یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

تزریق نخستین واکسن پنوموکوک به کودک شیرخوار ۲ ماهه در لارستان

معاون بهداشت دانشکده از آغاز برنامه واکسیناسیون علیه باکتری پنوموکوک در لارستان خبر داد و گفت: تزریق نخستین واکسن پنوموکوک به کودک شیرخوار ۲ ماهه انجام شد. به گزارش میلاد…

معاون بهداشت دانشکده از آغاز برنامه واکسیناسیون علیه باکتری پنوموکوک در لارستان خبر داد و گفت: تزریق نخستین واکسن پنوموکوک به کودک شیرخوار ۲ ماهه انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان؛ دکتر حسن فزونی با اعلام آغاز طرح تزریق واکسن پنوموکوک اظهار داشت: استفاده از این واکسن جدید از تاریخ ۱۳ مرداد در سراسر کشور بصورت همزمان آغاز شده که در مجموعه علوم پزشکی لارستان نیز در تاریخ ۱۴ مردادماه، نخستین مورد واکسن پنوموکوک، در مرکز خدمات جامع سلامت خلیلی آزاد برای یک کودک دو ماهه تزریق شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان در ادامه تصریح کرد: این واکسن جهت پیشگیری از عفونت با باکتری پنوموکوک که یکی از مهمترین و شایعترین عوامل عفونت های باکتریال کودکان می باشد، استفاده می گردد و با تزریق از آن میتوان از بیماریهایی مانند مننژیت، سینوزیت، عفونت پنومونی(ذات الریه), عفونت چشم، عفونت لایه های داخلی و دریچه های قلب، التهاب استخوان و سایر بیماریها و عوارضات مهم سیستمی بدن پیشگیری نمود.

وی خاطر نشان کرد: این واکسن که در تمام مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش توزیع شده، بصورت تزریقی در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی به همراه سایر واکسن های این سن تزریق می شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین