سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
میلاد لارستان گزارش می دهد

در راه ماندن طرح های راهسازی لارستان در دولت تدبیر و امید

میلاد لارستان: سه پروژه مهم و حیاتی احداث راههای مواصلاتی شهرستان لارستان در دولت تدبیر و امید نیمه تمام مانده است.

سه پروژه مهم و حیاتی احداث راههای مواصلاتی شهرستان لارستان در دولت تدبیر و امید نیمه تمام مانده است.

به گزارش میلاد لارستان، بحث راه‌سازی به جهت اهمیت آن در توسعه اقتصادی، کاهش حوادث و آسیب‌های جاده‌ای، صرفه‌جویی در وقت و همچنین کاهش مصرف سوخت بسیار مورد توجه مسئولان و صاحبان قدرت در هر کشور است.

طی سالیان آتی و به‌ویژه از آغاز دولت یازدهم در ادامه بهینه‌سازی و گسترش راه‌های ارتباطی در لارستان، پروژه‌های خوبی کلنگ‌زنی و امیدها را در دل روشن کرد اما متأسفانه برخلاف پیش‌بینی‌ها، طرح‌های در نظر گرفته‌شده به نتیجه نرسید.

محور لار – بندرعباس

محور مواصلاتی لار – بندرعباس یکی از مسیرهای ترانزیتی جنوب کشور به‌حساب می‌آید که بنا به آمار سالیانه بیشترین تردد خودروهای سنگین استان فارس از این محور صورت می‌گیرد و به دلیل تک بانده بودن این مسیر مهم و ملی متأسفانه طبق اذعان مسئولان در شمار پرخطرترین و پرحادثه ترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود.

جاده لار – بندرعباس، کوتاه ترین مسیر برای دسترسی مردم مرکز کشور به بنادر واقع در خلیج فارس به ویژه جزیره‌های زیبای کیش و قشم است.

در ادامه رایزنی ها برای رفع مشکلات و به‌ویژه کاهش حوادث و سوانح در این محور حیاتی، در سفر کوتاه دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در خردادماه سال ۱۳۹۴ به لارستان مجوز احداث ۲۰ کیلومتر از باند دوم لار – بندرعباس را صادر کرد که با گذشت دو سال از این مصوبه، با سرعت بسیار کم در حال اجراست.

محور لار – بستک

این محور نیز به دلیل تردد بسیار زیاد مردم غرب استان هرمزگان همچون شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، بستک و غیره به استان فارس و همچنین تردد بالای مسافران به ویژه در ایام نوروز برای سفر به جزیره زیبای کیش از این محور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در بهمن‌ماه ۹۳ بود که کلنگ ۱۵ کیلومتر از محور لار –بستک به زمین زده شد که این پروژه نیز با وجود گذشت بیش از دو سال پیشرفت فیزیکی کمی دارد و این در حالی است که در ماه‌های پایانی سال ۹۵ مهندس محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در خصوص اتمام سه کیلومتر از این محور تا نوروز ۹۶ قول مساعد داده بود که تاکنون محقق نشده است.

محور لار – جهرم

دو بانده کردن این محور به جهت اتصال آن با جاده لار -بندرعباس و لار – شیراز، از اهمیت ویژه برخوردار است که طی سالیان اخیر تسریع در عملیاتی کردن این پروزه استراتژی مورد تقاضا همیشگی مردم بوده است.

طرح دو بانده کردن محور لار – جهرم از جمله مصوباتی است که از دولت گذشته کلید خورد اما با وجود گذشت سالیان متمادی هنوز نیمه تمام رهاشده و تاکنون فقط ۳۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

نکته پایانی آنکه در روزهای پایانی سال ۹۵ آگهی فراخوان احداث آزادراه لار –بندرعباس در روزنامه‌ها و سایت های خبری درج شد که امید می‌رود با حمایت دولت این پروژه در سال جاری عملیاتی شود.

به گزارش میلاد لارستان، شهرستان لارستان از سال ۱۳۶۲ به دلیل وسعت زیاد استان پهناور فارس دارای اداره کل شد و از آن زمان تاکنون حوزه استحفاظی راه‌های شهرستان‌های جنوب این استان شامل خنج، مهر، لامرد، گراش و لارستان را بر عهده گرفت که وسعت استحفاظی آن از ۱۵ استان کشور گسترده‌تر است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در راه ماندن طرح های راهسازی لارستان در دولت تدبیر و امید”

  1. یک دلسوز گفت:

    معلومه که بی برنامه وبی تدبیر بوده که کاراش مانده

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین