی دیگر از پروژه های خیر ساز شهر یزد می باشد.

ساختمان اصلی بیمارستان با مساحت ۳۵ هزار متر مربع شامل بخش های مختلفی از جمله: بیمارستان جنرال با گرایش مغز و اعصاب، مرکز تروما، بیمارستان روزانه و… است. مرکز مطالعات و تحقیقات هم با بخش های مختلف خود در دل این بیمارستان قرار دارد.

اصغر فرودی شهردار لار در حاشیه این بازدید و در نشستی که با حضور هیئت مدیره برگزار شد، با بیان اینکه ۹۰ درصد پروژه های حوزه درمان در لارستان خیر ساز است، از خدمات ارزنده بنیاد نیک اندیشان هاشمی و نیک اندیشان بزرگ منطقه در احداث پروژه های عام المنفعه سخن گفت.

مدیران شهری لار و یزد، از پروژه ساختمان پزشکان که دیگر پروژه مشارکتی شهرداری و بخش خصوصی در حوزه درمان می باشد هم بازدید کردند.

این پروژه در مجموع با ۳۶ هزار متر مربع زیر بنا (با محاسبه چهار طبقه منفی) در ۹ طبقه در حال احداث است.

نشست شهرداران، روسا و اعضای شوراهای اسلامی و مدیران فرهنگی شهرداری دو شهر لار و یزد، و بازدید از بافت تاریخی شهر یزد به ویژه خانه لاری ها در این شهر از دیگر برنامه های این سفر بود.

امضا تفاهم نامه همکاری شهرداری شهرهای یزد و لار که به برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی، ورزشی، علمی و گردشگری در هر دو شهر خواهد انجامید از بزرگترین دستاورد مدیران شهری در سفر به یزد بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در سفر شهردار و رئیس شورای شهر لار به یزد چه گذشت؟!”

  1. ناشناس گفت:

    اقاي فرودي شهردار محترم اميد داريم از سفر به يزد بهره برداري كافي برده باشيد.حال شما بيش از ٥٥ ميليارد تومان پول نقد داريد.لطفا از تجربيات بدست اورده استفاده كنيد ونسبت به بهسازي شهر قديم اقدام نماييد.البته خوب ميدانيد از اين موجودي نقد كه داريد ميتوانيد به اندازه ١٠٠٠ ميليارد تومان كار كرد البته اگر اهل كار باشيد. ايا در سفر يزد از برخورد كاركنان شهرداري يزد با مردم و ارباب رجوع هم مطلع شديد ؟ لطفا كاركنان خود در شهرداري لار اگاه و توجيه كنيد كه اذيت و ازار مردم بس است و به خود اييد.باتشكر

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین