چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12
رئیس شورای نگهبان لارستان

در انتخابات اخیر هیچگونه شکایتی در لارستان، خنج و گراش واصل نشد

میلاد لارستان: رئیس شورای نگهبان لارستان با بیان اینکه در دوره اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هیچگونه شکایتی در حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش واصل نشد، تصریح کرد: این نشان از بلوغ سیاسی کاندیداها و مردم این حوزه انتخابیه است.

رئیس شورای نگهبان لارستان با بیان اینکه در دوره اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هیچگونه شکایتی در حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش واصل نشد، گفت: این نشان از بلوغ سیاسی کاندیداها و مردم این حوزه انتخابیه است.

اسماعیل عسکریزاده در گفت و گو با میلاد لارستان؛ با بیان اینکه در اصل بیست و یکم قانون اساسی مسئولیت های خطیری برعهده شورای نگهبان گذاشته شده است، اظهار داشت: یکی از اختیارات شورای نگهبان اظهارنظر درخصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی است و پس از تأیید این شوراست که قوانین مبنای اجرایی پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون تعداد اعضای شورای نگهبان ۱۲ نفر است، افزود: ۶ نفر از این افراد فقیه مجتهد جامع الشرائط هستند که از طرف مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و ۶ نفر نیز حقوقدان هستند که از طرف قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی و انتخاب می شوند.

رئیس شورای نگهبان لارستان با بیان اینکه قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را بدون شورای نگهبان فاقد اعتبار می داند، تصریح کرد: تشخیص انطباق کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزائی، مالی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیره با موازین اسلامی برعهده شورای نگهبان است.

این مسئول یکی دیگر از اختیارات شورای نگهبان را توقف انتخابات در زمان جنگ عنوان و خاطر نشان کرد: اگر شورای نگهبان به این تشخیص برسد که به دلیل جنگ در برخی از شهرها نباید انتخابات صورت بگیرد، براساس قانون شورای نگهبان قدرت لغو برگزاری انتخابات را دارد.

عسکریزاده تفسیر اصول قانون اساسی را دیگر وظیفه شورای نگهبان دانست و ادامه داد: نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و سایر همه پرسی ها بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان برای آنکه بتواند تشکیلاتی تر اقدام کند، حق شخص یا اشخاصی تضییع نشود و همچنین قادر به نظارت مناسب بخصوص در انتخابات باشد در هر شهرستان دفاتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تشکیل شده است، افزود: از سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش، دفتر شورای نگهبان در لار ایجاد شد.

رئیس شورای نگهبان لارستان با اشاره به اینکه این شورا از سال ۱۳۹۲ دارای ساختمانی مستقل شده است، تصریح کرد: ساختمان شورای نگهبان در زمینی به مساحت ۱ هزار متر مربع با ۶۰۰ متر زیربنا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه اصل فعالیت های شوراهای نگهبان در شهرستانها، در انتخابات است، گفت: دو گروه هیئت های اجرایی و ناظرین شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ها نظارت دارند که نظارت شورای نگهبان استصوابی است به این معنا که این نظارت ها براساس ماده سه قانون اساسی عام و مربوط به کلیه مراحل پیش، حین و پس از انتخابات می شود.

عسکریزاده از احتمال برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات آتی ریاست جمهوری خبر داد و یادآور شد: نیروهای ناظر شورای نگهبان پیش از شروع انتخابات آموزش های لازم را فرامی گیرند.

رئیس شورای نگهبان لارستان با اشاره به اینکه این شورا تا پیش از ابلاغ اعتبارنامه نمایندگان از سوی وزارت کشور امکان ابراز نظر دارد، خاطر نشان کرد: وزارت کشور زمانی حق صدور اعتبارنامه را دارد که شورای نگهبان مغایرنبودن انتخابات حوزه انتخابیه را تأیید کند.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هیچگونه شکایتی در حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج و گراش واصل نشد، تصریح کرد: این نشان از بلوغ سیاسی کاندیداها و مردم این حوزه انتخابیه است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین