یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان فارس:

بدهی بانکی عامل تعطیلی ۳۵ درصد از صنایع در استان فارس

میلاد لارستان: رئیس صنعت، معدن و تجارت استان فارس علت تعطیلی ۲۹ درصد واحدهای تولیدی استان فارس را عدم مدیریت عنوان کرد و گفت: : علت تعطیلی ۳۵ درصد این واحدها بدهی معوق بانکی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان فارس علت تعطیلی ۲۹ درصد واحدهای تولیدی استان فارس را عدم مدیریت عنوان کرد و گفت: : علت تعطیلی ۳۵ درصد این واحدها بدهی معوق بانکی است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی همتی در نشست شورای صنعت استان فارس با بیان اینکه ۲۳۲ واحد تولیدی تعطیل در استان فارس وجود دارد اظهار داشت: علت تعطیلی ۳۵ درصد این واحدها بدهی معوق بانکی است و ۲۹ درصد آنها نیز به دلیل عدم مدیریت تعطیل شده‌اند.

وی بیان کرد: در مردادماه سال ۹۲، ۵۷۰ واحد تعطیل در استان فارس شناسایی شد که بیشترین آنها مربوط به واحدهای کانی‌های غیرفلزی (۲۸۱ واحد تعطیل) بود که ۷۲ واحد از آن فعال، ۸۰ واحد غیر فعال و مابقی ابطال پروانه شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای کوچک و متوسط استان فارس اختصاص یافته است و تا امروز ۵۱۳ واحد برای دریافت این تسهیلات در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند افزود: تاکنون ۲۱۶ واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که در مجموع میزان تسهیلات تصویب شده این واحدها ۲۱۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سهم فرش دستباف استان فارس در سبد صادرات کشور و استان به ترتیب ۱۷ و ۱۰ درصد است و ۱۴ درصد تولید فرش دستباف کشور متعلق به این استان است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌‌‌شود صادرات غیرنفتی استان فارس امسال ۲۰ درصد افزایش یابد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین