سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 23

شهرستان لارستان نقطه اتصال استان فارس و هرمزگان است

میلاد لارستان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان لارستان به عنوان نقطه اتصال استان فارس و هرمزگان شناخته می شود، گفت: امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) به عنوان امامزاده شاخص در جنوب استان فارس باعث توجه بیشتر مسئولین به این شهرستان شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان لارستان به عنوان نقطه اتصال استان فارس و هرمزگان شناخته می شود، گفت: امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) به عنوان امامزاده شاخص در جنوب استان فارس باعث توجه بیشتر مسئولین به این شهرستان شده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام سیدمیثم حسینی ظهر امروز در حاشیه نشست توجیهی روسای ادارات، کارشناسان فرهنگی و مدیران مراکز فرهنگی- قرآنی بقاع متبرکه شهرستان های جنوب استان فارس که به میزبانی امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه تجلیل از خدمات و فعالیت های خادمین بقاع متبرکه در طول سال گذشته و میزبانی از مهمانان نوروزی در سال جاری بود.

وی با بیان اینکه استان فارس در اجرای فرهنگی توانست در سال گذشته رتبه برتر کشور را حائز خود کند، افزود: در این نشست، بر نحوه چگونگی اجرای برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۵ بحث و مشورت صورت گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله اداره اوقاف به اتمام رسید و از امسال برنامه پنج ساله دوم کلید می خورد، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله دوم بر دو موضوع ایجاد وقف های جدید و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و همچنین تبدیل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان به قطب فرهنگی تأکید شده است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که در پایان برنامه پنج ساله دوم هیچ بقعه متبرکه نیازمند انجام عملیات های عمرانی و همچنین هیچ مکان مقدسی فاقد هیئت امناء و مدیر اجرایی نباشد.

حجت الاسلام با بیان اینکه استان فارس با دارا بودن ۱ هزار و ۴۵۸ بقعه متبرکه رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: منطقه لارستان از چند بُعد دارای اهمیت است که از آن جمله می توان به همت بالای مردم در انجام کارهای خیر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان به عنوان شاه راه استان فارس و هرمزگان شناخته می شود، تصریح کرد: وجود امامزاده متعدد در این شهرستان مذهبی و بخصوص امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) به عنوان امامزاده شاخص در جنوب استان فارس باعث توجه بیشتر مسئولین به این شهرستان شده است.

به گزارش میلاد لارستان، در این نشست از شهرستانهای خنج، مُهر، لامرد، گراش، فیروزآباد، قیر و کارزین، لارستان و بخش اوز حضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “شهرستان لارستان نقطه اتصال استان فارس و هرمزگان است”

  1. لاری گفت:

    امامزاده ای در محله پیر غیب وجود دارد که در زمان زلزله لار گنبد ان فرو ریخته دهها سال است که به حال خود رها شده و هیچ اقدامی از طرف مسولین جهت مرمت ان انجام نگرفته

  2. دكتر رضايي پيري گفت:

    عزیزان من نقطه اتصال فارس به هرمزگان ،شهرستان داراب است که بیشترین مرز مشترک با دو استان هرمزگان و کرمان را دارد و بزرگراه شیراز به هرمزگان از داراب میگذرد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین