یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

روابط خوب اهالی جنوب فارس با 5 کشور از 15 کشور همسایه ایران و رسالت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان

 یکی از مسائلی که رهبری معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ان تاکید ویژه ای داشتند موضوع اولویت همسایگان و ارتباطات خارجی به آن‌ها بود که برای…

 یکی از مسائلی که رهبری معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوره چهاردهم به ان تاکید ویژه ای داشتند موضوع اولویت همسایگان و ارتباطات خارجی به آن‌ها بود که برای چندمین بار   توسط رهبر معظم انقلاب  مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش میلاد لارستان  دکتر منوچهر محمدی استاد بازنشسته‌ی علوم سیاسی دانشگاه تهران و نویسنده‌ی کتاب “سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اصول و مسائل” در سخنانی که در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت: ما تعداد همسایگان زیادی داریم که ۱۵ تا همسایه هستند؛ لذا هم کمک می‌کنند از لحاظ مراودات تجاری، فرهنگی، اقتصادی با این کشورها بیشتر کار کنیم و هم اینکه اجازه ندهیم دشمنان ما در این کشورها نفوذ کنند که نفوذ دشمنان در این کشورها برای ما چالش‌برانگیز خواهد بود.

اولویت سیاست خارجی شهید رئیسی نیز در همین رفتار با همسایگان بود. درحالی که ما در گذشته، همسایگان را بسیار نادیده می‌گرفتیم. این امر منجر به این می‌شود که ما هم یک تحریم امنیتی بهتر پیدا کنیم و هم اینکه می‌توانیم از امکانات و منابع یکدیگر به نحو بهتر و با هزینه کمتری استفاده کنیم.

با عنایت به سخنان فوق و با توجه به اینکه در بین ۱۵ کشور مذکور شامل (عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر، عربستان سعودی، پاکستان، افغانستان، عمان، روسیه، قزاقستان، بحرین و امارات متحده عربی) تعداد زیادی از لارستانی ها لااقل در ۵ کشور از ۱۵ کشور مذکور حضور فعال داشته (امارات متحده عربی، قطر، کویت، بحرین، عمان) و از سوی دیگر بخش قابل توجهی از مراودات تجاری کشورمان نیز با ۵ کشور مذکور می باشد، لازم است همراستا با منویات رهبری معظم انقلاب، دفتر نمایندگی وزارت خارجه  در لارستان تعاملات منطقه جنوب فارس با کشورهای مذکور در حوزه های اقتصادی، تجاری و حتی امنیتی را به نمایندگی از وزارت امور خارجه کشورمان در دستور کار قرار دهد

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین