پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

جوابیه اداره کل راه وشهرسازی به پروژه های نیمه تمام دولتی لارستان

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در پیامی ارسالی به میلادلارستان به مطلب منتشر شده در خصوص پروژه های نیمه تمام دولتی لارستان پاسخ داد. به گزارش میلادلارستان…

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در پیامی ارسالی به میلادلارستان به مطلب منتشر شده در خصوص پروژه های نیمه تمام دولتی لارستان پاسخ داد. به گزارش میلادلارستان مطلب منتشره میلادلارستان و جوابیه اداره کل راه و شهرسازی لارستان به قرار زیر است:

درسالهای گذشته پروژه های مختلف عمرانی برای لارستان تصویب شده اما برخی از این طرحها امروز به دلائل نامفهومی به نتیجه نرسیده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ دولت یازدهم از ابتدای شروع به فعالیت، وعده اتمام پروژه های نیمه تمام را مطرح کرد و به همین سبب همچون دولت گذشته برای اطلاع از وضع زندگی مردم درمناطق مختلف کشور و مشکلاتی که با آن مواجه اند و همچنین بررسی طرح های عمرانی، سفرهای استانی را در دستور کار قرار داد و هر بار به یکی از استانها سفر کرد که همچنان هم ادامه دارد.

سید محمد علی افشانی استاندار فارس روز شنبه ۸ خردادماه جاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته است که بسیاری از پروژه های نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل نیز به دولت تدبیر و امید ارث رسیده که با وجود تمام مشکلات مالی، دولت اجرای آنها را نیز در دستور کار قرار داده است که بر اساس درصد پیشرفت و میزان اهمیت در دست اجرا است.

همچنین، عنایت الله رحیمی مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در گفت و گویی جداگانه در روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با خبرنگار ایرنا گفته است که؛ سعی ما بر این بود که ضمن اولویت بندی پروژه ها، تطبیق آنها با طرح های فرادست، انطباق آنها با نیازهای مردم و تاثیر آنها در توسعه استان، پروژه هایی را در اولویت قرار دهیم که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته اند.

اکنون که سه سال از آغاز بکار دولت یازدهم و بیش از یک سال و اندی از سفر هیئت محترم دولت به استان فارس می گذرد، متأسفانه پروژه های کوچک و بزرگی در شهرستان لارستان از دولت های قبل به یادگار مانده و دیده می شود که همچنان نیمه تمام رها شده اند و در اغلب موارد در این دولت سرانجامی نیافته یا لااقل ما از آن بی اطلاع هستیم.

علت بر زمین ماندن پروژه ها در شهرستان لارستان به طور معمول از سوی مدیران دولتی کمبود اعتبار اعلام می شود، اما در خیلی از موارد در بسیاری از شهرستانهای استان مشاهده می شود که طرح های نیمه تمام با همت مسئولین استانی و پشتکار و پیگیری مسئولین اجرایی محلی به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

برای اطلاع مسئولین محترم، در زیر تنها به بخشی از مهمترین پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان لارستان اشاره می شود که اجرایی شدن هریک از آنها می تواند اثرات مثبت بسیاری را در پی داشته باشد:

* مجموعه ورزشی کارگران با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی

* ساختمان اداری و انبار گمرک با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی

* ساختمان آموزشی هلال احمر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی

* راه آهن جهرم – لارستان – بندرعباس (در حد مصوبه و وعده)

* ساختمان کتابخانه مرکزی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی

* گازرسانی به بخش ها و روستاها (در حد وعده باقی مانده)

* خوابگاه مجموعه ورزشی تختی (۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی)

* ساختمان جدید زندان لارستان (۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی)

* منطقه ویژه اقتصادی لارستان (در حد وعده باقی مانده)

* احداث پتروشیمی (در حد وعده باقی مانده)

* عدم بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر جویم (عدم تخصیص پزشک و امکانات)

* احداث مجتمع فرهنگی آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) (در حد وعده باقی مانده)

گفتنی است؛ درصد پیشرفت های فیزیکی پروژه ها بطور تقریبی در مصاحبه های مختلف با مسئولین مطرح شده است.

لازم بذکر است؛ میلاد لارستان پاسخگویی و اطلاع رسانی مسئولین در مورد موضوع های مطرح شده فوق را وظیفه خود می داند و آمادگی انتشار اخبار در این زمینه ها را دارد.

در پاسخ به مطلب چاپ شده در شماره ۹۵۶-۲۶/۳/۹۵ ذیل صفحه ۵ با عنوان داستان بی پایان پروژه های نیمه تمام دولتی در لارستان به استحضار می رساند:

-پروژه کتابخانه مرکزی لار درسال ۹۴ از محل های مختلف ۸۹۷/۶ میلیون ریال اعتبار داشته است که متأسفانه حدود۱۱% یعنی ۷۵۰ میلیون ریال تخصیص داشته که بیش از نیمی از آن صرف اخذانشعابات اب وبرق گردیده است این در حالی است که در عقدقراردادبا پیمانکار جهت تکمیل ساختمان( بدون نصب تاسیسات) منعقد شده ولی بدلیل کمبوداعتبار با رکودمواجه شده است .ضمناً این اداره کل مجری احداث ساختمانهای دولتی است ونقش در تأمین اعتبار پروژه ها ندارد بلکه تأمین اعتبار آنها بایستی توسط دستگاههای بهره بردار ازطریق شهرستان، استان ومرکز صورت گیرد.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین