شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نخستین جشنواره رطب و خرما در لارستان برگزار می‌شود

میلاد لارستان: شهرستان لارستان اواخر شهریور با هدف احیای سنت‌ها و آداب و رسوم مرتبط با درخت نخل میزبان نخستین جشنواره رطب و خرما می‌شود.

شهرستان لارستان اواخر شهریور با هدف احیای سنت‌ها و آداب و رسوم مرتبط با درخت نخل میزبان نخستین جشنواره رطب و خرما می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ در سفر به لارستان نخستین چیزی که از فاصله دور خودنمایی می‌کند نخل‌های سر به فلک کشیده است که در جای جای این منطقه دیده می‌شود. مردم این منطقه استقامت، بخشش و گشاده‌دستی خود را از همین نخل‌ها آموختند، نخل‌هایی که جزئی از خانه‌ها، خیابان‌ها و فضای شهری لار محسوب می‌شوند.

پارک فسیل (نخل) بخشی از فضای سبز شهر لار، قرار است پایان شهریورماه میزبان نخستین جشنواره خرما و رطب این شهرستان شود، صمد کامجو، عضو شورای شهر لار در این باره به تسنیم گفت: درخت نخل و محصولاتش با زندگی و هویت مردم این شهرستان عجین شده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رطب و خرما در لارستان افزود: در این جشنواره وسایل قدیمی خرماچینی، اجرای نمادین خرما چیدن سنتی و بیان توضیحاتی درباره مصارف درخت نخل برگزار می‌شود.

کامجو با اشاره به اینکه هدف از اجرای این جشنواره احیای سنت‌های فراموش شده در رابطه با درخت نخل و خرما است، خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های گذشته مردم لارستان ساختن سبدهایی به نام کوسره بوده که از برگ درخت نخل تهیه و برای بسته‌بندی خرما استفاده می‌شده است.

عضو شورای شهر لار با تاکید بر مردمی بودن این جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره حلوا مسقطی و کباب کنجه لاری که از شهرت ملی برخوردار است، در دستور کار گروه‌های مردمی قرار گرفته و به زودی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین