یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر جهاد کشاورزی لارستان عنوان کرد

چالش کمبود آب و خشک‌سالی در استان فارس/ نیاز لارستان به افزایش بودجه منابع آبی

میلاد لارستان: مدیر جهاد کشاورزی لارستان از مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی فارس تقاضا کرد تا در تخصیص بودجه منابع آبی به این شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان با ابراز تأسف پایین بودن میزان بارش در ۱۰ سال اخیر در لارستان و وضعیت بحرانی این شهرستان، از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تقاضا کرد تا در تخصیص بودجه منابع آبی به شهرستان لارستان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان؛ فرزاد قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری لارستان که با حضور مئولین ادارات در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری مجموعه جهاد کشاورزی لارستان به دنبال توسعه فیزیکی تولیدات گیاهی و دامی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقلیمی، انسانی، مدیریتی و بهره برداران در زمره برنامه های این نهاد در سال جاری است، افزود: یکی از اهداف کلان مجموعه جهاد کشاورزی لارستان تولید محصولات سالم است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان تولید محصولات سالم را از ضروریات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: کار تولید محصولات سالم از سال گذشته در لارستان کلید خرده است و تلاش می شود این روند در سال جاری گسترش یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس توجه به کشت گیاهان دارویی را یکی از اولویت های این نهاد در لارستان برشمرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت اقلیمی، ارزش افزوده مناسب و نیاز کمتر به آب محصولات گیاهان دارویی می توان نسبت به توسعه این محصولات در لارستان سوق داد.

وی توجه به خاک را رُکن اساسی کشاورزی در شهرستان لارستان معرفی کرد و افزود: چالش کمبود آب و خشکسالی در استان فارس و به ویژه در شهرستان لارستان بسیار مهم است و با توجه به وضعیت بحرانی آب در روستای درز و سایبان و گسترش آن به سایر نقاط در لارستان، می بایست در این حوزه با اهمیت تدابیری اندیشیده شود.

قاسمی با تقاضا از ادارات شهرستان در زمینه مقابله با تخریب زمین های کشاورزی، گفت: با توجه به قوانین موجود و اختیارات جهاد کشاورزی لارستان با اخلال گران در این زمینه مقابله خواهد شد.

وی با ابراز تأسف پایین بودن میزان بارش در ۱۰ سال اخیر در لارستان و وضعیت بحرانی این شهرستان، از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تقاضا کرد تا در تخصیص بودجه منابع آبی به شهرستان لارستان توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان؛ فرزاد قاسمی با ۱۸ سال سابقه فعالیت در جهاد کشاورزی لارستان، پیش از این در ۳ سال در شهرستان خنج، ۳ سال در بخش مرکزی لارستان، ۳ سال مسئول بخش مرکز کشاورزی بخش جویم، یک سال مسئول زراعت جهاد کشاورزی لارستان، ۵ سال مسئول اداره تولیدات گیاهی و ۲ سال هم معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان را بر عهده داشته است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین