شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 10
به همت انجمن حکمت اداره ارشاد لارستان:

عدالت و مظلومیت مولا امیرالمومنین(ع) به تصویر کشیده شد

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛بمناسبت فرارسیدن لیالی قدر و همچنین ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) ،انجمن حکمت این…

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛بمناسبت فرارسیدن لیالی قدر و همچنین ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) ،انجمن حکمت این اداره ویژه برنامه ی «در سوگ آفتاب » را در شب های ۱۹ و ۲۱ رمضان با نگاهی هنری به نهج البلاغه برگزار کرد.

سخنران شب اول این مراسم منصور فدوی کارشناس ارشد فقه و الهیات بود.وی به تفسیر آیاتی از قرآن کریم که درشان و منزلت امام علی (ع) نازل گردیده پرداخته و سپس با نگاهی به نهج البلاغه دیدگاه امام علی (ع) در مباحث هنری و خلاقیت های اجتماعی را بیان داشت .

DSC_1797

سخنران شب دوم از این ویژه برنامه ، عبدالرحیم مقیمی معاونت سابق سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان بود که در سخنان خود به جایگاه امام علی در میان ادیان دیگر و تبیین نگرش آن حضرت نسبت به امورات فردی و اجتماعی پرداخت.

گروه هنری سایه از انجمن نمایش لار ، در این دوشب دو پرده از نمایشنامه «مجلس ضربت زدن» را اجرا نمودند.

DSC_1840نمایش‌نامه «مجلس ضربت زدن» اثر بهرام بیضایی با دیدی متفاوت به روایت شهادت امام علی (ع) می ‌پردازد. این نمایش روایت موازی شهادت حضرت علی(ع) از زبان ابن ملجم مرادی، قطامه و مشکلات یک گروه نمایشی به ویژه نویسنده متن برای نگارش نمایش‌نامه‌ای با این مضمون است. در صحنه نخست گفت‌وگوی ابن ملجم و دو تن اعرابی است که در نهایت این صحبت منجر به تصمیم قتل امام علی(ع)، معاویه و عمروعاص می‌شود. صحنه دوم با تک‌گویی نویسنده آغاز می‌شود، آنجا که می‌گوید: « آنها سه تن اند که می‌میرند. یکی برای ظلمش٬ یکی برای مکرش و یکی برای عدالتش …. بلی عدالت می‌میرد و ظلم و مکر می‌ماند. این شروع خوبی نیست؟»

DSC_1805در این نمایش نامه خوانی سمیه باقری در نقش نویسنده، سمیرا شریفی در نقش قطام، علیرضا جمشیدی در نقش ابن ملجم، مسعود زرگری در نقش کارگردان، مسلم شریفی نقش اعرابی یک و زهرا زینلی نقش اعرابی دو را خوانش کردند..

   DSC_1823

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین