شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

موحدی: متأسفانه شوراها در میان مسئولان لارستان جایگاهی ندارند

نخستین نشست مطبوعاتی-رسانه‌ای رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته «شوراها» با حضور تنها دو نفر از خبرنگاران رسانه‌ها در محل دفتر شورای اسلامی شهر لار برگزار شد….

نخستین نشست مطبوعاتی-رسانه‌ای رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته «شوراها» با حضور تنها دو نفر از خبرنگاران رسانه‌ها در محل دفتر شورای اسلامی شهر لار برگزار شد.

یعقوب موحدی در آغاز نشست خبری ضمن گلایه از مطبوعات و رسانه‌هایی که با عدم احساس مسئولیت این نشست را به رسمیت نشناختند، گزارشی تفصیلی از روند فعالیت‌ها و جلسات شورای اسلامی شهرستان لارستان در دوره چهارم (۱۷ ماهِ حضور خود در ریاست آن) ارائه نمود.

وی به برگزاری منظم و ماهیانه‌ی جلسات شورای شهرستان و نیز دعوت از بسیاری از مسئولین شهرستان در آن اشاره کرد و گفت: طبق اصول متعددی از قانون اساسی شوراهای اسلامی در بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها وظیفه نظارت بر مسائل و مشکلات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند و مسئولان اجرایی موظف‌اند در چارچوب قوانین، در برابر نمایندگان و معتمدان مردم در شوراها پاسخگو باشند.

موحدی پتانسیل‌های اجتماعی، اقتصادی و طبیعی و گردشگری شهرستان لارستان را بسیار خوب، و عدم بهره‌گیری مناسب و بجا از آن را «بزرگترین ناسپاسی» خواند و تأکید کرد: ما در شهرستان از نظر بسیاری از امکانات، پتانسیل‌ها و نیروهای نخبه هیچ چیزی کم نداریم اما متأسفانه اختلاف‌ها و چنددستگی‌ها میان مسئولان همواره باعث هدر رفتن این ظرفیت‌ها شده و می‌شود. رئیس شورای اسلامی لارستان خاطرنشان کرد: باید همه از جمله اصحاب رسانه تلاش کنند تا مسئولان مختلف چه در شهرستان و چه در سطوح بالا شوراباور و شورایاور باشند و در حقیقت مردم را مورد احترام و تکریم قرار دهند.

موحدی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد شدید از برخی مسئولین شهرستان که شوراها به‌ویژه شورای شهرستان با دارا بودن ۶ بخش، ۸ شهر، ۲۳۸ روستا و بیش از ۳۵۰ عضو شورایی را از حضور مسئولان کشوری و استانی و بعضی برنامه‌های مهم مطلع نمی‌کنند، تصریح کرد: در شهرستان متأسفانه شوراها هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.

وی در همین زمینه و در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت «صحبت»، به شکل‌گیری سند چشم‌انداز توسعه لارستان در زمان شورای سوم شهر لار اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیری و جمع‌آوری اطلاعات این سند مهم تهیه شده، اما باید بدانیم که در توسعه و آبادانی شهرستان باید همه نخبگان و نیروهای دلسوز و متعهد حضور داشته باشند و تمامی اطلاعات آن دقیق باشد و مدام به‌روزرسانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری، از ابتکار این شورا در راه‌اندازی چند مجمع مشورتی در سطح شهرستان برای پیگیری بهتر و سریع‌تر مسائل و تبادل نظر همکاران گفت و افزود: پس از تشکیل مجمع شهرداران ۸ شهر لارستان، تصمیم گرفتیم سه مجمع «بخشداران»، «دهیاران» و «رؤسای شوراهای اسلامی بخش‌ها و شهرها» را تشکیل دهیم تا این گروه‌ها با تبادل نظر و همفکری، بتوانند در روند پیشرفت امور تسریع کنند.

موحدی وضعیت شورای اسلامی شهرستان لارستان را از نظر بودجه، امکانات، نیرو و محل دفتر، نامطلوب خواند و تصریح کرد: این وضعیت شورای شهرستان، شایسته‌ی لارستان که ادعای مرکزیت و استان شدن دارد نیست، اما به لطف خدا و با دعای خیر مردم عزیز، همچنان در مسیر پیشرفت لارستان و پیگیری مسائل و کمبودها گام برمی‌داریم که یکی از اقدامات آن، ارتباط و تعامل بیشتر با شوراهای اسلامی شهرها و شهرستان‌های اطراف و حتی استان‌های همجوار است.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار سایت «آفتاب»، اظهار داشت: با توجه به کمبود فضا و امکانات، بنا داریم در صورت همکاری بیشتر فرماندار و نماینده محترم مردم در مجلس، ساختمان جدید شورای اسلامی شهرستان را که تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت داشته، امسال به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی لارستان ضمن تأکید مجدد بر پیگیری درخواست‌ها و مشکلات مردم در این شورا، به بخشی از مشکلات و کمبودهای شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجود همه‌ی فعالیت‌های مثبت سال‌های گذشته، اما در بخش‌هایی مثل راه و گاز هنوز کمبودهای زیادی باقی است. وی افزود: با وجود اینکه شاه‌لوله گاز از نزدیکی منطقه ما (در چند قدمی بیرم لارستان) می‌گذرد، چرا تنها ۴ شهر آن هم نه به‌طور ۱۰۰ درصد باید گاز داشته باشند و دیگر شهرها و بخش‌ها در تنگنا و گرفتاری باشند؟! موحدی در پایان از شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستاها هم خواست تا ضمن پرهیز از هیاهو و برخورد جناحی و حزبی با مسائل، درخواست‌ها و نیازهای منطقه خود را به‌صورت مکتوب و با ذکر مستندات به شورای اسلامی شهرستان ارائه دهند تا بتوان بهتر و سریع‌تر پیگیر آنها شد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین