دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9
مدیر جهاد کشاورزی لارستان

پیش بینی برداشت 55 تن کلزا از مزارع لارستان

میلاد لارستان: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سطح زيركشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان لارستان ۳۰ هكتار است، گفت: پيش بيني مي شود از سطح مذكور ۵۵ تن كلزا برداشت شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سطح زيركشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان لارستان ۳۰ هكتار است، گفت: پيش بيني مي شود از سطح مذكور ۵۵ تن كلزا برداشت شود.

علی ارغون در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه در سال زراعي ۹۵-۹۴ سطح زيركشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان ۳۰ هكتار است، اظهار داشت: پيش بيني مي شود از سطح مذكور ۵۵ تن كلزا برداشت شود.

وی افزود: كشت كلزا در لارستان از اوايل آبان ماه شروع و در ارديبهشت ماه به برداشت مي رسد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه دانه روغني كلزا جهت استحصال روغن های خوراكي استفاده مي شود، تصریح کرد: ازكنجاله کلزا براي خوراك دام استفاده مي شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه كشت كلزا در اكثر نقاط لارستان انجام مي شود، ادامه داد: ميانگين توليد كلزا در فارس ۲ هزار و ۲۰۰ كيلوگرم در هكتار و در لارستان ۱ هزار و ۸۰۰ كيلوگرم در هكتار برآورد می شود.

ارغون همچنین از كاشت آزمايشي ارقام جديد كلزاي خارجي به نام هاي جري و جولئوس، جاكومو، لاين ۷۱۷۰ و لاین ۷۱۳۰ برای نخستین بار در شهرستان لارستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با انتخاب رقم سازگار بتوان در افزايش سطح زيركشت و نيز راندمان توليد اين محصول گام برداشت .

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین