جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

افزایش ثبت آثار تاریخی خنج از 15 اثر به 85 اثر

میلاد لارستان: مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج از اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای مطالعه باستان شناسی وثبت آثار این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بخش باستان شناسی تعداد آثار ثبتی این شهرستان از ۱۵اثر به ۸۵ اثر افزایش یافته است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خنج از اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای مطالعه باستان شناسی وثبت آثار این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بخش باستان شناسی تعداد آثار ثبتی این شهرستان از ۱۵اثر به ۸۵ اثر افزایش یافته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ سمیر زمانی گفت : بازسازی مقبره و فضای اطراف آن از جمله اقدامات مرمتی است که برای این بقعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته نمای داخلی این بنا با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال مرمت و بازسازی شده افزود:مرمت فضای بیرون بقعه شاه فخرالدین احمد  با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون ریال آغاز شده است.

مسئول میراث فرهنگی خنج از اختصاص ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای مطالعه باستان شناسی وثبت آثار این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری بخش باستان شناسی تعداد آثار ثبتی این شهرستان از ۱۵اثر به ۸۵ اثر افزایش یافته است.

سمیر زمانی تصریح کرد: این بنا به شماره ۱۳۲۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شاه فخرالدین احمد از عرفای بنام قرن هشتم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین