جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
بخش بیرم روی ریل توسعه و پیشرفت/

از شهرک صنعتی گرفته تا پارک جنگلی، دهیاری، درمان و آسفالت

میلاد لارستان: رییس شورای اسلامی بخش بیرم در گفت و گویی مفصل با پایگاه اطلاع رسانی بیرم کهن، به ارائه گزارش عملکرد این شورا پرداخته است که در ذیل خلاصه ای از آن آورده می شود:

به گزارش میلاد لارستان؛ نوروزی، رییس شورای اسلامی بخش بیرم در گفت و گویی مفصل با پایگاه اطلاع رسانی بیرم کهن، به ارائه گزارش عملکرد این شورا پرداخته است که در ذیل خلاصه ای از آن آورده می شود:

* اخذ ۷ مجوز دهیاری برای ۷ روستا/ کلیه روستاهای بخش بیرم دارای دهیاری هستند

یکی از خواسته های اساسی مردم روستاهای بخش بیرم تاسیس دهیاری بود. این در حالی بود که بیشتر روستاها فاقد دهیاری بودند و باعث شده بود حتی از کمترین اعتبارات جهت طرح هادی و دیگر خدمات سرازیری به هر روستا نیز بی نصیب بمانند. همدلی و پیگیری های متعدد در این دوره از شورای بخش، نگاه ویژه ی فرماندار، نماینده ی محترم و مسئولین بخش و این پیگیری پا به پای شوراها و مسئولین در کنار هم منتج به تحقق خواسته ی مردم از جمله اخذ ۷ مجوز دهیاری در سطح بخش بیرم شد. اکنون با توجه به اینکه کلیه روستاهای بخش بیرم دارای دهیاری هستند شاهد خدماتی خواهیم بود که به زودی با اعتباراتی که جذب روستاها می شود، طرح های مبلمان شهری نیز اجرا خواهد شد.

* اخذ مجوز ۳ خانه ی بهداشت و ۱ مرکز بهداشتی درمانی/ پیشرفت در حوزه ی سلامت از جمله مطالبات مردم بود

با توجه به نگاه ویژه ی دولت تدبیر و امید به حوزه ی بهداشتی درمانی، شورای اسلامی بخش در کنار شورای اسلامی روستاها پیگیر مطالبات به حق مردم در حوزه ی سلامت بود که پس از مکاتبات متعدد و لازم از سوی شورای بخش و همکاری نماینده ی محترم دکتر جعفرپور در سطح وزارتخانه، استقرار خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی تحقق یافت و دیدگاه مثبت دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز مزید بر علت شد تا اکنون در مرکز دهستان بالاده شاهد افتتاح مرکز بهداشتی درمانی، همچنین اخذ مجوز سه خانه بهداشت در روستای محمدقاسمی، حسین آباد و مشترک بین جوزقدان و لاورستان نیز باشیم. در حال حاضر نیروهای بومی برای تصدی سمت در خانه های بهداشت معرفی شده تا دوره های آموزشی لازم را گذرانده و به خدمت مردم درآیند.

همچنین با توجه به آماده بودن ساختمان خانه ی بهداشت حسین آباد در ۲۵ سال قبل، این پایگاه رسما شروع به کار کرده است و با توجه به آماده بودن ساختمان خانه بهداشت در روستای محمدقاسمی در ادوار گذشته و پیشرفت قابل ملاحظه ی ساختمان خانه بهداشت مشترک روستای لاورستان و جوزقدان در این دوره که اعتبارات آن از محل دولتی و دانشکده علوم پزشکی تامین شده است، این حوزه ی سلامت نیز بزودی شروع به کار می کند.

پیشرفت در حوزه ی سلامت از جمله خواسته های مردم بود که می طلبید بهترین فرصت که همگام بودن با دولت و اجرای طرح های سلامت با رویه ای بهداشتی درمانی بود اقداماتی به جا صورت گیرد.

در منطقه بیرم با نگاه ویژه ی مسئولین شهرستان و بخش موجب شد علیرغم اینکه از قافله عقب نماند، بلکه با توجه به مجوزهایی که جهت مرکز بهداشتی و خانه های بهداشت صادر شد در بعضی موارد پیشگام نیز باشیم.

* مراحل تکمیلی پارک جدید در راستای روستاهای غربی بزودی آغاز می شود

پارک جنگلی یکی دیگر از خواسته های مجموعه ی روستاها بود که با نگاه مثبت دکتر جعفرپور و اختصاص اعتبارات ماده ۱۸۰ و با نهایت همکاری اداره منابع طبیعی با بخشداری و شورای اسلامی بخش که مشترکا خواهان احداث پارک جنگلی واقع در روستاهای بیرم و مشرف بر تپه های کمال آباد بودند، زمین این محدوده را واگذار و برق رسانی آن را انجام دادند. و به زودی پارکی برای استفاده ی عموم به ویژه مردم روستاهای غرب بیرم احداث خواهد شد.

* اخذ و پیگیری مجوز ۴ کتابخانه در ۴ روستا/ بزودی شاهد تحولاتی فرهنگی در سطح روستاهای بخش بیرم خواهیم بود

یکی دیگر از پیگیری های شورای اسلامی بخش در حوزه فرهنگی تاسیس کتابخانه بود که مجوز کتابخانه ی مرکز دهستان بالاده صادر شد. در مراحل پایانی اخذ مجوز برای کتابخانه روستای نجف آباد، با کمک خیرین توانستیم ساختمانی با طرح کاربری کتابخانه برای این روستا تاسیس کنیم. همچنین مجوز لازم جهت استقرار کتابخانه در روستاهای حسین آباد و محمدقاسمی نیز هستیم که با تحقق استقرار این کتابخانه ها قطعا شاهد تحولاتی فرهنگی در سطح روستاهای بخش بیرم نیز خواهیم بود.

* بهسازی، دریافت قیر رایگان و آسفالت

با نگاه ویژه ی دکتر جعفرپور طرح بهسازی روستای آبکنه نیز در این دوره انجام گرفت. همچنین در ادوار گذشته نیز اجرای این طرح در سه روستای بالاده، محمدقاسمی و کریشکی شروع شده بود که ادامه ی روند طرح آنها خصوصا در دو روستای محمدقاسمی و کریشکی و مراحل تکمیلی آن در این دوره از شوراها مرهون زحمات بخشداری، فرمانداری و بنیاد مسکن شهرستان هستیم.

آنچه که غیر از اعتباراتی که از ناحیه بنیاد مسکن، ماده ۱۸۰ یا دو درصد نفت و گاز جهت اجرای طرح هادی روستاها شد، زحمات قابل ستایش دهیاران روستاهای ما بود که باعث متحول شدن سطح روستاها شد. کما اینکه می بینید ما در روستاهایی که سابقا دارای دهیاری بوده اند طرح های لبه گذاری، زیرسازی، بهسازی و آسفالت خیابان ها را شاهد خواهید بود.

همچنین با اختصاص قیر رایگان و اختصاص آن به روستاهای بالاده، محمدقاسمی، کریشکی، جوزقدان و لاورستان و دیگر روستاهایی که عملیات زیرسازی را انجام داده اند، باعث شد نهضت آسفالت را در سطح روستاها زنده کنیم و بتوانیم طرح های خوبی را اجرا کنیم که جا دارد از زحمات دهیاران روستاها تشکر و قدردانی کنیم.

* البته عملکرد شورا در سطح روستاها آنچنان که شایسته ی مردم باشد محقق نشده است

مواردی که ذکر شد از جمله مسایل کلان روستاها بود که الحمدالله تا حد خیلی زیادی مرتفع شد اما در کنار مسائل وِیژه روستاها، موضوعاتی دیگر بطور جد در حال پیگیری ست اما آن نتیجه ای که شایسته ی مردم باشد محقق نشده است از جمله: احداث پارک، پاسگاه انتظامی در سطح مرکز دهستان بالاده، اختصاص زمین و سرانه های ورزشی و خصوصا سالن ورزشی در سطح روستاها به ویژه مرکز دهستان بالاده می باشد.

* بعد از ۳۰ سال سه ورودی بیرم آسفالت می شود

از جمله مسایل مشترک شورای اسلامی بخش و شهر موضوع راه می باشد که ورودی بیرم به سمت مرکز شهرستان قریب به بیش از ۳۰ سال پیش که از حداقل استانداردهای لازم نیز برخوردار نبود، با توجه به نگاه مثبت استاندار وقت دکتر احمدی و انعکاس مطالبات به وی، پیگیری به جد نماینده و فرماندار و مدیر کل اداره راه و شهرسازی لارستان باعث شده که راه بیرم به سمت مرکز شهرستان اصلاح شود. هرچند این عملیات مورد رضایت نمایندگان مردم و خدمتگزاران بخش بیرم نیست و به کندی پیش می رود ولی امیدواریم مردم این منطقه ی بزرگ و کهن بتوانند هرچه زودتر از این زحمات خدمتگزاران نظام جمعوری اسلامی بهرمند شود.
مسیر بیرم به سمت روستاهای غربی که بیشترین تردد و تلفات جانی سالانه و غیر استانداردترین جاده ی این منطقه را به خود اختصاص داده است، در قالب طرح کمربندی کمال آباد می باشد و در راستای روستاهای غربی بیرم واقع شده است که در گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت ولی در یک بازه زمانی این پروژه متوقف شد. حال با توجه به اینکه مجموعه شهرستان و مجموعه ی بخش بر این باور رسیده اند که این محور باید اصلاح شود، مجددا عزم خود را جزم کرده اند تا مقدمات تعریض جاده و تعریض پل باریک و خطرناک روستای نجف آباد را به اتمام رسانند و شاهد تعریض جاده ی بیرم به سمت روستای لاورستان و ارتقای درجه ی این راه نیز باشیم.
همچنین پس از سالیان بسیار طولانی جاده های ورودی بخش و شهر بیرم حتی یک متر روکش آسفالت را به خود نگرفته بودند که بالاخره سومین ورودی بیرم که از شهر بیرم به سمت مرکز دهستان بالاده و از مرکز دهستان تا آبکنه روکش آسفالت به خود گرفت که شاهد آسفالت استاندارد و قابل قبولی هرچند بدون تعریض، در ورودی جنوب شرقی بیرم هستیم در صورتیکه حق و حقوق مردم منطقه بیرم در این راستا بیش از این و به حق است.
به هر حال بعد از ۳۰ سال تحولات حوزه ی راه بعد از جهاد سازندگی در منطقه ی بیرم شاهد آسفالت و ساماندهی وضعیت راه در طول دو الی سه سال در سه ورودی بیــرم هستیم.

* انجام طرح مطالعاتی آبکنه به عمادشهر در طول سال ۹۵ / تونل بالنگستان با ۸ میلیارد وارد فاز اجرایی شد

شورای اسلامی شهر و شورای اسلامی بخش با یکدلی و تعامل سازنده طرح های دیگری نیز ارایه داده اند که در اختیار نماینده ی محترم، فرماندار، مدیر کل اداره ی راه قرار گرفته که در حال بررسی می باشد. طرح اتصال بیرم به عمادشهر و مرکز شهرستان لارستان از طریق کوه گاوبست روستای آبکنه از جمله طرح هایی ست که قول داده اند تا پایان سال ۹۵ طرح مطالعاتی آن انجام گیرد و بتوانیم با دیدگاهی نو و نزدیک جهت دسترسی به مرکز شهرستان و راهیابی به استان هرمزگان قدمی پایدار برداریم.طرح گردنه بالنگستان از جمله طرح هایی بود که علیرغم اینکه تحت نظارت و بررسی اداره راه شهرستان گراش بود، با توجه به دغدغه های مردم بیرم و پیگیری هایی که از طریق مدیر کل اداره کل راه و شهرسازی لارستان، نماینده و فرماندار صورت گرفت، مجددا عملیات این پروژه نیز با اعتبار ۸ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
موضوع راه یکی از دغدغه های اصلی بخش بود که خدمتگزاران مردم اعم از شورای اسلامی شهر و بخش بیرم، بخشدار محترم و با رهبری رهبر مذهبی بخش حاج آقا زندوی پیگیری های مشترکی صورت گرفته و نتایج نسبتا مثبت و قابل قبولی نیز داشته است.

* گازرسانی در طول سال ۹۵ در سطح بخش بیرم به اتمام می رسد

موضوع گاز از جمله مطالباتی بود که از سال ۸۵ بارها و بارها به مردم گوشزد شده که مشکل گاز بیرم حل شده است، اما نتایجی در جهت اجرای این طرح در بر نداشته است. با پیگیری های دکتر جعفرپور طی دوره ی قبل و قول مساعد ایشان مبنی بر اجرای طرح گازرسانی در سال ۹۵ به روستاها و شهر بیرم بطور همزمان امیدواریم که مردم منطقه از این خواسته ی بحق و نعمت خدادادی بهرمند گردند و تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد. و به زودی امیدواریم حتی در این ماه شاهد عملیات اجرایی گازرسانی به شهر و روستاهای بیرم نیز باشیم.
قطعا در راستای پیگیری مسائل منطقه همانطور که مردم بخش دغدغه دارند، نمایندگان بخش نیز با همین دغدغه مندی و با همان حساسیت خواسته ی مربوطه را دنبال می کنند و شاید بیش از آن چیزی که ما دغدغه داریم مسئولین کلان شهرستان و در رأس آنها نمایندگان محترم نیز این موضوعات را پیگیری کنند که این حساسیت یقینا منجر به خیر و برکت و توسعه و پیشرفت کل منطقه خواهد شد.

* شعبه تأمین اجتماعی و نمایندگی اداره بهزیستی در مرکز بخش بیرم مستقر شد/در آینده ای خیلی نزدیک شاهد راه اندازی راهدارخانه و اداره کمیته امداد خواهیم بود

علاوه بر مساله ی راه و گاز، استقرار ادارات نیز از جمله مکاتبات مشترک شورای اسلامی شهر، شورای اسلامی بخش، بخشداری و دفتر امام جمعه ی محترم بیرم بود که خواستار استقرار اداره راه با توجه به اینکه ساختمان آن ۲۰ سال قبل آماده شده است یا حداقل راه اندازی راهدارخانه در مرکز بخش، شعبه اقماری تأمین اجتماعی و نمایندگی اداره بهزیستی، شبکه بهداشت، نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبدیل دفتر مراقب اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیــرم به نمایندگی، استقرار اداره دارائی، پلیس +۱۰ ، آموزشگاه راهنمائی و رانندگی، شعب بانک های ملت و مسکن، دستگاه صدور کارت ملی جهت اداره ثبت احوال و ارتقاء کمیته امداد امام خمینی (ره) به اداره از جمله مطالبات اداری مهم و به حق مردم منطقه بیرم بود از دکتر جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان و خنج و گراش در مجلس دهم شورای اسلامی، نجیب زاده فرماندار ویژه ی لارستان و دیگر مسئولین مربوطه شده ایم که الحمدالله منتج به استقرار شعبه اقماری تأمین اجتماعی و نمایندگی اداره بهزیستی در مرکز بخش شد و در آینده ای خیلی نزدیک شاهد راه اندازی راهدارخانه و اداره ی کمیته امداد با توجه به اینکه مجوز ارتقاء آن صادر شده است در سطح بخش بیرم خواهیم بود.

در حوزه ی سلامت با توجه به نگاه ویژه ی دولت و اجرای طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان، که شوراها کمتر در این حوزه نقش داشتند، از مسئولین امر که دغدغه ی سلامت مردم را داشتند تقدیر و تشکر می کنیم.

* جذب اعتبارات میلیاردی جهت شهرک صنعتی بیرم 

یکی از موضوعات دیگر فراهم آوردن شرایط اشتغال برای مردم خصوصا جوانان منطقه هست که شوراهای اسلامی به نمایندگی از مردم مشترکا پروژه ی شهرک صنعتی را بطور جدی دنبال کردند که در این امر نیز الحق و الانصاف مجددا با پیگیری های نماینده ی محترم، فرماندار محترم و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نهایت همکاری صورت گرفت و اعتبارات میلیاردی جهت اجرای خیابان، تک لبه و جذب آب شهرک صنعتی بیرم جذب شد و ان شاء الله امیدواریم خیلی زود شاهد راه اندازی شرکت ها و کارخانجات توسط سرمایه داران و سرمایه گذاران در سطح این شهرک باشیم. البته پیمانکار شهرک متاسفانه آنچنان که شایسته هست نتوانست خدمات ارائه دهد و منتظر پیمانکار بعدی هستیم تا حضور یابد و موضوع بهسازی خیابان های داخل شهرک را هرچه سریعتر به اتمام برساند تا در مرحله ی بعدی طرح برق رسانی نیز انجام گیرد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “از شهرک صنعتی گرفته تا پارک جنگلی، دهیاری، درمان و آسفالت”

  1. ناشناس گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشیدخدمت اعضاءمحترم شورای بخس بیرم وتک به تک شوراهاودهیاران روستاها وخداقوت ویژه خدمت آقای نوروزی بزرگوار که باعث تحولاتی شگرف درسطح مننطقه والگویی برتردرسطح شهرستان شده اندبه امیدموفییتهای بیشتربرای بخش بیرم

  2. ناشناس گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشیدخدمت اعضاءمحترم شورای بخس بیرم وتک به تک شوراهاودهیاران روستاها وخداقوت ویژه خدمت آقای نوروزی بزرگوار که باعث تحولاتی شگرف درسطح منطقه والگویی برتردرسطح شهرستان شده اندبه امیدموفقیتهای بیشتربرای بخش بیرم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین