سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 24
رتبه 557 کنکور تجربی در مصاحبه با میلادلارستان:

شناسایی و دسترسی به نخبگان منطقه تسهیل گردد

میلاد لارستان: طبق روال سالیان گذشته، با اتمام مراحل استرس زا کنکور و اعلام نتایج تلاش های چندساله دانش آموزان در این ماراتن سخت و حساس، مصاحبه ای با برخی…

میلاد لارستان: طبق روال سالیان گذشته، با اتمام مراحل استرس زا کنکور و اعلام نتایج تلاش های چندساله دانش آموزان در این ماراتن سخت و حساس، مصاحبه ای با برخی از برترین های کنکور در لارستان ترتیب داده شده است. مصاحبه سوم با رتبه ۵۵۷ کنکور تجربی ترتیب داده شده است….

میلاد لارستان: خودتان را معرفی نمائید: (نام و نام خانوادگی، محل تولد، رشته تحصیلی و غیره)

 محمد مهندس هستم. رشته تجربی. متولد ۱۳۷۷ و اهل لار

میلاد لارستان: در کنکور سراسری امسال چه رتبه ای را بدست آوردید؟

رتبه ۵۵۷

میلاد لارستان: پیش بینی می کردید چه رتبه ای را بدست آورید؟

  حداثر تا ۳۰۰

میلاد لارستان: در مجموع دوست داشتید رتبه شما چند باشد؟

 دوست داشتم رتبه ام زیر ۱۰۰ شود که رشته ی مورد علاقه ام را در بهترین دانشگاه کشور بخوانم.

 میلاد لارستان: چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟

  از طریق سایت سنجش.

  میلاد لارستان:  برنامه مطالعات درسی تان برای کنکور چگونه بود؟  روزی چند ساعت مطالعه می کردید؟ چقدر در روز استراحت داشتید؟

با توجه به روحیات خودم و شناختی که از خودم داشتم، برای خودم برنامه می ریختم و بر آن اساس مطالعه می نمودم. ساعت مطالعه خیلی متفاوت بود، روز هایی که مدرسه داشتم، ۶ تا ۷ ساعت و روز های تعطیل، ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه می نمودم. البته همانطور که گفتم، ساعت مطالعاتم متفاوت بود و همیشه به این مقدار نمی رسید و ممکن بود کمتر بشود.  با این وجود کاهش ساعت مطالعاتم از ۲ ساعت تجاوز نمیکرد. یعنی مثلا به جای ۱۲ ساعت  ۱۰ ساعت میشد. همچنین به غیر از  مقداری که درس میخواندم، بقیه روز را ااستراحت میکردم که عمدتا صرف خوابیدن میشد تا برای روز بعد انرژی داشته باشم.

میلاد لارستان: دوست دارید در کدام یک از دانشگاههای کشور تحصیل کنید؟

 اگه بر اساس دوست داشتن باشد،  بهترین دانشگاه کشور که دانشگاه تهران هست. ولی با توجه به رتبه باید ببینم که در کدامیک از  دانشگاه ها رشته مورد علاقه ام را میتونم ادامه دهم  از بین آن دانشگاه ها، بهترین را انتخاب نمایم.

unnamed

 میلاد لارستان: عامل موفقیت شما…  نقش خدا، پدر و مادر و معلم ها

بهتر است بگویم عوامل موفقیت مهمترینش خداست و اینکه معتقد بودم اگه تلاش کنم و زحمت بکشم، خدا جواب زحمتام را میدهد. در وهله بعد خانواده ام و مخصوصا پدر و مادرم. تلاش کردن را از پدر و مادرم یاد گرفتم، اینکه بخاطر هدفم از استراحتم کم کنم و برای هدفم تلاش کنم، اینکه در راهی که قدم میگذارم، ثابت قدم باشم وخیلی موارد دیگر که بدون آن موارد به هدفم نمیرسیدم. همه ی اینها را از پدر و مادرم دارم. همچنین  ایجاد  فضایی آرام برای درس خواندن و همچنین دلگرمی هاشان که باعث میشد روحیه ام را از دست ندهم نیز عامل مهم دیگر بود. عامل بعدی تلاش  خودم بود. باید از دبیرانم هم خیلی خیلی تشکر کنم، چرا که  برای ما خیلی زحمت کشیدند و ما را به جایی که هستیم رساندند. من خود را مدیون معلم هایم میدانم. از صحبت کردن با انها روحیه میگرفتم، از راهنمایی هاشان، نصیحت های پدرانه شان و همچنین تجربه ی بی نظیرشان بهره میبردم.

در  این زمینه نمیشود از دوستانم حرفی نزنم. قطعا یکی از این عوامل، داشتن دوستان خوب و با اخلاق بود. از کمک هاشان خیلی ممنونم، از دلگرمی هاشان، دلسوزی هاشان .

میلاد لارستان:  پس از فارغ التحصیلی چقدر دوست دارید که به لارستان برگردید و به همشهریان خود خدمت کنید؟

در مورد برگشتن به لار باید بگویم که من در این شهر به دنیا آمدم، بزرگ شدم و در مدارسش تحصیل کردم و نسبت به این شهر خیلی دین دارم و اگر قابل باشم و کاری دستم برآید، خوشحال میشوم که برای لار انجام دهم

 میلاد لارستان: ایده شما در زمینه توسعه علمی منطقه لارستان چیست؟
برای پیشرفت علمی لارستان، به نظر من باید نخبگان این شهر جذب شوند و به راحتی از دست نروند تا بشود از علمشان و تجربه شان استفاده کرد. متاسفانه دسترسی به خیلی از نخبگانی که طی سال های اخیر وارد دانشگاه شدند، سخت بوده و خیلی از این نخبگان کمتر شناخته شده هستند، حتی بین دانش آموزان.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “شناسایی و دسترسی به نخبگان منطقه تسهیل گردد”

  1. سعید گفت:

    سلام میلاد لارستان
    چطوری میشه به مصاحبه های دیگه دسترسی پیدا کرد
    لطفا در قسمت مطالب مرتبط مصاحبه های قبلی رو درج کنید.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین