پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

85.1 میلیارد تومان سهم اعتبارات سال 1401 لارستان؛ اولویت با جذب حداکثری بودجه برای پروژه های نیمه تمام

فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن) و تملک استانی(۲)، افزون…

فرماندار ویژه لارستان گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، ۳ در صد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن) و تملک استانی(۲)، افزون بر ۸۵ میلیارد تومان به لارستان اختصاص یافت.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلسه کمیته برنامه­­ ریزی لارستان به ریاست داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان و با حضور آرش افشاری دبیر کمیته برنامه ریزی و کارشناس معین شهرستان، احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از دستگاه­ های اجرایی عضوکمیته برنامه ریزی شهرستان، در فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

 در این جلسه ابتدا فرماندار ویژه لارستان سرجمع کل اعتبارات، در سال ۱۴۰۱ برای شهرستان لارستان را افزون بر ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این رقم، ۳۵ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان سهم اعتبارات تملک دارایی های استانی، ۲۳ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان سهم اعتبارات ۳ در صد نفت و گاز، ۲۱ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان سهم قانون استفاده متوازن از امکانات کشور(توازن) و ۴ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان سهم تملک استانی (۲) به این شهرستان اختصاص‌ یافته است. (جمع اعتبارات ۸۵٫۱۷۸ میلیارد تومان)

داریوش دهقان با تاکید بر گستردگی شهرستان، جمعیت زیاد و با وجود ۴ بخش، ۷ شهر و بیش از ۱۲۰ روستا و وضعیت آب و هوایی، خواستار توجه بیشتر در خصوص افزایش اعتبارات شد و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، این اعتبارات درموضوعاتی همچون اتمام پروژه­های نیمه تمام شهرستان به عنوان یکی از سیاست های مهم دولت، توزیع می گردد.

وی اولویت اول اعتبارات شهرستان بزرگ لارستان را به ترتیب در بحث آب، راه، حمل و نقل، توسعه و خدمات  شهری، روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی، ورزش و تفریحات، دفاع؛ حفظ نظم و امنیت عمومی، فرهنگ و هنر، صنعت و معدن، برق روستایی و میراث فرهنگی اعلام کرد و افزود: بر این اساس بالغ بر ۷۰ در صد اعتبارات امسال به این موضوعات اختصاص داده شده است.

نماینده عالی دولت در لارستان در ادامه اضافه کرد: این اعتبارات  همچنین در سر فصل های امور عمومی، امور قضایی، طرح هادی روستایی، پوشش رسانه های شنیداری و دیداری،آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، دین و مذهب، آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی، منابع آب، فعالیت های فرهنگی، کتاب و کتابخانه ها و ارتقاء فرهنگ عمومی، محیط زیست، دامپزشکی، امور عشایر، بنیاد شهید، بهزیستی، دانشگاه های پیام نور و آموزشکده فنی و حرفه ای، امداد ونجات، انرژی، صنعت و معدن و غیره هزینه می شود.

فرماندار ویژه لارستان یادآور شد: این اعتبارات برای اجرای ۱۳۴ طرح نیمه تمام عمرانی، زیربنایی، خدماتی و غیره در شهرستان لارستان تعریف شده است. وی با تاکید بر اینکه مدیریت بهینه، جلوگیری از فرسایشی شدن اقدامات و نظارت مستمر از الزامات روسای ادارات در جذب اعتبارات شهرستان است؛ تصریح کرد: هنر مدیران شهرستان در این است که حداکثر استفاده را از اعتبارات و امکانات محدود موجود داشته باشند.

دهقان با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام، در کنار سایر الزامات قانونی از اولویت های توزیع اعتبارات است؛ خطاب به مسئولین شهرستان گفت: جذب اعتبارات و استفاده از منابع استانی را مدیران شهرستان بطور جد و مستمر پیگیری نمایند.

در ادامه آرش افشاری دبیر کمیته برنامه ریزی و کارشناس معین شهرستان لارستان نیز گفت: این اعتبارات بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱، دستورالعمل های اجرایی بودجه و تنظیم موافقت نامه های اعتبارات مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعلام نیاز دستگاه‌های اجرایی استانی، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمع‌بندی و برای پیگیری و تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ها به فرمانداری ها ابلاغ شده است.

در پایان این جلسه احسان طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه لارستان هم مبلغ اعتبارات تععین شده دستگاه های اجرایی شهرستان را قرائت کرد.

به گزارش میلاد لارستان اعتبارات سال ۹۹ لارستان ۳۸٫۵ میلیارد تومان بوده که با رشد ۶۵ درصدی در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات به ۶۳٫۶۱۸ میلیارد تومان افزایش یافت. اعتبارات ۱۴۰۱ نیز ۸۵٫۱۷۸ میلیارد تومان در نظرگرفته شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۳۳ درصدی را می توان برای ان در نظر گرفت.

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین