سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20
رئیس اتاق اصناف لارستان خبر داد

تعطیلی 243 واحد صنفی در لارستان بدلیل مشکلات اقتصادی

میلاد لارستان: رئیس اتاق اصناف لارستان با ابراز تأسف و نگرانی از رشد ابطال پروانه کسب در سال ۹۴ و ۹۵، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۸۶ واحد و از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۵۷ واحد از صنوف مختلف به دلائل رکود بازار اقتصادی، افزایش چشمگیر مالیات و هزینه های جانبی صنفی، مشکلات با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه کار و کارگری تعطیل شده اند.

رئیس اتاق اصناف لارستان با ابراز تأسف و نگرانی از رشد ابطال پروانه کسب در سال ۹۴ و ۹۵، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۸۶ واحد و از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۵۷ واحد از صنوف مختلف به دلائل رکود بازار اقتصادی، افزایش چشمگیر مالیات و هزینه های جانبی صنفی، مشکلات با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه کار و کارگری تعطیل شده اند.

محمدرضا نراقی در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه واحد بازرسی اصناف، در واقع نهادی برای حل اختلافات مصرف کننده با تولید کننده و عرضه کننده است،اظهار داشت: این نهاد باید تمام تلاش خود را برای سازش طرفین شکایت راجع به خسارات مالی ناشی از ارتکاب تخلف به عمل آورند و نسبت به حل و فصل اختلاف اقدام کنند و در صورت حاصل نشدن سازش طرفین شکایت یا بای رسیدگی قانونی به اصل تخلف به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

وی بیان کرد: رسیدگی به تخلفات موضوع قوانین نام صنفی توسط اداره تعزیرات حکومتی و بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر تعزیرات انجام می شود و شعب رسیدگی کننده تعزیرات حکومتی موظفند در مواردی که گزارش تخلف از سوی واحد بازرسی ارائه شده است، در صورت صدور رأی به محکومیت نتیجه را به واحد مذکور اعلام نمایند.

رئیس اتاق اصناف لارستان با بیان اینکه تعداد واحدهای صنفی این شهرستان که دارای پروانه کسب هستند، ۶ هزار و ۵۸۱ مورد است، تصریح کرد: تعداد یک هزار واحد صنفی فعال نیز در شهرستان لارستان فاقد پروانه کسب هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ اتحادیه در زیرمجموعه اتاق اصناف لارستان در رشته های مختلف فعالیت دارند، ادامه داد: مراحل صدور پروانه کسب به ترتیب عبارتند از مراجعه حضوری به اتحادیه، ارائه درخواست کتبی، ثبت نام در سایت ایرانیان اصناف، تحویل مدارک فردی، معرفی به ادارات بهداشت، تشخیص هویت، دارائی، اماکن و تعزیرات حکومتی و غیره است.

نراقی با ابراز تأسف و نگرانی از رشد ابطال پروانه کسب در سال ۹۴ و ۹۵، گفت: در سال ۹۴ تعداد ۱۸۶ واحد و از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۵۷ واحد از صنوف مختلف به دلائل رکود بازار اقتصادی، افزایش چشمگیر مالیات و هزینه های جانبی صنفی، مشکلات با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه کار و کارگری تعطیل شده اند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین