سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 34
معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس:

لارستان می تواند الگوی صادرات تولیدات کشاورزی باشد

میلاد لارستان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: شهرستان لارستان به دلیل پیشینه تاریخی دروازه تعاملات استان فارس به حوزه خلیج فارس بوده و تولیدکنندگان این شهرستان می توانند با ورود به عرصه صادرات یک الگوی مناسب برای حرکت چرخ صادرات بخش کشاورزی باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: شهرستان لارستان به دلیل پیشینه تاریخی دروازه تعاملات استان فارس به حوزه خلیج فارس بوده و تولیدکنندگان این شهرستان می توانند با ورود به عرصه صادرات یک الگوی مناسب برای حرکت چرخ صادرات بخش کشاورزی باشند.

به گزارش میلاد لارستان؛ سید عبدالله جزایری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان که با حضور مسئولین ادارات در تالار وحدت شهر لار با اشاره به اینکه کشاورزی پایه و استقلال کشور است، اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد توفیقات بخش کشاورزی حاصل زحمات بخش خصوصی و روز به روز سهم بخش دولتی در این بخش در حال کاهش است.

وی با تأکید به کشاورزان در زمینه برنامه ریزی درخصوص فروش محصول پس از تولید، افزود: با توجه به فراهم بودن زیرساختهای صادرات در لارستان، تولیدکنندگان می بایست با حفظ و حتی افزایش ظرفیت تولید به فکر صادرات محصولات تولیدی باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۷۵ هزار تُن گوشت مرغ در استان فارس تولید می شود، تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از ۷۵ هزار تُن از این میزان تولید، مازاد بر تقاضای مردم در سطح استان فارس است.

این مسئول با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در کشورهای پیشرفته سالانه ۱۲ کیلوگرم در سال است، خاطر نشان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ایران سالیانه ۲۸ کیلوگرم است.

وی با تأکید بر اینکه برای کمک به چرخه اقتصادی می بایست زمینه صادرات محصولات فراهم شود، ادامه داد: شهرستان لارستان به دلیل پیشینه تاریخی دروازه تعاملات استان فارس به حوزه خلیج فارس بوده و تولیدکنندگان این شهرستان می توانند با ورود به عرصه صادرات یک الگوی مناسب برای حرکت چرخ صادرات بخش کشاورزی باشند.

جزایری خطاب به مسئولین شهرستان لارستان برای افزایش تعامل و همگرایی، افزود: همه ارگان های مرتبط با تولید محصولات کشاورزی می توانند با یک هدف گذاری مناسب در بحث صادرات در این بخش محقق شود تا بدین ترتیب پایداری تولید محصولات کشاورزی صورت گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: تمام رفت و آمد هیئت های خارجی در سفر به استان فارس که تمایل به همکاری در زمینه کشاورزی را دارند به دنبال فروش محصول یا تکنولوژی به کشور ایران هستند که با کمی تدبر در بیانات رهبر معظم انقلاب، باید همه ما به ظرفیت های درون کشور و تقویت پایه های اقتصادی مبادرت کرد.

به گزارش میلاد لارستان؛ در پایان این مراسم با اعطای احکامی از تلاش های مهندس علی ارغون تقدیر و به عنوان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس منصوب و مهندس فرزاد قاسمی به عنوان معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان منصوب شدند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین