جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس مطرح کرد

خرید حمایتی۲۴۰ هزار تن شیر مازاد تولید از دامداران استان فارس

میلاد لارستان: مدیرکل تعاون روستایی استان فارس از خرید حمایتی ۲۴۰ هزار تن شیراز مازاد تولید از دامداران این استان خبر داد.

 مدیرکل تعاون روستایی استان فارس از خرید حمایتی ۲۴۰ هزار تن شیراز مازاد تولید از دامداران این استان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ احد بهجت حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، از خرید حمایتی ۲۴۰ هزار تن شیراز مازاد تولید از دامداران استان فارس خبر داد و گفت: سهم استان از خرید حمایتی شیر روزانه ۱۰۰ هزار تن است اما به دلیل اینکه برخی کارخانه‌ها شیر با کیفیت را به قیمت مناسب خریداری می‌کنند خرید حمایتی ما روزانه کمتر از این سهیمه است.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی متولی خرید حمایتی شیر و اتحادیه دامداران استان فارس نیز مباشر خرید حمایتی شیر است افزود: هر چند که شیر جزو محصولات استراتژیک نیست اما دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و برای جلوگیری از زیان دامداران اقدام به خرید حمایتی شیر کرده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه خرید حمایتی شیر تا متعادل شدن قیمت شیر در بازار ادامه دارد خاطرنشان کرد: این خرید حمایتی شامل واحدهایی است که بار میکروبی شیر تولیدی آنها زیر ۱۰۰ هزار باشد بنابراین واحدهای دامپروری سنتی به دلیل اینکه بار میکروبی آنها بالای ۱۰۰ هزار است مشمول خرید حمایتی نمی‌شوند.

دولت امسال قیمت خرید هر کیلو شیر خام را ۱۴۴۰ تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی، شیر با بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار را ۱۲۰۰ خریداری کردند به همین دلیل دولت برای جلوگیری از زیان دامداران به خرید حمایتی شیر ورود کرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین