پنج شنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

مشارکت بیشتر در انتخابات اعتبار کشور را بالا می‌برد

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه مشارکت بیشتر در انتخابات اعتماد و اعتبار کشور را بالا می‌برد و این مشارکت بیشتر مانع تعرض دشمن می‌شود، گفت: مشارکت و حضور…

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه مشارکت بیشتر در انتخابات اعتماد و اعتبار کشور را بالا می‌برد و این مشارکت بیشتر مانع تعرض دشمن می‌شود، گفت: مشارکت و حضور پرشور مردم وحدت حقیقی ملت ایران را نشان می‌دهد و مشارکت مردم برای ایران قوی است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن گرامیداشت عید سعید غدیرخم به ۳۶ حکم مستحبی از اعمال و آداب در روز این عید اشاره کرد و اظهار داشت: عقد اخوت(برادری)، پوشیدن لباس پاکیزه و نو، تبریک و تهنیت گفتن، رفتارهای سخاوتمندانه‌‌تر شدن، با نشاط‌تر بودن، جشن گرفتن، دید و بازدید کردن، خواندن زیارت امین‌الله، شکرگذاری، صدقه دادن، صلوات فرستادن، طعام دادن، رفع مشکل مؤمنین، همدیگر را مهمان کردن و غیره از جمله این اعمال است.

وی با بازخوانی برخی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان با اشاره به اینکه انتخابات خیلی مهم است و در درجه اول هم مشارکت مهم است، افزود: شما باید چه در محیط‌های دانشجویی، کاری، خانوادگی و مانند اینها تلاش کنید که مشارکت افزایش یابد.

امام جمعه لار با تأکید بر اینکه مشارکت بیشتر در انتخابات اعتماد و اعتبار کشور را بالا می‌برد و این مشارکت بیشتر مانع تعرض دشمن می‌شود، تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم وحدت حقیقی ملت ایران را نشان می‌دهد و مشارکت مردم برای ایران قوی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما باید ایران قوی را به رخ جهانیان بکشیم، خاطر نشان کرد: در انتخاب فرد اصلح، باید ببینیم که چه کسی با ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه مردم ایران بهترین عزیزان و فرزندان خود را برای استقرار اسلام در ایران فدا کردند نه برای اینکه به آنها پول و زمین و غیره به آنها داده شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی در استمرار اسلام و در استمرار غدیر است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم با اذعان به اینکه فضاسازی و شلوغ‌بازی ها ما را نباید به جای دیگری ببرد، عنوان کرد: کسی که توانایی انجام کار دارد را باید رأی بدهیم و باید بدانیم که صحنه امروز بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی به ما اجازه نمی‌دهد که بدنبال افرادی باشیم که تجربه کسب کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه روسیه، اوکراین، آمریکا و ناتو دیدگاه‌هایشان متفاوت شده است، بیان کرد: آمریکا به ناتو و اوکراین اجازه داده تا از سلاح‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند و این به معنای بالارفتن سطح تنش است و ما در منطقه خاورمیانه این مشکل را داریم.

وی یکم تیرماه مبنی بر فرمان حضرت امام(ره) درخصوص تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی نامگذاری این روز به نام تبلیغ و اطلاع‌رسانی را گرامیداشت و گفت: نیاز است به طلبه‌ها و روحانیونی که در مساجد ما هستند توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه لار با ابراز گلایه نسبت به اینکه گاهی اوقات مشاهده می‌شود امام جماعت مسجد خانه‌ای ندارد اما خانه عالم مسجد را به اجاره داده‌اند یا پول پرداختی به امام مسجد ۲ میلیون تومان است، افزود: این آقایون درآمدی که ندارند، توکل به خدا و همه اینها درست است اما ما هم وظیفه داریم و می‌بایست این شیوه‌ها را هم تجدیدنظری کنیم تا بتوانیم یک مواجه قوی‌تر با آسیب‌های مختلف جامعه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم آغاز هفته قوه‌قضائیه را تبریک گفت و تصریح کرد: عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری، آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف برق، میلاد امام علی‌النقی(ع)، روز به توپ بسته‌شدن مجلس شورای ملی به دستور محمدعلی شاه قاجار در سال ۱۲۸۷، سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰ بدست منافقان کوردل، ولادت امام موسی کاظم(ع)، شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان بدست منافقان در سال ۱۳۶۰، بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۳۶۶ و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی از مناسبت‌های پیش‌رو است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین