سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حضور فعالان اقتصادی عمرانی حوزه گردشگری شهر یزد در لار

  در ادامه امضا تفاهم نامه همکاری شهرداری شهرهای لار و یزد، اولین گروه فعالان اقتصادی عمرانی حوزه گردشگری شهر یزد با عنوان “شرکت سرمایه گذاری هلدینگ بین المللی بیشمار…

 

در ادامه امضا تفاهم نامه همکاری شهرداری شهرهای لار و یزد، اولین گروه فعالان اقتصادی عمرانی حوزه گردشگری شهر یزد با عنوان “شرکت سرمایه گذاری هلدینگ بین المللی بیشمار یزد” در سفری یک روزه به شهر لار، با مدیران شهری این شهر دیدار کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ فعالان اقتصادی عمرانی حوزه گردشگری شهر یزد در ابتدای سفر خود به شهر لار در نشستی که با حضور اصغر فرودی شهردار لار، حمید منشی رئیس شورای اسلامی شهر، احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان، منصور رضایی رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حامد مقدم عضو شورای اسلامی شهر لار، محسن زارع معاون فرهنگی شهردار لار، بابک شجاعی معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری و نرجس معتقد کارشناس شهرسازی شهرداری لار در محل سالن شورای اسلامی این شهر برگزار شد، در خصوص ظرفیت های شهر لار در حوزه گردشگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست شهردار لار ضمن معرفی شهر لار و بر شمردن ظرفیت های این شهر تاریخی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، درمانی و گردشگری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخی خود به شهر لار مرکز شهرستان لارستان، از این خطه به عنوان لارستان بزرگ یاد کرد که این خود بیانگر پیشینه تاریخ سیاسی لارستان است.

اصغر فرودی با اشاره به اینکه شهر لار در گذشته یکی از ۱۶ ایالت کشور بوده، افزود: سید عبدالحسین لاری از نزدیکان میرزای شیرازی مرجع اعلم جهان تشیع، در شهر لار تشکیل حکومت داده و این شهر تاریخی و وسیع اولین خاستگاه حکومت اسلامی است که این موضوع نشان از سابقه سیاسی درخشان این منطقه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر لار از نظر آثار تاریخی دارای آثار بسیار زیاد منحصر به فردی همچون بازار قیصریه، باغ نشاط، قلعه اژدها پیکر و… است.

فرودی در ادامه سخنان خود به ظرفیت اقتصادی لارستان هم اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که بعد از انقلاب ایجاد شده، شهر لار می تواند بار انداز بنادر جنوب “منطقه تجاری بندر عباس و بندر لنگه (حوزه خلیج فارس) و همچنین منطقه اقتصادی کشور یعنی عسلویه” باشد و این مسئله از نظر اقتصادی برای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

شهردار لار گفت: شهر لار یک شهر تجاری است و مردم شهر لار تجارت پیشه بوده و هر کجا رفته اند در زمینه تجارت قدم های بزرگی برداشته اند.

این مدیر شهری ادامه داد: فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان و حضور لاری ها در سراسر جهان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت خوبی را برای لارستان ایجاد کرده است.

شهردار لار، وجود دکتر علاالدین بروجردی نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک شخصیت بین المللی را یک ظرفیت بسیار خوب برای توسعه منطقه دانست.

فرودی هدف از امضا تفاهم نامه همکاری شهرداری شهرهای لار و یزد را ایجاد ظرفیت های مناسب به منظور توسعه این دو شهر تاریخی اعلام کرد و گفت: مدیریت سرمایه مهمترین عامل ارتقا در این زمینه است.

وی در ادامه به زمین ۳۸ هکتاری شهرداری لار در ورودی شهر از سمت جهرم با طرح گردشگری، تفریحی، رفاهی و نمایشگاهی و همچنین زمین یک هکتاری میدان بار قدیم با کاربری تجاری و فرهنگی در کنار بازار قیصریه قطب اقتصادی جنوب اشاره کرد و گفت: این دو پروژه از پروژه های بسیار خوب سرمایه گذاری مشارکتی محسوب می شود.

حمید منشی رئیس شورای اسلامی شهر لار هم در این نشست به ظرفیت های لارستان درحوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم در راه توسعه دو شهر لار و یزد گام های بزرگی برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر لار تجارت پیشه بودن مردم لارستان در گذشته و حال، ارتباط منطقه با کشورهای حوزه خلیج فارس، بافت تاریخی شهر لار و وجود راههای مواصلاتی حیاتی لارستان را از نقاط قوت این خطه پهناور استان فارس دانست.

در ادامه این نشست، محسن زارع معاون فرهنگی شهردار لار به تفاهم نامه همکاری دو شهر لار و یزد اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه شامل طرح های همکاری در حوزه های فرهنگی، علمی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری است که فاز اول آن در حوزه فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کلید خورده است.

احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان هم ضمن معرفی شهر لار، تجارت و بازرگانی، فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان با ظرفیت اسمی ۲ میلیون در سال و پنجمین فرودگاه بین المللی در زمینه تعدد پروازهای خارجی، ارتقا ادارات به اداره کل و معاونت اداره کل، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، محیط زیست و منطقه حفاظت شده، موقعیت های جغرافیایی لارستان، اولین برج خیر ساز علم و فناوری و مجتمع بزرگ خیر ساز فرهنگی ورزشی طوبی (منیری) را از جمله ظرفیهای مهم لارستان دانست.

حامد مقدم عضو شورای اسلامی شهر لار نیز در این نشست به تشریح ساختار شهری و موقعیت استراتژی شهر لار پرداخت.

این عضو شورای اسلامی شهر لار همچنین از طرح های سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری لار از جمله مجموعه ٣٨ هکتاری سخن گفت و مجموعه گردشگری بگال که توسط بخش خصوصی در حال اجراست را محور ارتباطی بافت تاریخی و گردشگری شهر لار دانست.

حامد مقدم از منطقه ویژه اقتصادی لارستان هم به عنوان یکی از ظرفیت های مهم این شهرستان نام برد.

منصور رضایی رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مردم لارستان بزرگ را مردمی نیک اندیش و با سخاوت معرفی کرد و خطاب به فعالان اقتصادی عمرانی حوزه گردشگری شهر یزد گفت: به مردم لارستان اعتماد کنید.

در این نشست دکتر بیشمار رئیس شرکت سرمایه گذاری هلدینگ بیشمار و رئیس هیئت مدیره شرکت، شهر لار را شهری با عظمت و با ظرفیت های خوب در حوزه های مختلف با مردمانی پرتلاش و دلسوز دانست.

این فعال اقتصادی عمرانی در حوزه گردشگری آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در حوزه گردشگری شهر لار اعلام کرد.

در پایان نشست، موقعیت و طرح مجموعه ٣٨ هکتاری شهر لار تشریح و در خصوص سرمایه گذاری در لارستان بحث و تبادل نظر شد.

دیدار با محسن رفیعی مدیرکل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان برنامه بعدی این هیئت یزدی در سفر به شهر لار بود.

در این دیدار مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: قرابت و نزدیکی لارستان با کشورهای حوزه خلیج فارس، لارستان را در تراز برخی از شهرستان های مراکز استان قرار داده است.

محسن رفیعی، تعدد پروازهای خارجی و حمل بار از فرودگاه لارستان را از اهم ظرفیت های این فرودگاه بین المللی دانست و گفت: در هفته ۳۸ پرواز داخلی و خارجی به دبی، شارجه، کویت، دوحه قطر، تهران و مشهد از این فرودگاه انجام می‌شود و فرودگاه لارستان پنجمین فرودگاه کشور از نظر پروازهای خارجی است.

وی تصریح کرد: با حضور دو شرکت العربیه و فلای دبی، لارستان به ۱۲۰ کشور دنیا متصل شده است.

در ادامه این دیدار در زمینه سرمایه گذاری در حوزه هتلینگ فرودگاهی بحث و تبادل نظر شد و از ترمینال این فرودگاه بازدید بعمل آمد.

بازدید از زمین مجموعه گردشگری، تفریحی، رفاهی و نمایشگاهی ۳۸ هکتاری شهر لار، برج خیر ساز علم و فناوری، مجتمع بزرگ خیر ساز فرهنگی ورزشی طوبی (منیری)، بازار قیصریه، مسجد چهار برکه، دهنشیر، کارگاه ساخت حلوا مسقطی لاری و … از دیگر برنامه های این هیئت یزدی به شهر لار بود.

خبرنگار: سید کامران علوی

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین