یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

هدف اسرائیل از ترور اسماعیل هنیه در تهران، قلب ایران، چه بود …؟!

چندین ماه از جنایات رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و در رأس آن جنایتکار جنگی بنیامین نتانیاهو با همراهی و حمایت های همه جانبه آمریکا و متعهدان غربی اش…

چندین ماه از جنایات رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و در رأس آن جنایتکار جنگی بنیامین نتانیاهو با همراهی و حمایت های همه جانبه آمریکا و متعهدان غربی اش (انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا) می گذرد و سازمان ها و مجامع بین المللی سکوت نموده و هیچ اقدام مؤثری در جهت جلوگیری از انجام جنایت جنگی و فجایع غیر انسانی در کشتار مردم بی دفاع غزه خصوصاً زنان و کودکان انجام نداده و نمی دهند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز بروز بر شدت حملات ددمنشانه خود می افزاید غافل از اینکه با این اقدام جنایتکارانه او را هر چه بیشتر در باتلاقی از منجلاب فرو می برد و دیگر راه گریزی برای نجاتش باقی نمی ماند و یا سخت و طاقت فرسا خواهد شد ، زیرا در برابر جنایاتی که در حق بشریت خصوصاً مردم مظلوم غزه انجام داده و می دهد نه تنها به مردم خود بلکه برای جوامع بین المللی نیز توجیهی نداشته و نمی تواند پاسخگوی عملکرد وحشیانه و جنایتکارانه خود باشد.

حال در این وضعیت غرق شدن این رژیم جعلی و کودک کش در باتلاقی از منجلاب و نابودی او حتمی و دور از انتظار نیست و از آنجایی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد تمام تلاش خود را صرف این می کند که خاورمیانه و خصوصاً ایران را به نحوی در این ماجرا در گیر و دامنه نا امنی به ایران هم بکشاند و با خود در این منجلاب غرق نماید.

لذا دیوانه وار شهرها، روستاها و مردم مظلوم غزه را هدف بمب باران و موشک باران خود قرار می دهد بدون اینکه سازمان‌ های رسمی و بین المللی در دفاع از مردم بی دفاع غزه و زنان و کودکانی که مورد قتل عام وحشیانه صهیونیست ها قرار می گیرند به وظایف ذاتی خود عمل نمایند و مانع از کشتار آنها شوند ، بلکه بالعکس در مجامع رسمی کشورهای استکباری غرب و آمریکا مورد تشویق و در شورای امنیت سازمان ملل از آنها حمایت نیز می کنند…!

 از طرفی حامیان مردم بی دفاع غزه همانند لبنان ، یمن و ایران همواره با بیانیه های مشترک مورد تهدید و هجمه نظامی ، سیاسی و اقتصادی کشورهای استکباری حامی رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار می گیرند و این در صورتی است که با وجود انتشار این بیانیه ها رژیم صهیونیستی در فجیع ترین اقدام و آخرین حربه خود بطور ناجوانمردانه و با حمایت همان کشورهای استکباری در جای جای دنیا دست به تشدید ترور و به شهادت رساندن رهبران مقاومت و حامیان آنها می زنند همانند ترور ” فواد شکر” فرمانده ارشد حزب ا… در پایتخت بیروت و ترور ” اسماعیل هنیه ” در تهران که به افزايش تنش ها در منطقه غرب آسیا دامن زده است.

در چنین شرایطی، در بیانیه این کشورها که جزو حامیان سرسخت رژیم کودک کش صهیونیستی هستند ، آمده است: ” ما رهبران ایالت متحده آمریکا ، بریتانیا ، فرانسه ، آلمان و ایتالیا در باره وضعیت خاورمیانه گفتگو نموده و از ایران می خواهیم تا از تهدیدات مستمر خود مبنی بر حمله تلافی جویانه نظامی به اسرائیل دست بردارد و در مورد پیامدهای جدی آن که برای منطقه در صورت حمله به اسرائیل به وقوع می پیوندد تجدید نظر نماید.

این در حالی است که به اذعان سازمان ملل و کشورهای متعدد جامعه بین‌المللی ، ترور اسماعیل هنیه در تهران نقض آشکار حاکمیت ، تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی و منشور سازمان ملل متحد و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه بشمار می آید و طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ، جمهوری اسلامی از حق دفاع مشروع در برابر رژیم صهیونیستی برخوردار است.

همچنین نقض آشکار ماده ۴۸ پروتکل الحاقی اول کنوانسیون ژنو ناظر بر ممنوعيت مطلق حمله به اهداف و اموال و افراد غیر نظامی است…

‐هدف از این اقدام جنایتکارانه و تروریستی اسرائیل در قلب خاک ایران چه بوده و می خواهد به چه اهدافی دست یابد؟

مهمترین هدف رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی و آمریکایی او وارد آوردن ضریه ی مهلک به پیکره ایران و تضعيف او در سطح جهانی است که به فضِل الهی هیچ گاه موفق به انجام این کار نخواهند شد ولی این بار با این اقدام می خواهند ایران را در یک تله راهبردی قرار دهند که ضمن تحریک او برای ورود به جنگ به بهانه تجاوز به تمامیت ارضی و انتقام از اسرائیل به خاطر شهادت اسماعیل هنیه که به عنوان مهمان در خاک ایران به وقوع پیوست ، وارد جنگ نمایند که در این صورت ایران در یک دوراهی و تله راهبردی قرار می گیرد چرا که اگر ایران اقدامی تلافی جویانه هر چند هم ناچیز انجام دهد می تواند منجر به تشدید تنش و درگیری ها و احتمالاً جنگ گسترده ای در منطقه شود و از سوی دیگر نیز عدم پاسخ به آن می تواند به تضعیف اعتبار و بازدارندگی ایران در جوامع بين المللی منجر شود.

بنابراین هر تصمیمی می تواند پیامد های ناخواسته و غیر قابل پیش بینی داشته باشد و این طرفندی است که می خواهند چنانچه ایران دست به حمله تلافی جویانه بزند ضمن مقصر جلوه دادن او، خاورمیانه را به طرف جنگی ناخواسته و آشوب بکشانند و از طرفی دیگر آمریکا و دیگر  متعهدان غربی اسرائیل به بهانه های مختلف از جمله ایجاد امنیت در منطقه و در حقیقت پشتیانی از اسرائیل پا به عرصه گذاشته و به رویارویی با ایران و انتقام بپردازند تا ضمن رسیدن به آرزوی دیرینه خود *( انتقام از ایران )* از این نمد نیز برای خود و دیگر متعهدان غربی خود کلاهی بسازند و با ایران هراسی به فروش هر چه بیشتر تسلیحات نظامی به کشور های حامی خود در منطقه دست یابند و بدین ترتیب زرادخانه های تسلیحاتی خود را رونق بخشند و جیبشان را با حماقت حامیان خود در منطقه پر نمایند…!!

این وضعیت نمونه ای بارز از یک دو راهی استراتژیک است که طرف مقابل را در موقعیتی قرار می دهد که همه گزینه های موجود نتایجی نامطلوب دارند.

بنابراین ایران برای خروج از این تله راهبردی نیاز به تفکر خلاقانه ، دیپلماسی هوشمندانه و ارزیابی دقیق و عقلانی جهت حفظ منافع بلند مدت خود دارد که بایستی با درایت مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران به سرانجام برسد.

حبیب سمیعی

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “هدف اسرائیل از ترور اسماعیل هنیه در تهران، قلب ایران، چه بود …؟!”

  1. معلم. لارستانی گفت:

    بسیار عالی. تجزیه وتحلیل کرده اند. ایران. نباید در دام. این جنابتکاران بیفتد. وعاقلانه باید. از منافع واینده. ملت خودش حفاظت کند مردم ومسولان ایران اگاهند ونمیخواهند در جنگی جدید بیفتنند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین